Toetscombinatie linker Command + Z werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Ik heb een full size Apple keyboard (niet draadloos) aan m'n MacBook Pro hangen, maar nu werkt sinds enige tijd de combinatie Command + Z niet meer.
  1. Het probleem doet zich alleen voor met de Command-toets aan de linkerkant. De rechterkant werkt prima.
  2. Het probleem doet zich alleen voor met het externe toetsenbord, en niet met het toetsenbord van de MacBook zelf.
  3. De linker Command-toets kan wel in combinatie met andere toetsen gebruikt worden, wat het voor mij helemaal een onverklaarbaar probleem maakt.
Erg onhandig zoals je begrijpt.

Heb niets veranderd in de toetsenbord-instellingen, maar ze voor de zekerheid toch maar gereset. Kan ik iets over het hoofd hebben gezien aan de software-kant? Het lijkt me haast een hardwarematig probleem, alleen begrijp ik niet waarom de linker Command-toets wel in combinatie met andere toetsen gebruikt kan worden...

Iemand ideeën?

edit: Toetsenbord op een andere MacBook getest en loop tegen hetzelfde probleem aan. Waarschijnlijk een hardwareprobleem dus. Kan dit gefixt worden?

[ Voor 7% gewijzigd door mcdronkz op 10-11-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Opgelost! Z-toets losgehaald, van viezigheid ontdaan en tot m'n verbazing werkt 'ie weer als vanouds!