Toon posts:

Onkyo CR-N755: verkeerd IP adres

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Onkyo CR-N755 hifi set gekocht. Deze set kan bekabeld worden aangeloten op de router (Fritzbox 7360).

De Onkyo krijgt op een of andere manier geen connectie met de router. Ik heb verschillende CAT5 kabels geprobeerd, met en zonder switch, maar geen verschil.

De router gebruikt IP adressen in de 192.168.178.x range.
De Onkyo geeft aan het IP adres 169.254.173.82 te willen gebruiken.
Uiteraard moet de Onlyo een adres instellen in de range van de router maar doet dit dus niet
DHCP staat op de Onkyo op enabled.
Kan het zijn dat een bepaalde poort op de router open moet staan?

Wanneer ik het handmatig instel krijg ik ook geen connectie.

De handleiding vermeld het volgende:
[Als de DHCP-server van uw router is ingeschakeld, hoeft u deze instellingen niet te wijzigen aangezien de receptor CD ingesteld is voor gebruik van DHCP en zichzelf dus automatisch kan configureren (DHCP moet op “Enable” staan). Als de DHCP-server van uw router echter is uitgeschakeld, (bijvoorbeeld omdat u statisch IP-adres gebruikt), dan moet u deze instellingen zelf configureren; in dat geval is kennis over ethernet- netwerken essentieel.
Wat is DHCP?
DHCP (Dynamic Host Configuration Protocol) wordt door routers, computers, de receptor CD en andere apparaten gebruikt om zichzelf automatisch te configureren in een netwerk.
Wat is DNS?
DNS (Domain Name System) zet domeinnamen om in IP-adressen. Als u bijvoorbeeld een domeinnaam zoals www.onkyousa.com in uw internetbrowser typt, dan gebruikt uw browser DNS om dit in een IP-adres om te zetten, in dit geval 63.148.251.142, voordat de site wordt weergegeven.
IP Address
Klasse A:
“10.0.0.0” tot “10.255.255.255”
Klasse B:
“172.16.0.0” tot “172.31.255.255”
Klasse C:
“192.168.0.0” tot “192.168.255.255”
Vul een statisch IP-adres in dat u van uw internetprovider (ISP) hebt ontvangen.
De meeste routers gebruiken een klasse C IP-adres.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

je versterker heeft een zogenaamd apipa adres, deze kent hij aan zichzelf to wanneer er geen dhcp server beschibaar is om een adres van toegewezen te kijgen.

Dus het ligt voor de hand dat het in je bakabeling zit ergens

gaat er een link lampje branden als je de kabel er in stopt?
zijn het zelfgemaakte of kant en klare kabels ?

staat dhcp op je router wel aan ?

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 10-11-2014 19:27 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is inmiddels opgelost.
Ik maak gebruik van XS4all en had de verstreker op poort 1 van de router aangesloten. Poort 1 is gereserveerd voor het tv signaal en geeft geen internet signaal door.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
klopt, vaak zit op poort 1 een apart vlan voor het tv signaal