Toon posts:

pruts vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals jullie misschien al begrepen hebben uit mijn andere topic ben ik een beetje aan het prutsen met een goedkoop celeron systeempje....

Celly300@374, 64Mb Pc(66) at 83Mhz, viper 550 agp, etc..originele cooling en een extra in het vooronder.

Nu heb ik ook mijn viper550 overclocked en inmiddels kun je al aardig een eitje bakken op de koeling van het beest...Nu vanochtend toen ik dit kaartje kocht met nog wat andere ouwe zooi, trof ik een fantastisch klein fannetje aan die eigenlijk perfect past op het koelblok van de viper. Alleen: hoe pruts ik dat erop: schroeven??? plakken?? Heb eigenlijk geen idee of die chip het uberhaupt tof vindt dat ie overclocked wordt en.of dat je er een koeler op prutst..

Graag een handige helpende pruts hand :)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Pas op, zo'n 3 cm fan zat ook op mijn videocard. Heb um eraf gesloopt.. maakte een tering herrie !

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2 elastiekjes om kaart+fan is een snelle oplossing, als het goed werkt kun je wel weer verder kijken om hem beter vast te zetten

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik heb er eentje op vast geschroefd. Gewoon 2 schroeven nemen die net iets breder dan het gat tussen de koelvinnen zijn. Als je dan de kruising neemt dan grijpt zo'n schroef net aan 4 kanten in de verf, dit is genoeg om zo'n fannetje op zijn plek te houden.

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik had ook zoiets, daar heb jij verder niets aan Charliee maar wel ff leuk om te melden:

In m'n nieuwe systeem zit een Matrox G400 Dual Head, deze heeft standaard geen actieve koeling en wordt wel behorlijk warm. De standaard koeler van m'n Athlon gebruik ik niet, en wat blijkt...de fan past precies op de heatsink van de Matrox. De gaten in de fan komen overeen met de ruimtes tussen de koelribben, dus ik kon de schroefjes er zo in draaien. Maar de Viper 550 heeft geen heatsink met koelribben geloof ik....
In ieder geval suc6 ermee

Trouwens Gert, je draait makkelijk een schroefdraadje in het alu op die manier, dus dat zit zeker goed vast (had ik ook)

Groeten Seq_uence

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Topicstarter
Jawel die viper550 heeft een heel klein heatsinkje van een 0,5cm dik daarmee ben ik er ook zo voorzichtig mee.. en ik heb het ding pas sinds vandaag...Eindelijk een beetje redelijk systeem...Erg lang op een 166mmx gedraaid...met 4mb video...

maar goed ik ga het gewoon proberen

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Inderdaad... gewoon proberen!!! That's the tweakin' spirit!
Pagina: 1