Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe een lange verbinding op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

• spanjool
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-11 00:15
Hallo tweakers

Ik heb een vraag.. Ik woon momenteel in een oude studentencomplex waar best wel dikke muren zijn... Een vriend van mij woont aan het einde van de straat en heeft een wifi verbinding, hiermee wou ik verbinden

Wat heb ik al gedaan:
Mijn laptop ziet het netwerk (1 streep) maar is niet sterk genoeg
Ook heb een wifi extender/repeater gekocht 2 stuks van LP LINK eentje zonder en een met antenne... Direct retour gedaan, met mijn laptop ontving ik 9 netwerken en met de TP LINK slechts 4 met erg weinig bereik

Ik zoek dus een extender/repeater, met een groot bereik... Ook kan er een andere antenne erop als dit mogelijk is? Mijn budget is max 50 euro.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:02
een straalverbinding opzetten is ook geen optie? 2 tal gerichte zenders/ontvangers dan moet dat zeker lukken. Als je tenminste vrij zicht hebt tussen de 2 zenders/ontvangers

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 14:28
Mijn inziens is een repeater niet het juiste apparaat hiervoor. Als het signaal zo zwak is heeft repeaten geen zin, behalve natuurlijk als je halverwege een repeater kan zetten. Een reperater is geen toverbox die er weer een sterk signaal van maakt. Troep in is troep uit, ook bij een repeater ;)

Ik zou dit zelf doen met een straal antenne maar dan heb je weer direct zicht nodig op de andere antenne. Ik heb vroeger wel eens 2 gebouwen op die manier verbonden en daar best een stuk tussen. Wel was er goed zicht naar de andere antenne.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Externders/Repeaters bestaan niet. Dat zijn eigenlijk gewoon 2 routers in een doosje waarbij 1 client speelt en de andere accesspoint. (eigenlijk gewoon 1 embedded computer met 2 interfaces en een bridge)

Wat je wil kan niet met huis-tuin-keuken 802.11 apparatuur van je lokale electronica supermarkt.

Verder helpt bij dit soort verbindingen het niet echt om aan een van de twee kanten iets te doen, je zal aan beide kanten toevoegingen moeten regelen om een bruikbare lange afstand verbinding op te zetten.

[ Voor 25% gewijzigd door johnkeates op 10-11-2014 20:57 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal je eerlijk zeggen, voor een woning de hoogte in is al lastig, einde straat zo goed als niet te doen. Het verbaast me dat je hem uberhaubt ziet. Zeker met andere netwerken in de buurt (9 netwerken wil zeggen dat je dus gegarandeerd overlap hebt en dan zijn babyfoons/garageopeners nog niet eens meegerekend).

Ik kan je zeggen: voor €50 kom je er niet, tenzij je erg creatief bent.

Je zult echt naar een straalverbinding moeten gaan kijken, in de lijn: Pringles Cantenna.

Overigens: probeer repeaters te ontwijken als bandbreedte je ook maar wát waard is.

Is een eigen verbinding geen mogelijkheid? Serieus, als het ook maar 50 meter is, zal het je veel te veel moeite kosten op deze manier (om maar te vragen: is het toegestaan?). En als het je al lukt, zal het resultaat misschien "meh" zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je niet UTP via dakgoot die kant op krijgen?

Oslik blyat! Oslik!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Kun je geen UTP kabel spannen door de straat? Nee, tuurlijk niet. Ik zou er niet blij mee zijn.. Maar studenten zijn tot alles instaat. ;)

Welke eisen stel je trouwens aan de verbinding? Als je niet veel nodig hebt, kun je dan niet tetheren?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
misschien kun je hier wat mee, uiteraard heb je er wel 2 nodig voor een point to point

pricewatch: TP-Link TL-WA5210G

als het iets meer mag kosten kan het zelfs op de 5ghz band:

https://www.conrad.nl/nl/...s-accesspoint-995694.html

[ Voor 27% gewijzigd door NL_Scratch op 11-11-2014 10:11 ]

• Dred
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-10 15:41
Point-to-point lijkt mij de oplossing, als je een line-of-sight hebt tenminste (uit je raam hangen gaat niet werken helaas).
Er vanuitgaande dat je wel ergens via je tuin of dak elkaar kunt bereiken: Ubiquity (nanostation loco / nanobeam) of Mikrotik (SXT lite) kan je voor relatief weinig geld aan materiaal helpen om zo'n verbinding op te zetten.
edit: of de tp-link die hierboven net genoemd is. (ben zelf geen tp-link fan)

