Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Shredderr
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 30-12-2015
Hallo

Ik had graag wat advies gehad.
Ik denk er al een tijdje over om mijn systeem uit te breiden met een 2de gtx 670 grafische kaart.

1) Nu is mijn moederbord uitgerust met een pcie 3.0x16 en een pcie 2.0x16 ( MSI Z7A-G43)
als ik deze 2 kaarten dan met sli zou verbinden, zou dit werken ? indien ja , is er een groot verschil tegenover ze beide op 3.0x16 zouden staan ?

2) Er staat op de doos van mijn gtx670 dat deze minimum een 500W voeding nodig heeft als ik de 2de graf kaart er bij zou kopen hoeveel W moet mijn voeding dan hebben ? Momenteel heb ik een OCZ ModXstream-pro (ocz-modxstream-pro-700w)

alvast bedankt :D

moederbod :msi Z7a-g43

Shredderr wijzigde deze reactie 10-11-2014 19:36 (9%)

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Die 2de pci-e 2.0 x16 is eigenlijk maar een x4 slot. x4 op pci-e 2.0 begint wel wat traag te worden lijkt me, x8 zou nog wel ok zijn.. Ik zou zelf wachten tot je gewoon 1 nieuwe kaart er in kunt zetten? Het wel werken, op zich is de vertraging niet dramatisch.

Er zijn wel wat aardige artikelen over pci-e scaling:

http://www.techpowerup.co...I-Express_Scaling/23.html

pcie-2.0 4x zit hier op 88% van de performance van 16x, al vraag ik me af hoe het met SLI zit..

maratropa wijzigde deze reactie 10-11-2014 19:47 (42%)

specs

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Mwa, 4x PCI-e 2.0 is hetzelfde als 8x op PCI-e 1.0, en daar verlies je niet echt heel veel snelheid op hoor.

't Word een groter probleem als het 2e slot op 4x 1.0 draait of via de Southbridge gaat ofzo (wat je bij socket 775 nog wel eens zag, tegenwoordig gelukkig niet zoveel meer).
quote:
Nu is mijn moederbord uitgerust met een pcie 3.0x16 en een pcie 2.0x16 ( MSI Z7A-G43)
als ik deze 2 kaarten dan met sli zou verbinden, zou dit werken ?
Gaat het werken? Ja *edit* niet dus...my bad
quote:
indien ja , is er een groot verschil tegenover ze beide op 3.0x16 zouden staan ?
Verschil? Praktisch niks, PCI-e 2.0 16x sloten zijn op het moment nog snel zat, zelfs voor high-end kaarten.
Op het moment heeft een PCI-e 3.0 nog weinig voordelen tov 2.0 qua snelheid.
quote:
Er staat op de doos van mijn gtx670 dat deze minimum een 500W voeding nodig heeft als ik de 2de graf kaart er bij zou kopen hoeveel W moet mijn voeding dan hebben ? Momenteel heb ik een OCZ ModXstream-pro
Die voeding moet dat zat aankunnen. Dat 500W verhaal gaan ze uit van een volledig systeem met een b-merk voeding. Als ze er daadwerkelijk bijvoorbeeld 400W op zouden zetten denken veel mensen dat je dan een heel systeem goed kan draaien met een hokkie-tokkie 400W voeding. Nu is een hokkie-tokkie 500W ook discutabel (gaat waarschijnlijk ook niet stabiel werken), maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar dat is een beetje de reden waarom fabrikanten die voeding eisen zo hoog aanhouden.

Nemesizz wijzigde deze reactie 10-11-2014 20:00 (1%)
Reden: fixed

• Moi_in_actie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-04 13:31
quote:
Nee. De heel simpele uitleg: het moederbord ondersteunt geen SLI, dus het is niet mogelijk (zie ook de Pricewatch waar alleen Crossfire support wordt aangeduid). SLI vereist dat elke GPU minimaal 8 PCIe lanes toebedeeld krijgt en jouw onderste PCIe slot is dan wel x16 lang, maar is slechts aangesloten als een x4.
quote:
[...]

Die voeding moet dat zat aankunnen. Dat 500W verhaal gaan ze uit van een volledig systeem met een b-merk voeding. Als ze er daadwerkelijk bijvoorbeeld 400W op zouden zetten denken veel mensen dat je dan een heel systeem goed kan draaien met een hokkie-tokkie 400W voeding. Nu is een hokkie-tokkie 500W ook discutabel (gaat waarschijnlijk ook niet stabiel werken), maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. Maar dat is een beetje de reden waarom fabrikanten die voeding eisen zo hoog aanhouden.
Zijn voeding is verre van geweldig, zoals hier te lezen is, dus die voeding gebruiken voor een GTX670 SLI setup zou ik in ieder geval niet aanraden. Daarnaast heeft de voeding ook slechts 2x 6(+2) pins PCIe power connectors, terwijl je er 4 nodig hebt.

Kortom, als je een SLI setup met jouw huidige GTX670 wilt gaan draaien heb je een nieuw moederbord en een betere voeding nodig. Dit lijkt mij niet bepaald rendabel, tenzij je een volledige upgrade wilt gaan doen. In dat geval zou ik eerder ervoor kiezen om de GTX670 te vervangen door een enkele, betere GPU.

Ryzen 5 1600 @4000Mhz ~~ 16GB Corsair Vengeance LED 3200Mhz ~~ ASRock AB350 Gaming ITX ~~ Sapphire R9 Fury-X @1150/570Mhz

• Shredderr
Bedankt voor de snelle reacties :)

Om 1 geheel nieuwe kaart te kopen komt een beetje duur uit als ze goed genoeg moet zijn.
daarom liever een goedkopere 2de kaart :)

Bedankt Nemesizz en Moi_in_actie voor de uitgebreide uitleg

ps: kon je hier geen +1 of duimpje geven op reacties ?

• Nemesizz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 16:05

Nemesizz

Untouchable

Hmm, ja glad vergeten van dat SLI en niet werken in een 4 lane slot... my bad :o
Zit met m'n kop nog iets te veel in de 8x 8x lanes volgens mij, nouja, shit happens 8)7

• Shredderr
Hoe kan je weten dat deze slechts is aangesloten als x4 ? of is dat altijd zo met 2.0x16
Mijn voeding is niet voldoende omdat deze een paar kabels mist of is die ook gwn niet goed ?
toen ik ze kocht las ik er altyd goeie reviews van. :s

• maratropa
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
Staat gewoon in de specs van het mobo.. ;)

maratropa wijzigde deze reactie 10-11-2014 20:12 (18%)

specs

• Shredderr
Dat was dom van me :p
(stomme doos, staat alleen pcie 2.0x16)

ps: kon je hier geen +1 of duimpje geven op reacties ?
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True