Toon posts:

[MacBookPro] Wifi onderdeel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeh beste Tweakers,

Ik zit met een probleem, ik kreeg een foutmelding dat ik niet meer kon connecten met Wifi.
Nu geeft die ook aan van 'Hardware niet geïnstalleerd', ik had al het één en ander gegoogled en uitgeprobeerd maar niks werkte. Vandaar dat ik dacht ik bestel het wifi onderdeel en plaats het nieuwe onderdeel. Nu blijkt echter dat ik het verkeerde onderdeel gekocht hebt waarschijnlijk voor de verkeerde versie, want toen ik mijn laptop uit elkaar haalde zat die niet op de plek waar men zei dat die moest zitten.
Zodoende is mijn vraag welk onderdeel moet ik hebben ?

Macbook gegevens:
MacBook Pro (17-inch, begin 2011)
http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=nl_NL

Dit is het onderdeel wat ik had besteld
http://www.appleparts.nl/...7/airport/wifi/607-4144-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Om te beginnen: ''Apple Macbook Pro 17" A1297 jaar 2008 2009 2010''

Als je dus ziet, het gaat om 2008/2009/2010 modellen, je hebt de verkeerde.

iFixit: zit in het scherm verwerkt, dus kijk daar eerst eens even.

Foto van de binnenkant van de jouwe?

SF95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Die van de 17" 2011 zit in een bracket bovenop de optische drive, degene die je hebt besteld hoort inderdaad bij het model waar de WiFi kaart nog verwerkt zat in het scherm.

Z661-5867
Card, AirPort / Bluetooth, with Thermal Pad / Wrap, Euro / British

Is het part dat je nodig hebt, als je toch bezig bent bestel er meteen een flex kabel bij, de kans bestaat ook dat deze kapot is (of gewoon niet lekker zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10 12:34
Ja ik dacht ook al bij de optische drive, gewoon even een andere bestellen en de ander retour sturen.

Maar al een Apple Hardware Test gedaan? Misschien is het gewoon een software probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tnxs !! Hardware test gedaan maar kwam niks uit. Alleen dat had ik de vorige keer ook en toen bleek er iets met me videokaart te zijn. Dus denk dat ik het beste er aan doe om hem te vervangen
joon schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:32:
Die van de 17" 2011 zit in een bracket bovenop de optische drive, degene die je hebt besteld hoort inderdaad bij het model waar de WiFi kaart nog verwerkt zat in het scherm.

Z661-5867
Card, AirPort / Bluetooth, with Thermal Pad / Wrap, Euro / British

Is het part dat je nodig hebt, als je toch bezig bent bestel er meteen een flex kabel bij, de kans bestaat ook dat deze kapot is (of gewoon niet lekker zit)
ja inderdaad, hij zit niet meer in mijn scherm.
Is dit dan het juiste onderdeel?

http://www.appleparts.nl/...port/kaart/wifi/bluetooth

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2014 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Die lijkt er inderdaad sterk op, op de site geven ze ook dat deze geschikt zou moeten zijn voor jou model.

Als je het zeker wilt weten dan haal je dat bracketje even voorzichtig los en haal de kaart eruit om ze te vergelijken.
Doe wel voorzichtig met de antenne aansluitingen, deze zijn erg delicaat.
Pagina: 1