[MacBook Pro Retina] Storage geeft fout geheugengebruik weer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633179

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje. Sinds vanmiddag geeft mijn Macbook aan dat er 350gb aan apps geinstalleerd is, terwijl dat zeker niet het geval is. Daarbij komt ook nog dat de Mac maar 256gb aan geheugen heeft...
Afgezien van een aantal keer herstarten heb ik nog niets geprobeerd.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 19:36

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Welkom op GoT :w

Allereerst wil ik je even attenderen op Het algemeen beleid #quickstart

Verder mist er wel wat informatie in je startpost, zoals bijvoorbeeld:
- type MacBook
- versie van OSX

Een eenvoudige Google search op de keywords 'osx system information incorrect storage' leverde onder andere dit resultaat op. Op deze pagina kan je vinden dat het waarschijnlijk aan je Spotlight index ligt. Je kan deze index herbouwen door een Terminal te openen en het volgende commando uit te voeren:

sudo mdutil -E /

De Terminal zal om je wachtwoord vragen. Voer dit in en druk op Enter (er verschijnt niets op je scherm). Vervolgens zal de bestaande Spotlight index weggegooid worden en zal er een nieuwe index aangelegd worden. Dit kan even duren, maar in de tussentijd kan je je Mac gewoon gebruiken.

Launching containers into space

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Bedankt voor de tip Whieee! Heb last van precies hetzelfde probleem, vermoedelijk door de upgrade naar Yosemite. :D

An  a day keeps the doctor away.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Een collega van me had dit ook, bij hem kwam het door de versies van bestanden die Mac OS X verborgen bewaard, in zijn geval waren het Sketch-bestanden die vaak enkele gigabytes waren waardoor er tientallen gigabytes verloren leken te zijn.

http://osxdaily.com/2012/...e-cache-data-in-mac-os-x/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.