Text-Based MMO Browser Games

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Druss
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-04 07:51
Al enige tijd ben ik op zoek naar goede Text-Based MMO Browser Game. Zo'n een waar je bij het wakker worden, tijdens de lunch, de poep pauzes, het koken en voor het slapen gaan even met de cijfertjes kunt schuiven, checken of je upgrade al klaar is, nieuwe aanzetten, zien of je nog aangevallen wordt en dus eventuele extra troepen "bouwen" voor je verdediging of juist die ene buurman waar je het niet mee kan vinden even poken..

Text-based? Dude what? Why would one?
Ja ik weet het Anno Online, Age of Empires, Forge of empires, allemaal grafische hoogstandjes en volwaardige city-buildup games in je browsert en Apps op je mobiel. Een ware lust voor het oog.. Ik heb er ook een aantal met plezier gespeeld..

Toch heeft voor mij (en ik ben vast niet de enige) dat text-based het gevoel van iets "intelligents" een beperkte UI en een hele rits cijfertjes waar je mee om kunt goochelen.(Misschien moet ik gewoon boekhouder worden? :P) Nadenken over je stats in plaats van blundly uitgaan van wat de UI je aanbied en daarmee stappen maken die elke speler in jou universum ook neemt. In text-based games heb je meer eigen inbeeldings vermogen nodig om de game "feeling" te geven, battles zijn niet gevisualiseerd maar de statistieken zijn wel beschikbaar. Daarnaast ben ik van voor de val van de muur en heeft het genre iets nostalgisch voor mij, ik heb vroeger een paar jaar mee gedaan met planetarion.com en me helemaal suf gespeelt. Later nog Hattrick en Travian. Die laatste werd me op een gegeven moment te simpel en te langzaam.

Nou ze zijn er toch, schrijf je in, doe lekker mee, verveel ons niet en vervuil vooral GoT niet..
Mee eens, en ik heb ook de nodige accounts lopen, bv bij oGame, bij Astro Empires, Anno Online, AoE en ik kan je er zo nog een aantal noemen. Maar ik mis het "community" gevoel van vroeger een beetje, de drukte op de servers en de discussie over hoe je basis, je troepen en je strategie te optimaliseren. Welke game is nou echte de moeite waard? Waar zitten de hidden gems? Ik kan accounts blijven maken maar iets zegt me dat ik ook veel kan leren van de ervaringen van m'n mede-tweakers, of is het genre wel uitgemolken en uitgestorven?

Okay, wat wil je dan?
Ik ben nieuwschierig naar jullie text-based game ervaringen, ik ben opzoek naar text-based game(s) die populair zijn. Een game die complex genoeg is om je lang bezig te houden zonder dat het snel verveelt of repetitief wordt. Daarnaast vraag ik me gewoon ook af of jullie nog dergelijke games spelen? Wat zijn de ontwikkelingen, waar zitten de hidden-gems, de start-ups of de nog altijd, of juist weer, goed lopende exemplaren? Google searches leveren oude resultaten op van een paar jaar terug. Dus ja het neemt af in populariteit maar is het ook uitgestorven? Ben ik alleen? :P

Kortom
Dit is een onderzoek naar het snelle tijdverdrijf, spelen met cijfertjes en stiekem een beetje een nostalgische gevoel.. Nadenken en discussiëren (hier of elders). Dus:
  • Wat spelen jullie nog? En waarom dan? Wat maakt de game boeiend?
  • Wat zijn jullie ervaringen met (text-based) MMO browser games, vroeger en nu?
  • Ik ben niet direct opzoek naar een genre maar meer naar complexiteit en populariteit. SciFi heeft wel altijd mijn voorkeur een beetje gehad.
Deel uw ervaringen of gooi een slot op m'n thread dan verwijder ik hem weer en start m'n Anno Online game wel weer op ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madstorm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:04

Madstorm

Derping all the way!

De enige wat mij te binnen schiet, en ik ook zelf heb gespeeld: Tribalwars
Maar die ken je dan denk ik vast wel als je ook Travian hebt gespeeld.

Speel het zelf niet meer, als je een paar dorpjes hebt moet je er steeds meer op letten. Aanvallen plannen, gebouwtjes upgraden, edelmannen wegsturen voor een aanval wat op je afkomt, enz enz enz. Tekst-based games zijn daarnaast in mijn mening een leuk tijdverdrijf voor wanneer je even niks te doen hebt.

I'm an Ironman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Ik heb zelf een tijdje oGame gespeeld. Ook voor een paar dagen Anno Online. Verdere text-based games ken ik niet. Helaas kan ik je daar niet mee verder helpen. Voor de rest ben ik wel te porren voor dit soort games, maar heb ik nog niet echt een spel gevonden wat bij mij past (zelfde verhaal).
Een game die complex genoeg is om je lang bezig te houden zonder dat het snel verveelt of repetitief wordt.
Voor mij houdt dit in om niet te lang te wachten voordat je weer iets nieuws kunt doen. Een balans tussen niet continue aangevallen te worden en 1-2+ weken wachten tot überhaupt een actie klaar is. Dan wordt het al snel 'klik' en weer de browser sluiten. Daarom ben ik ook gestopt. En toch worden hier veel van de games op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorjd
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-02-2020
Sinds 23 januari is er een spel dat vroeger castle quest 2 heette revamped, nu heet het Ahruna. In 2002-2005 heb ik dit spel helemaal suf gespeeld. Het is een spel dat je met name in teamverband speelt om echt goed te worden. Het is volledig gratis, er is geen betaal systeem, dus het gaat er echt om hoe slim je het zelf speelt en met anderen!

Het idee is dat je een magier bent in een van de vier categorieën. Nature, Mystic, Diabolic of Elemental. (vroeger earth, death, air and forest).

Zie het stuk hieronder voor een betere uitleg, ik vind het echt een te gek spel en we zijn zeer op zoek naar nieuwe spelers!

We zijn net begonnen met een nieuwe 'age', dus iedereen is nog relatief laag level en iedereen is makkelijk in te halen.

http://www.ahruna.net
Meer info kan je krijgen op mIRC
Server: Quakenet
/j #ahruna.beta
http://webchat.quakenet.org/?&channels=ahruna.beta

Mijn naam in het spel is Haze, maar er zijn op IRC nog veel meer die nog meer weten hierover.
Hopelijk zien we je daar!

[ Voor 33% gewijzigd door floorjd op 25-01-2015 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292065

Hallo tweakers!

Ik heb voor dit spel (admin zijnde) even een message geschreven in 't engels om het te promoten op enkele subreddits. Ik zit momenteel op de trein, dus het herschrijven in 't Nederlands was even niet aan de orde maar aangezien ik onze ingame message pub zag dat Haze hier iets gepost had, besloot ik dit maar even te posten.

Het is een beetje een promotietextje maar het legt wel een hoop leuke aspecten van de game uit!

Wij zouden het écht apprecieren moesten jullie het eens bekijken en kijken of het iets voor jullie!

Succes alvast =D

PS. IGN = TbXie. Je kan mij altijd contacteren i.v.m. vragen of problemen! Ik ben meestal wel around om te helpen!

Hi everyone! I'd like to take a moment to talk about a new game that is about to be re-released.
Ahruna is a game that allows you to play as a mage who summons creatures to fight in your stead. While your creatures are busy fighting, it is your job to support them by casting various curses and blessings to turn the tide of battle. You can also create and enchant items that your creatures can equip to give them the edge against their opponents.
Ahruna has a little bit for everyone. If you're into PvP, you can raid other players' kingdoms and steal their resources. Or if you prefer PvE, you can travel the wastelands and fight wild creatures to earn resources that way.
So what can you do with these resources? Lots of things, but one of the most interesting aspects of the game revolves around creating Nether Eggs. These eggs eventually hatch into creatures that are more powerful than normal creatures. They are hand-crafted by players and are fully customizable. Do you want a glass cannon creature that does a ton of damage? How about one that steals extra resources? The choice is yours. But be warned: these eggs require a lot of time and effort to create, and you must defend the egg from your enemies or they can steal them and use them for themselves!
The game sports a very prominent team-building aspect. You can join other players' kingdoms and work together to make everyone in the kingdom more powerful. Some players might want to focus on learning how to enchant items, while others may want to learn how to summon more powerful creatures, cast curses/blessings, and much more. In this way, players are expected to trade their goods and services with each other to become as powerful as possible. Eventually, your kingdom will be able to go to war with other kingdoms where you can work together with your friends and steal other players' Nether Creatures, resources, and other items.
It is important to note that this game is COMPLETELY free to play with absolutely no microtransactions, pay walls, or any other "pay to win" aspects. Therefore, we're calling upon you redditors to help spread the word and build up our playerbase so that we can all continue to play this game for years to come.
In the past, this game hasn't exactly received the attention it deserves. Ahruna has a lot of very passionate players who would love nothing more than to see this game flourish. Please take a few minutes to check it out - even if you're not normally a fan of text-based browser games, we really do think that this game is a little different from the rest. You might be pleasantly surprised. If you have any questions, feel free to send a message to our admins (ycom, newt or TbXie) in-game or in this redditpost. I will be around to answer. Pre-registration is now open so feel free to register now at ahruna.net!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepys
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik speel Planetarion nog steeds vrij actief! Het aantal deelnemers is wel flink teruggelopen, echter er is nog steeds een actieve hardcore community van een paar honderd spelers. We zitten nu in ronde 60 en er zijn 722 planeten.

Vroeger waren de Text-Based MMO Browser Games een stuk populairder. Ik ben zelf ooit begonnen met starsphere (een planetarion clone), helaas is deze game een flink aantal jaar geleden overleden. Ik heb hier ook al eens over nagedacht en ik denk dat het simpelweg komt door het aanbod. Tegenwoordig is er zoveel (gratis) te spelen, waarom terugvallen op een gepimped Excel sheet (wat dat zijn Text-Based MMO Browser Games over het algemeen).

Ik hoor nu veel spelers over AD2460. Dit is in mijn ogen een beetje een text browser game 2.0. Ik heb de alpha gespeeld en dit was erg gaaf. Heb er helaas de tijd niet meer voor maar als je planetarion cool vond, moet je hier zeker even kijken. (De game is gemaakt door de founding father van planetarion: Spinner). Je moet nog steeds astroids minen en tegenstanders aanvallen. Echter groot verschil is dat ze de gevechten hebben gevisualiseerd. Ga zeker even kijken!

Ps: Ik deel je gevoel over Text-Based MMO Browser Games. Ik denk toch dat het (voor mij) vooral nostaligsche gevoelens met zich meebrengt. Ik speelde het al in de tijd dat internet net opkwam (voor consumenten), en het was zo cool een game te spelen met mensen over de hele wereld, en ook met ze te praten (IRC). Wel grappig om terug te denken dat een Excel sheet zoveel te weeg kan brengen (destijds meer dan 10k spelers), en dat je 'snachts je bed uitging om defence te sturen (nu wel wat makkelijker met smart phones ;)).

Wel grappig dat er bij Planetarion een trend gaande is. Veel mensen speelden vroeger erg actief, en keren na een pauze van enkele jaren weer terug (zo is het ook bij mij gegaan). Wanneer zien we je weer ;)

Edit: Naar aanleiding van dit topic begonnen met Ahruna! Een erg tof spel en het gaat veel verder dan bijvoorbeeld Planetarion. Ik heb het nog niet helemaal onder de knie, maar de community is erg behulpzaam. Zeker de moeite waard om eens een kijkje te nemen!

[ Voor 7% gewijzigd door Joepys op 12-02-2015 15:56 ]

Anoniem: 292065

Hello, Tweakers!

Even een klein postje om te laten weten dat Ahruna aanstaande zaterdag overnieuw begint! Dwz dat iedereen weer vanaf nul ka beginnen met gelijke kansen! Mis het dus niet ;)
Pagina: 1