Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Medeoprichter The Pirate Bay...

Pagina: 1
Acties:

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
http://www.kriminalvarden...e/fangelse/sakerhetsklass
Google Translate over Säkerhetsklass 2:
Closed prisons with lower security level. Establishments in this category may have different degree and form of supervision and control. Some have wall and fence, some are pure treatment centers while others have a mixed content in business.
Gogole translate is niet heel betrouwbaar, maar het lijkt erop dat "Zo werd hij op een zwaar beveiligde afdeling geplaatst" de lading niet echt goed dekt, in ieder geval volgens de terminologie die wij in Nederland hanteren. Een 'zwaar beveiligde afdeling' roept al snel associaties op met een EBI. S2 lijkt een combinatie tussen een half-open en een gesloten inrichting in Nederlandse termen. Wellicht is het de moeite om wat nuancering aan te brengen, vooral gezien de toon van veel reacties tot zover.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Zwaar beveiligde afdeling -> streng beveiligde afdeling. Dat lijkt me de lading wel dekken.

Abort Retry Fail?

• Bundin
  • Niet online
Ik zie geen nuanceverschil tussen 'zwaar' en 'streng'. Het punt is juist dat het een 'normale' gesloten afdeling is: deur op slot, hek eromheen: het normale beeld dat mensen hebben bij een gevangenis dus. Zowel 'zwaar' als 'streng' impliceren een regime dat strenger is dan dat. Daarvan is in S2 geen sprake als ik de gelinkte pagina mag geloven, het is de lichtere vorm van een gesloten afdeling.

Maargoed, het heeft er een dag gestaan dus het is nu oud nieuw en de tig "wat? extra beveiligd? zie je wel dat het systeem niet deugt!"-reacties staan er al.

[ Voor 24% gewijzigd door Bundin op 11-11-2014 01:11 ]

Verwijderd

Helemaal met je eens. Streng geveiligd geeft nog steeds aan dat het iets anders is dan een normale gevangenis... wat het dus helemaal niet is. En dat is dan gewoon verkeerde berichtgeving.

• Dimitri R
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-02 03:18
Ik heb besloten deze aanduiding van het gehanteerde regime weg te laten, omdat bronnen elkaar lijken tegen te spreken. Aanvankelijk ging ik uit van de berichtgeving van TF waarin werd gewezen op een (zeer) streng regime.

Abort Retry Fail?

• Bundin
  • Niet online
Al is het wat mosterd na de maaltijd: wellicht een idee om er een update melding bij te zetten. Veel reacties lijken nu volledig uit de lucht gegrepen, omdat deze enkel gebaseerd waren op de verwijderde zin.
Pagina: 1