mandrake 8.0 install hangt bij x-windows config!

Pagina: 1
Acties:

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tijdens de install van mandrake 8.0 op mijn celeron 400/128 mb blijft de installatie hangen bij de configuratie van X-Windows. Dit terwijl ik helemaal geen x-windows aangevinkt heb om te installeren. Misschien gebeurd dit standaard?

Hij blijft hangen bij de melding "Please wait Preparing X-Window configuration". :'(

Zijn er toevallig meer mensen die hier problemen mee gehad hebben?

Verwijderd

Je kunt het ook skippen en dan na de install XF86Config-4 editen 8-)

• xantos
  • Niet online
O ja? Hoe kan ik die dan skippen?

Ik ben niet echt geintresseerd in x-windows dus als het niet werkt dan maakt dat niet veel uit.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Doe je wel install als expert? anders neemt mandrake (te) veel beslissingen voor je..

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• xantos
  • Niet online
ja. Ik heb zowel de de expert als de normal mode geprobeerd. Alle packages met de hand selecteren en nog steeds blijft ie hangen bij de x-win config.

De muiscursor is dus ook niet meer te bewegen dan.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Zijn er toevallig meer mensen die hier problemen mee gehad hebben?
ja,

heb ik ook gehad
vergeet het dan maar met linux en dat systeem, het gaat niet werken
ik heb ook een text versie gehad (t was geen mandrake trouwens) van de setup, die deed het met heeel veel mazzel, en als dan eindelijk een grafische interface gestart is, blijft ie gewoon hangen

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Je kan ook een install in tekstmode doen geloof ik.

Verwijderd

Ik meen toch echt dat je (bij expert mode) wordt gevraagd of je x-windows wilt gaan configgen of niet... :?

edit: ha, heb net Mandrake opnieuw zitten installeren. Je kunt de test van je config skippen, niet de config zelf

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:05

Sjonny

Fratser

Anders moet je voordat ie X wil configgen op zo'n sterretje links klikken die verder beneden staat dan die Xconfig.
en X doet ie toch helemaal aan het eind, en dan heb je toch al een bootloader geinstalled en alles? je hoort volgens mij al linux in textmode te kunnen booten...

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Heb je d'r al eens aan gedacht om helemaal NIETS te installeren? Maar dan ook echt helemaal niets, behalve het allernoodzakelijkste. Als je dan ineens mist, dan download en installeer je het met apt-get (onder Mandrake 8 is een vergelijkbaar tooltje dat urpmi heet). Dan heb je nooit overbodige rotzooi op je systeem.
piet:~$ mc
Command not foud.
piet:~$ urpmi mc
....pruttel pruttel....
Et voila: :)

Da's de gouden regel. Als het niet werkt: niet installeren en later met de hand doen. Die automatische installaties houden niet met alles rekening.

• xantos
  • Niet online
Ik meen toch echt dat je (bij expert mode) wordt gevraagd of je x-windows wilt gaan configgen of niet...
Misschien wel maar misschien ben ik zover nog helemaal niet.
Je kan ook een install in tekstmode doen geloof ik
vertel... vertel... vertel...
Anders moet je voordat ie X wil configgen op zo'n sterretje links klikken die verder beneden staat dan die Xconfig.
Ik zal het eens proberen maar ik heb mijn twijfels. Je zult dit dan moeten doen tijdens de bootmanager config. En of dat goed gaat????
Pagina: 1