Scroll direction automatisch wisselen na inpluggen muis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Hallo allemaal,

Ik gebruik mijn 13 inch rMBP zowel onderweg als laptop, en thuis als desktop (gekoppeld aan m'n monitor, muis en toetsenbord).
Ik vind de scroll direction op "natural" erg fijn werken met het touchpad, maar met een normale muis is dit erg onlogisch aangezien je scrollwieltje wordt omgedraaid.

Is er een manier om het wijzigen van deze scroll direction te automatiseren? Met automator ofzo?
Ik wil dat de scroll direction automatisch wordt gewijzigd bij het inpluggen van m'n muis, en weer terug gaat naar standaard bij het loskoppelen.

Graag jullie tips en adviezen. Extra software om via de menubalk te switchen vermijd ik het liefst. Wil zo min mogelijk hebben draaien op de achtergrond :+

Gr. Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.k
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Misschien kun je hier wat mee? https://pilotmoon.com/scrollreverser/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Had ik ook al gezien, maar doe het liever niet met extra programma's. Kan dit niet met automator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Een automator-action is volgens mij (dus dat weet ik niet zeker) ook een service die op de achtergrond draait.

Met ScrollReverser hoef je overigens niet zelf te switchen, je kunt de scrollrichting van de muis en het trackpad afzonderlijk van elkaar instellen. Ook handig dat je trackpad werkt zoals je gewend bent, of je nu een muis hebt aangesloten of niet. Veel resources kost dat niet, het is in feite gewoon een instelling.

Ik heb een beetje hetzelfde uitgangspunt: zo min mogelijk actieve tools, een clean out-of-the-box OS. Voor ScrollReverser en BetterTouchTool maak ik een uitzondering.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles