Upgrade PC Budget: € 750

Pagina: 1
Acties:

• Riquiqui
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-12-2024
Hello!

Graag zou ik wat informatie en meningen willen inwinnen over deze 'upgrade'!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en fotobewerking voornamelijk. Ik speel vooral WoW en dota2, maar daar komen de nieuwe AC: Unity en Far Cry ook bij, deze zou ik dan ook graag op hoge kwaliteit willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst zou ik rond de 750 euro blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het is een, soort van, upgrade, Ik heb al 8GB DDR3 RAM, CPU koeler, harde schijven (waaronder een ssd), randapparatuur etc. De monitor is overigens een 1680x1050 exemplaar, welke ik toch wel binnen een jaar zou willen upgraden naar minimaal een full hd scherm.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe videokaart, moederbord, cpu, kast en voeding.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst een Intel cpu en een Nvidia videokaart.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wat ik me afvraag is of deze kast redelijk stil is? Heb hem voornamelijk gekozen vanwege het uiterlijk en in de meeste reviews kwam hij er aardig goed vanaf qua geluidsdemping. Het hoeft niet muisstil, maar een opstijgend vliegtuig is ook niet prettig. ;)

Ga je overklokken?
Nope!

Dit is het lijstje wat ik tot nu toe heb samengesteld, graag zou ik daarover nog wat advies willen hebben. En ik heb ook nog de vraag of ik windows opnieuw zou moeten installeren, of is dat alleen van belang bij het switchen van hdd's?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 162,95€ 162,95
1ASRock H87 Pro4€ 68,50€ 68,50
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 339,90€ 339,90
1NZXT H440 Zwart/Oranje€ 99,50€ 99,50
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 740,80

Thanks!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen complete build, move naar CAA.

Verder op zich prima onderdelen. Je kast is mwa, maar ik neem aan dat je voor het uiterlijk gaat? Een Fractal R4 bijv. is een stuk degelijker en stiller. Je videokaart is echter passief tot ~60 graden, dus een opstijgend vliegtuig is het zeker niet.

Voeding is vrij stevig. Met een zeer zuinige kaart als de 970 kan je met een 450-500W ook prima af.

[ Voor 92% gewijzigd door br00ky op 10-11-2014 14:19 ]

• Riquiqui
br00ky schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:15:
Geen complete build, move naar CAA.
Woops, sorry!

Ik ging vooral voor het ontwerp inderdaad, zie alleen net dat ik de zwart/oranje variant er in heb staan terwijl ik de wit/zwarte bedoel. :)

Nog over de voeding, ik heb een Corsair Builder CX430 Bronze, zou dit het ook trekken of die dan weer net niet?

• ItsShowTimeZ
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-02 07:18
Ziet er prima uit, echter zou je met een 500W voeding al voldoende hebben om 1 GPU te draaien. 430 Watt word daarentegen wel wat krap, maar moet volgensmij wel lukken.

Daarnaast zul je ( als je switched van moederbord ) hoogstwaarschijnlijk wel je windows opnieuw moeten installeren. Het wil nog wel is lukken om het met Repair te fixen, maar vaak is het toch dat je moet herinstalleren.

Heb je daarnaast al een SSD? zou misschien ook nog een leuke upgrade zijn voor het opstarten van je Windows en Games/Fotobewerking programma's. En het is een goed moment om dat nu te doen, als je toch al je windows opnieuw moet installeren.

• Riquiqui
Top, dankjewel!

Ik heb inderdaad al een SSD van 250GB voor de belangrijkste programma's en games, dus die hoeft niet meer. Wel zou ik graag nog wat bevestiging willen over of het nu wel of niet kan met mijn oude voeding, de Corsair Builder CX430 Bronze. Iemand die wat meer tekst en uitleg kan geven misschien? :)

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zolang je geen hele gekke fratsen gaat uithalen, zal dat wel lukken. Een systeem met een 970 trekt onder full load ongeveer 275W. Zorg er wel voor dat je een 970 neemt met maar 1 6+2 pins (zoals degene die je nu hebt genomen), omdat je voeding er maar 1 hebt. Er zijn ook 970's die naast een 6+2 een 6 nodig hebben. Dan moet je met verloopjes gaan werken.

• Riquiqui
Aah, da's mooi om te horen, dan kan ik de PSU weglaten en er misschien nog een beetje RAM bij prikken. Da's ook nooit verkeerd.

Thanks all! Denk dat ik genoeg weet zo. :D

• br00ky
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Zelfs dat RAM zou ik laten zitten. 8GB is momenteel nog helemaal prima. Ik zou in ieder geval eens goed taakbeheer (of iets anders) in de gaten houden en kijken wat je nou werkelijk gebruikt. Scheelt je zomaar een smak geld. En RAM dat je niet gebruikt is vrij zinloos.
Pagina: 1