Prive abonnement opzeggen ivm zakelijke telefoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Graag zou ik mijn prive abonnement opzeggen ivm een zakelijke telefoon waarmee ik ook prive mag bellen. De zakelijke telefoon heeft een eigen telefoonnummer. Echter wil ik mijn prive nummer natuurlijk wel houden, zodat ik inkomende oproepen, sms'jes en whatsappjes kan ontvangen die daar naar toe gaan.

Een oplossing zou kunnen zijn om mijn prive abo om te zetten in prepaid. Ik heb dan geen abonnementskosten meer en kan inkomende oproepen doorschakelen naar mijn zakelijke telefoon. Echter geldt dat niet voor sms, ik heb dat nagevraagd bij Vodafone, Telfort en T-Mobile. Zij kunnen dus alleen oproepen doorschakelen.

Heeft iemand een oplossing om ook sms en whatsapp door te schakelen? Of kan het gewoon niet?
Is er misschien een geheel andere oplossing waar ik nog niet aan had gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:19
Dual sim toestel.

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Dat zou de oplossing zijn. Ik heb alleen geen keuze in het zakelijke toestel dat ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:04
tbenschop2 schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:45:
Dat zou de oplossing zijn. Ik heb alleen geen keuze in het zakelijke toestel dat ik krijg.
Zeg tegen de baas dat je zelf een telefoon wilt gebruiken (bring your own device). En koop een Nokia 635 Dual SIM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:59
Let ook even op of geen kosten zijn verbonden aan het doorschakelen van gesprekken. Vroeger (10 jaar geleden) had ik me daar ook even op verkeken.

Het simpelste is gewoon je nieuwe nummer communiceren via WhatsApp ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:45
da_PSI schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:46:
[...]

Zeg tegen de baas dat je zelf een telefoon wilt gebruiken (bring your own device). En koop een Nokia 635 Dual SIM :)
Ik doe het ook zo met een Samsung S4 mini (duos)

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
waarom zou je je abbonnement opzeggen? Werk je volgend jaar nog bij deze werkgever? of over 3 jaar of ... etc..
Je werkgever kan ineens wel zeggen dat ze stoppen met eigen telefoons en dat er een "telefoonpool" komt, of via een-of-andere-bezuinigingsmaatregel-van-de-belastingdienst kan het gebeuren dat de regeling prive gebruik niet meer kan. Dan wil je toch een eigen nummer voor prive hebben?

je zou natuurlijk je "dure" prive abonnement met nummerbehoud kunnen omzetten naar een Sim-only, een losse goedkope telefoon kopen die je kunt doorschakelen naar je luxe werk telefoon.

[ Voor 32% gewijzigd door nachtnet op 10-11-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-10 11:37
Of een of ander paar euro abonnement nemen. Ik ben gestopt met zakelijke toestellen. Geen gezeul met 2 telefoons, geen gedoe met nummers communiceren bij wijziging werkgever, vrije keuze toestel en ik kan straffeloos oproepen weigeren in mijn vrije tijd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnoff
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-10 12:58
Enige manier die ik me kan bedenken is je nummer mee te nemen naar je zakelijke aansluiting. Als je bij het bedrijf weg gaat, kun je vrijwel altijd opnieuw nummerbehoud aanvragen.
Master__R schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:47:
Let ook even op of geen kosten zijn verbonden aan het doorschakelen van gesprekken. Vroeger (10 jaar geleden) had ik me daar ook even op verkeken.

[...]
Je hebt inderdaad belkosten, want feitelijk bel je naar het doorgeschakelde nummer.

[ Voor 20% gewijzigd door fnoff op 11-11-2014 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 09:57
Of prive choozze zero nemen? Kost je niets, op 25 euro aansluitkosten na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daikoko
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:05
is doorschakelen van telefoongespreken niet als bellen naar jouw zakelijk nummer via prive nummer?
Als je met je Whatsapp strict prive gebruikt, hoeft je natuurlijk niks aan de veranderen. De nummer waarop whatsapp jouw kent blijft hetzelfde en omdat jij die nummer nogsteeds bezit, zal dat ook niet in handen komen van een ander. Volgens mij is het wel zo dat wanneer jij jouw whatsapp nummer omzet naar een nieuwe nummer (in jouw geval, zakelijk), dan kunnen jouw vrienden nog steeds naar je appen. Zo was het tenminste als ik in buitenland ben en via de lokale prepaid kaart per ongeluk in had gesteld als nieuwe whatsapp nummer. Alles bleef werken, ik was nogsteeds bereikbaar voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Ik heb mijn privé sim (met chooozze zero) doorgeschakeld naar mijn werk telefoon. Op mijn werktelefoon staat dan weer whatsapp met mijn privenummer, zakelijk gebruik ik geen whatsapp
Pagina: 1