Als jullie straat een gemeenschappelijke achtermuur heeft kan je eventueel eens kijken of je daar een glasvezelkabel kan laten overlopen (gebruik glas, anders kan je problemen hebben met equipotentiaal, bliksemgevaar, ...). Maar waarschijnlijk zullen er wel buren zijn die dat niet willen. Ik had het voordeel dat er zo'n muur achter in de tuin heel de straat doorliep, en we dus daar wel eens een kabeltje op konden leggen voor een paar huizen te overbruggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Dred op 11-11-2014 11:03 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik ga mee met wat de mensen hierboven zeggen maar als het over kabels trekken in de publieke omgeving gaat, bedenk je dan dat je altijd een graafmelding moet doen, en een KLIC-aanvraag moet doen: http://www.kadaster.nl/klic

Wat straalverbindingen betreft, tsja, je zult makkelijker klaar kunnen zijn maar eventueel ook een probleem kunnen hebben betreffende de frequenties die elders zijn... En line of sight.

Ik denk dat alle oplossingen één ding gemeen hebben:

Met €50 ben je niet klaar.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:28
Tp-link is inderdaad niet "HET" merk, maar wel goedkoop.

Aan de hier boven genoemde merken (Ubiquity en Mikrotik) zou ik ook Engenius toevoegen, deze kun je ook nog wel is "her en der" op de kop tikken. Deze hebben ook prima point to point oplossingen.

Verwijderd

Kijk hier eens:

https://www.interprojekt....erboard-lite5-p-1371.html

Voor 2 x 36 euro (ex BTW) en dacht het 13 euro verzendkosten, heb twee van zulke schoteltjes. Die werken op de relatief "rustige"5 GHz band, en hebben minder last van interferentie. Je moet wel een beetje indiepen hoe Mikrotik werkt, maar er zijn genoeg wiki's en forums en voorbeelden (met youtube filmpjes erbij) hoe en wat.

• spanjool
Bedankt voor alle reacties. Nader inzien is een straalverbinding etc te lastig om te leggen...
Ik heb vandaag even gekeken naar netwerken in de buurt en ik zag een wifi hotspot waarmee mijn laptop kon verbinden (mijn ouders hebben een ziggo hotspot) ik heb vervolgens op mijn laptop mypublicwifi geïnstalleerd waarmee ik dus eigenlijk mijn verbinding verspreid via een nieuwe wifi ssid.

Dit werkt goed in combinatie met mijn iphone ipad en ps4!!

Mijn vraag is kan ik een wifi extender die ziggo hotspot laten verspreiden? Ipv elke keer mijn laptop dit te laten doen? Bvd!

*dit is voor een tijdelijke oplossing ik zit nog midden in mijn verhuizing, misschien zal ik in de toekomst met mijn buurman een akkoordje leggen voor internet te delen.

• spanjool
Niemand?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-11 10:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

ja, dat kan, maar je levert wel de helft van je snelheid in.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• spanjool
Beste mensen,

Ik heb met me vriendelijke buurvrouw iets geregeld dat we beide voor 1 internet abbo. betalen :)

Problem = solved.

bedankt voor alle tips!

Slotje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door spanjool op 17-11-2014 15:46 ]

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 09:40
spanjool schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:46:
Beste mensen,

Ik heb met me vriendelijke buurvrouw iets geregeld dat we beide voor 1 internet abbo. betalen :)

Problem = solved.

bedankt voor alle tips!

Slotje ;)
En dat mag hoogstwaarschijnlijk niet tenzij jouw buurvrouw toestemming heeft gekregen van haar ISP.

Schiet tussen de palen en je scoort!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:27

Blokker_1999

Full steam ahead

Ik mag hier ondertussen een gelijkaardig probleem oplossen, en hoewel ik een groter budget heb ging mijn baas nu niet direct akkoord met de eerste offerte die binnenkwam. Ik moet een 400m overbruggen en er staat een gebouw in de weg dus kwam een externe firma af met een offerte voor zendmast van 24m en een totaalprijs van +15k euro. Dat zal hem toch ook niet worden voor iets dat slechts enkele jaren moet dienst doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Pagina: 1