[Logitech G105] USB Connection Sound bij login

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:35
Al sinds enkele weken maak ik met veel plezier gebruik van een Logitech G105 gaming keyboard. Echter, sinds vandaag valt het mij op dat het toetsenbord verantwoordelijk is voor het vervelende geluidje dat je hoort als er een USB-apparaat wordt verbonden aan de PC.

Het is namelijk zo dat tijdens het inloggen de Logitech Gaming Software-drivers worden geladen en dat veroorzaakt de auditieve melding (zodra de M1-toets oplicht).

Is er een manier om dit te omzeilen zonder dat ik daarvoor de geluiden moet uitschakelen in Windows 8.1? :)

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09-2025

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Sowieso vreemd dat hij de drivers iedere keer laad wanneer je opnieuw opstart, ik zou je bios eens resetten of updaten. En ja de enige oplossing is hier de connection sounds uitschakelen.

• Yonix
Ik heb met allerlei instellingen lopen spelen in het BIOS en in Windows (ErP, USB Support, Fast Boot etc.) en ik ben van mening dat het probleem niet bij het BIOS ligt maar bij de Logitech Gaming Software. Deze wordt tijdens het opstarten (te) laat geladen in Windows, waardoor het connection sound telkens te horen is.

Wanneer ik de software verwijder gaat alles prima en is er geen geluidje te horen bij het opstarten, maar dan mis ik wel de functionaliteit van de extra G-toetsen.

Trouwens, ik lees op het internet dat er sowieso veel problemen zijn met de Logitech Gaming Software i.c.m. Windows 8.1, omdat Logitech Windows 8.1 (nog) niet ondersteunt. Iets dat, by the way, wel erg raar is voor zo'n bedrijf. :s

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 11-11-2014 19:04 ]

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09-2025

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

Dan zou ik zeggen, wacht tot een update voor de software en ander disable het en geen geluidjes.
Ik heb zelf Win 8.1 icm G19 en ik heb er totaal geen last van.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik heb dit ook, bij mij duurt het zelfs met een SSD lang voordat alles geladen is. Ik heb een G15 toetsenbord, en zodra de windows is geladen blijft die nog even op het desktop hangen en vervolgens kan ik pas bij de instellingen van het toetsenbord. Alle andere programma`s die opastarten freezen dan ook even en alles word in 1 keer opgestart in de tasakbalk.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Yonix
rikadoo schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:23:
Ik heb dit ook, bij mij duurt het zelfs met een SSD lang voordat alles geladen is. Ik heb een G15 toetsenbord, en zodra de windows is geladen blijft die nog even op het desktop hangen en vervolgens kan ik pas bij de instellingen van het toetsenbord. Alle andere programma`s die opastarten freezen dan ook even en alles word in 1 keer opgestart in de tasakbalk.
Wat je zou kunnen doen is de Startup Delay in Windows 8(.1) uitzetten. Dit heeft voor mij het probleem met de Logitech Gaming Software niet opgelost, maar applicaties/programma's die op de achtergrond draaien zijn bij het starten nu wel sneller geladen en klaar om gebruikt te worden. :)

Verwijderd

oplossing 1:
ga naar apparaat beheer en Universal Serial Bus controllers (USB)
kijk of er een USB HUB tussen zit , en klik erop om eigenschappen te openen.
bij eigenschappen staat energy beheer , vink hier alles "uit".
dus geen energy spaar standen gebruiken.

oplossing 2:
open de logitech menu.
op de front page kun je kiezen tussen automatische detectie via logitech driver, of ingebouwde geheugen van de muis.

als de ingebouwde profiel configureerd voor games .
en dan naar settings gaat en het vinkje "opstarten met windows" uitvinkt .

dan gebruikt de muis de standard driver en ingebouwde profiel.
en heeft hij het Logitech gamepanel software niet meer nodig tijdens opstarten voor muis.
en ben je van het vervelende disconnect /reconnect geluid af

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 16:27 ]

Pagina: 1