Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben voor ons jeugdcircus aan het kijken of ik het UPC wifi4all wireless netwerk ( http://www.upc.nl/internet/wifispots/ ) kan repliceren op een cisco/linksys wireless range extender (ipv een nieuwe kabel te laten aanleggen ad €1.500,-), maar heb hier tot op heden nog geen succes mee gehad.

Ik zie het netwerk met mijn telefoon en laptop en kan er op verbinden. Maar als ik de instellingen wil repliceren via de softwaretool van Cisco/Linksys Wireless Range Extender 2000 of handmatig zaken probeer in te stellen, kom ik nergens.

Als ik mijn eigen wireless netwerk wil repliceren is dit geen probleem, maar het lijkt alsof het upc wifi4all gebeuren een extra inlog scherm genereert, waardoor inloggen lastig gemaakt wordt. De helpdesk van UPC heeft deze vraag niet kunnen beantwoorden.

Heeft iemand ervaring hoe ik dit kan oplossen?

Nummer twee:

Vanwege de grotere afstand tussen de dichtstbijzijnde modem zal ik wrs 2 wireless range extenders achter elkaar moeten hangen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Nummer drie:

Achter de tweede extender zou idealiter een router/AP moeten hangen zodat het inloggen op locatie gedaan kan worden in de "eigen" omgeving, die dan via de range extenders aan het UPC4all netwerk hangt.

Ik heb dit wel vaker gedaan door bijvoorbeeld mijn telefoon te tetheren aan mijn laptop en achter mijn laptop dan een losse wireless router te hangen. Kan dit ook zonder de tussenstap van de in dit voorbeeld gebruikte noodzakelijke laptop?

Eagerly awaiting your replies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Beschrijf eens eerst duidelijk de situatie. Welke afstand moet worden afgelegd? Is er een zichtverbinding mogelijk? Welke apparatuur heb je ter beschikking?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waarom moet/wil je per se die community WiFi netwerk repeaten en niet gewoon de reguliere WiFi van je modem :?

Sowieso, "het lijkt alsof het upc wifi4all gebeuren een extra inlog scherm genereert" - welkom bij 802.1x oftewel EAP + RADIUS. Dat is even andere koek dan WPA(2)-PSK. Weet niet eens of je zoiets theoretisch kunt repeaten, en zo ja wat voor hardware je ervoor nodig hebt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Petervanakelyen schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:40:
Beschrijf eens eerst duidelijk de situatie. Welke afstand moet worden afgelegd? Is er een zichtverbinding mogelijk? Welke apparatuur heb je ter beschikking?
- Afstand is ca 50 meter van de dichtstbijzijnde UPC wifi4all router
- Wat bedoel je met een zichtverbinding? Kan ik de router in het huis van de buren zien? Nee.
De tussenliggende wifi-repeaters zouden in schuren etc. opgesteld worden.
- Apparatuur (dacht dat ik die gelinkt had bovenin, sorry):
2 Linksys (cisco) wireless range extenders (Linksys RE2000)
1 Fonera router (FON2000 of FON2100) of andere basic router als ovislink wmu-9000vpn

Hope this clears things up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 10 november 2014 @ 23:08:
Waarom moet/wil je per se die community WiFi netwerk repeaten en niet gewoon de reguliere WiFi van je modem :?

Sowieso, "het lijkt alsof het upc wifi4all gebeuren een extra inlog scherm genereert" - welkom bij 802.1x oftewel EAP + RADIUS. Dat is even andere koek dan WPA(2)-PSK. Weet niet eens of je zoiets theoretisch kunt repeaten, en zo ja wat voor hardware je ervoor nodig hebt...
Op je eerste vraag: die community WiFi is dus beschikbaar op nagenoeg elk (nieuw) UPC modem. Ik woon zelf niet naast ons stichtingsgebouw en de buren verhuizen ook periodiek. Vandaar dat toen dit systeem beschikbaar kwam, de interesse hiernaar uitging. Immers: er zijn (waarschijnlijk) altijd wel UPC klanten, met een dergelijk modem, op wiens community WiFi ik legaal mag mee piggybacken binnen bereik. Ik ben zelf immers UPC klant, dus ik deel niet illegaal een netwerk etc. Ik wil alleen (bij wijze van spreken) in mijn achtertuin, ook dit netwerk kunnen benaderen en gebruik dan de verbinding die gegenereerd wordt door de modem van mijn achterbuurman, die dan fysiek dichterbij is.

Mocht de dichtstbijzijnde buur op den duur verhuizen met zo'n modem, dan is hopelijk een andere buur alsnog dichtbij genoeg.

Op je tweede opmerking: dat is dus waar ik ook al bang voor was. Dat het niet "simpele" wpa(2)-psk is, maar iets heel anders, waardoor repeaten lastiger is. Hoop toch iemand tegen te komen die hier ervaring mee heeft en weet hoe ik die instellingen kan benaderen/repliceren. Als mijn telefoon op dat signaal kan inloggen, moet de repeater dat toch ook kunnen ...

TY for your reply though!