Toon posts:

macbook pro gpu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, net als zovelen faalt mijn macbook pro sinds een week.
De gpu heeft het begeven.
Nu mijn vraag, is het mogelijk deze te vervangen en zoja met welke en waar kan ik die kopen?

Het is een groot probleem wat veel mensen hebben de laatste tijd dus ik zoek een manier om het te fixen.

Thanx,

Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:18

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Hallo Nichyc,

Vervelend dat de GPU kapot is! Is het ook een Macbook Pro uit 2011?
Wat heb je zelf al gevonden (google, mac forums)?

Als ik het goed lees en zie is de videokaart meegebakken met het moederbord, dat zou betekenen... GPU kapot = nieuw moederbord.

Kan je een beetje meer specificaties geven over je model en hoe je hebt bevonden dat het zeker weten de GPU is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yes een macbook pro uit 2011, het is de gpu want ik kan gewoon internetten e.d. maar als ik een 3d programma open of iets dergelijks dan flipt die..
Meer kan ik er idd niet over zeggen, ben bij de apple store geweest maarja, het is de pasta wat tussen de gpu en het moederbord zit.
Deze is door het vele opwarmen en afkoelen blijkbaar stuk gegaan... dat hoor en lees ik ook overal.
En daardoor is volgens mij de gpu doorgebrand...
Ik ben geen tech mannetje dus daar houdt mijn kennis op!
Model is een late 2011 met amd gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:32:
Yes een macbook pro uit 2011, het is de gpu want ik kan gewoon internetten e.d. maar als ik een 3d programma open of iets dergelijks dan flipt die..
Meer kan ik er idd niet over zeggen, ben bij de apple store geweest maarja, het is de pasta wat tussen de gpu en het moederbord zit.
Deze is door het vele opwarmen en afkoelen blijkbaar stuk gegaan... dat hoor en lees ik ook overal.
En daardoor is volgens mij de gpu doorgebrand...
Ik ben geen tech mannetje dus daar houdt mijn kennis op!
Model is een late 2011 met amd gpu.
Dan kunnen wij je ook niet verder helpen denk ik. Zoek eens naar een reparatiedienst. Misschien kunnen ze daar wat voor je betekenen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet wat je verder kan doen zonder je macbook helemaal te slopen :)

Dit is misschien ook een mogelijkheid:
TechTalk voor Nerds: De redding van een rotte Apple

[ Voor 9% gewijzigd door scenix_ op 10-11-2014 14:37 ]