Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke drivers laptop Asus?

Pagina: 1
Acties:

• gillus99
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11 14:21
Wie weet welke drivers ik precies op een mijn Asus laptop moet zetten?
Het betreft de : Asus k72j . Ik heb windows 7 64 bit pro geinstaleerd ,vervolgens de drivers van de Asus site erop gezet,maar daar ken ik alleen drivers van een Asus k72j(t,k,r) vinden.Dus ik heb de drivers er nu opgezet van de Asus K72Jr. Maar Mn laptop is nu echt traag geworden.Mijn spellen lopen ook van geen meter nu.Nu heb ik wel een site gevonden waar heel veel drivers van de K72J opstaan.

http://www.driverscape.co...ptops-desktops/k72jr/1291

Ik moet toch niet al deze drivers erop gaan zetten? Mocht dat wel zo zijn ,is dat natuurlijk geen probleem,maar het lijkt me zo sterk zoveel drivers. Weet iemand welke ik er wel op moet zetten?
En in welke volgorde ik precies aan moet houden.
De laptop heeft altijd prima gedraait op windows 7 iedergeval,dus daar licht het niet aan.

Bvd,Robby

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, je moet ze wel allemaal installeren. Nee, niet van die site. Alle 1e downloads van die site = malware.
Sowieso nooit van 'driver sites' dingen downloaden en installeren.

Kijk in apparaatbeheer eens of je apparaten hebt die drivers missen, activeer Microsoft Update en kijk dan in Windows update of er optionele updates zijn.

Kijk met perfmon en resmon of je computer dingen aan het uitspoken is en of er een reden is dat de performance slechter is.

Voor GPU's kan je beter gewoon van de site van de fabrikant van de GPU de nieuwste driver downloaden, vrij weinig fabrikanten zitten nog te klooien met custom device ID's.

Verder maakt het voor je Asus echt geen zak uit of je een sub-editie op de site kan vinden, nagenoeg alle laptops binnen een serie zijn identiek, met hier en daar kleine opties zoals SSD/HDD, RAM, GPU en CPU upgrades, WWAN, BT opties enz. Kleine kans dat er een compleet ander moederbord, andere CPU en andere GPU in zit.

Wat betreft je plan om te herinstalleren: waarom ben je dat gaan doen als je er (kennelijk) niet genoeg kennis van hebt om dat goed te doen?

• gillus99
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-11 14:21
johnkeates schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:23:
Ja, je moet ze wel allemaal installeren. Nee, niet van die site. Alle 1e downloads van die site = malware.
Sowieso nooit van 'driver sites' dingen downloaden en installeren.

Kijk in apparaatbeheer eens of je apparaten hebt die drivers missen, activeer Microsoft Update en kijk dan in Windows update of er optionele updates zijn.

Kijk met perfmon en resmon of je computer dingen aan het uitspoken is en of er een reden is dat de performance slechter is.

Voor GPU's kan je beter gewoon van de site van de fabrikant van de GPU de nieuwste driver downloaden, vrij weinig fabrikanten zitten nog te klooien met custom device ID's.

Verder maakt het voor je Asus echt geen zak uit of je een sub-editie op de site kan vinden, nagenoeg alle laptops binnen een serie zijn identiek, met hier en daar kleine opties zoals SSD/HDD, RAM, GPU en CPU upgrades, WWAN, BT opties enz. Kleine kans dat er een compleet ander moederbord, andere CPU en andere GPU in zit.

Wat betreft je plan om te herinstalleren: waarom ben je dat gaan doen als je er (kennelijk) niet genoeg kennis van hebt om dat goed te doen?
Bedankt voor je snelle reaktie !
De laptop is eigenlijk van mn vriendin,en die wilde graag alles er nieuw op hebben.Laptop liep ook niet meer zo erg goed. Ik heb al heel vaak mn eigen (zelfgebouwde) game pc opnieuw geinstaleerd en dat gaat altijd goed.
Ik dacht ook dat ik alles oed had gedaan ,behalve dat t type nr van de laptop iets anders is,door de sub-editie. Van de GPU had ik van de Ati site idd gehaald. Er draaien verder geen programma,s ofiets ,dat had ik al gechecked. Vind het zo vreemd dat er op de Asus site maar een paar drivers staan en op die site van die link ongeveer 30 drivers. Moet ik dus wel deze drivers instaleren? :

http://www.asus.com/Noteb.../K72Jr/HelpDesk_Download/

Welke precies dan?