Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn huidige HTPC opstelling vervangen/vernieuwen door een nieuwe, zuinigere variant. Mijn huidige opstelling beschikt over een 2 extra schijven die inmiddels uit hun neus staan te eten omdat ze niets meer doen. Het systeem is meer dan 5 jaar oud. Voorheen draaide mijn HTPC 24/7 (couchpotato, sickbeard etc), maar die functies en mijn media heb ik inmiddels gemigreerd naar mijn ESXi server. Mijn huidige HTPC beschikt tevens over een extra videokaart die ik middels HDMI heb aangesloten op mijn receiver (Onkyo NR509).
Mijn nieuwe systeem moet stil en zuinig zijn. Het zal puur gebruikt worden om media af te spelen mbv een plex client (Plex Home Theater). Op mijn ESXi whitebox heb ik Plex Media Server draaien. Mijn mediabestanden staan op een andere virtuele machine (Ubuntu + ZFS).
Huidig systeem
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 euro max. Ik ben tevens bereid om 25 euro te betalen voor een CPU/cooler/geheugen assemblage. Ik heb bij mijn laatste 2 projecten ontzettend veel problemen gehad met mijn hardware. (Mijn servermoederbord had gebogen/gebroken pins en mijn nieuwe workstation waren CPU, moederbord en geheugen allen defect).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige PC zit een vrij nieuwe SSD die ik wil overzetten naar het nieuwe systeem. (Crucial M500 2,5" 120GB). Tevens beschik ik al over een Windows 8.1 licentie (aangekocht via mijn werk).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, case, voeding en cpu cooler. Is het plaatsen van extra fans nodig in mijn case?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en zuinig mogelijk. Moet zonder problemen DTS, TrueHD qua geluid kunnen doorgeven aan mijn receiver. (Via mijn huidige HTPC doe ik dit middels de HD5550 videkaart)
Ga je overklokken?
Nee
Systeem wat ik in gedachte heb:
A4-7300:
Nieuwe, goedkope CPU van AMD met laag TDP. Wordt ook geadviseerd in laatste desktop BBG.
FM2A58M-HD+
Micro ATX moederbord die futureproof is (HDMI ondersteunt 4K en 3D).
Silverstone Milo ML04
Mooi en past precies in mijn meubilair (mijn huidige silverstone is ook ~44cm breed). Ik heb tevens nagedacht over de ML05B, maar de mini-itx moederborden zijn een stuk prijziger helaas.
Scythe Kodati
Stil, zuinig, goedkoop, low profile
Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/4
Ik heb in mijn desktop ook Fury geheugen zitten en ben daar tevreden over. Goedkoop en geheugen wat vrij nieuw is op de markt.
be quiet! System Power 7 300W
300 watt moet voldoende zijn lijkt me.
Ik wil mijn huidige HTPC opstelling vervangen/vernieuwen door een nieuwe, zuinigere variant. Mijn huidige opstelling beschikt over een 2 extra schijven die inmiddels uit hun neus staan te eten omdat ze niets meer doen. Het systeem is meer dan 5 jaar oud. Voorheen draaide mijn HTPC 24/7 (couchpotato, sickbeard etc), maar die functies en mijn media heb ik inmiddels gemigreerd naar mijn ESXi server. Mijn huidige HTPC beschikt tevens over een extra videokaart die ik middels HDMI heb aangesloten op mijn receiver (Onkyo NR509).
Mijn nieuwe systeem moet stil en zuinig zijn. Het zal puur gebruikt worden om media af te spelen mbv een plex client (Plex Home Theater). Op mijn ESXi whitebox heb ik Plex Media Server draaien. Mijn mediabestanden staan op een andere virtuele machine (Ubuntu + ZFS).
Huidig systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon II X3 445 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA74GMT-S2 (rev. 1.4) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D HD5550 Noiseless Edition | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI, 2TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Silverstone Legacy LC10-E | € 115,- | € 115,- |
| 1 | Scythe Big Shuriken | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Nexus Value 430 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial M500 2,5" 120GB | € 54,- | € 54,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 169,- | |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 300 euro max. Ik ben tevens bereid om 25 euro te betalen voor een CPU/cooler/geheugen assemblage. Ik heb bij mijn laatste 2 projecten ontzettend veel problemen gehad met mijn hardware. (Mijn servermoederbord had gebogen/gebroken pins en mijn nieuwe workstation waren CPU, moederbord en geheugen allen defect).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In mijn huidige PC zit een vrij nieuwe SSD die ik wil overzetten naar het nieuwe systeem. (Crucial M500 2,5" 120GB). Tevens beschik ik al over een Windows 8.1 licentie (aangekocht via mijn werk).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord, processor, geheugen, case, voeding en cpu cooler. Is het plaatsen van extra fans nodig in mijn case?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil en zuinig mogelijk. Moet zonder problemen DTS, TrueHD qua geluid kunnen doorgeven aan mijn receiver. (Via mijn huidige HTPC doe ik dit middels de HD5550 videkaart)
Ga je overklokken?
Nee
Systeem wat ik in gedachte heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A4-7300 Boxed | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | ASRock FM2A58M-HD+ | € 41,62 | € 41,62 |
| 1 | Silverstone Milo ML04 | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Scythe Kodati - Mini ITX Cpu Cooler | € 17,95 | € 17,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/4 | € 36,95 | € 36,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 29,95 | € 29,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 231,37 | |
A4-7300:
Nieuwe, goedkope CPU van AMD met laag TDP. Wordt ook geadviseerd in laatste desktop BBG.
FM2A58M-HD+
Micro ATX moederbord die futureproof is (HDMI ondersteunt 4K en 3D).
Silverstone Milo ML04
Mooi en past precies in mijn meubilair (mijn huidige silverstone is ook ~44cm breed). Ik heb tevens nagedacht over de ML05B, maar de mini-itx moederborden zijn een stuk prijziger helaas.
Scythe Kodati
Stil, zuinig, goedkoop, low profile
Kingston HyperX Fury black HX316C10FB/4
Ik heb in mijn desktop ook Fury geheugen zitten en ben daar tevreden over. Goedkoop en geheugen wat vrij nieuw is op de markt.
be quiet! System Power 7 300W
300 watt moet voldoende zijn lijkt me.
[ Voor 1% gewijzigd door FREAKJAM op 10-11-2014 18:15 . Reden: Cooler Master 612 vervangen door Scythe Kodati ]
is everything cool?