Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 633060

Topicstarter
Ik ben nieuw hier en weet dan ook niet zeker of dit topic op de juiste plaats staat,maar ik zal toch het probleem uitleggen.Ik heb een TomTom One met een oude kaart erop.Ik heb onlangs een nieuwe gekocht en vanop mijn pc gekopieert naar een geheugenkaart van 2 Gb.wanneer ik die kaart in de gleuf van mijn TomTom steek bevriest het beeld van mijn tomtom en kan ik hem niet meer bedienen.Als ik hem afleg en terug aan leg zie ik een afbeelding van een SD kaart met een rood kruis erdoor.Ik heb dus een nieuwe kaart maar kan hem niet gebruiken.Weet er iemand hoe ik dat kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Officieel moet je ergens via het menu aangeven dat je de kaart eruit haalt.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Kopieer de gehele inhoud van je huidige tomtom naar je SD kaart en start hem dan op of stop de sd kaart in de tomtom en sluit hem aan op je PC. Update hem dan via TomTom Home.
Je krijgt dan de software en als het dus goed is de nieuwste kaart.

Voor de nieuwste kaarten heb je wel een recente Navcore versie nodig.

Het kruis geeft aan dat de tomtom niet opgestart kan worden. Je moet dus echt even de opstartsoftware (Navcore) installeren op het kaartje.

[ Voor 18% gewijzigd door Frostbite op 10-11-2014 13:04 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Kaartje alleen kopieren was vroeger ook niet voldoende. Je moest het OS echt op het kaartje laten installeren.

Kijk eens op deze site: http://www.viperlook.com/...ition-4gb-memory-upgrade/
Misschien heb je daar wat aan.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik was misschien niet duidelijk.Het is de eerste keer dat ik met een kaart werk.Als ik de kaart plaats bevriest het scherm en kan ik niet in het menu.Als mijn gps aangesloten is op de pc met de kaart erin krijg ik op de pc zelfs een melding dat mijn gps niet aangesloten is ik kan dus enkel mijn gps uitschakelen.Als ik hem dan terug inschakel zie je een afbeelding van een gps waar een kaart uitfloept en waar een rood kruis opkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:25
probeer ook het reset knopje onderop. Met een paperclip een keer indrukken en wachten tot de tomtom uitgaat. Als je hem dan opnieuw start hoor je een trommel slaan. Dan weet je zeker dat hij de sd moet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
resetten heb ik al gedaan en hij blijft weigeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 16:54
Dan staat er geen navcore op de SD-kaart. Pak van je oude TomTom SD kaart alles behalve Western_Europe******* of iets wat er op lijkt en kopieer dat naar de nieuwe kaart. Dan moet hij het doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
oude gegevens op de SDkaart terug zetten.. je TT starten en hopen dat die doorstart.. dan zou je hem via tomtom home moeten kunnen updaten dacht ik..

in het verleden ook veel ellende mee gehad.. nu gewoon een 7" tablet met een BT GPS, ism Sygic als navigatie :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-04 15:29

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dat is niet echt een EL-vraag. Schopje naar WN.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry maar een EL vraagje, weet ik niet wat waarvan dat de afkorting is en WN ook niet.Dus moet ik hier reageren.Bedankt iedereen om oplossingen te zoeken en ik denk dat het gelukt is.Alles van mijn pc op kaartje gezet en mijn TT opgestart en het kaartje wordt aanvaard.Ik heb dan in TT Home naar updates gezocht en na een half uurtje was het in orde.Ik krijg wel nog de melding dat er betere kaarten beschikbaar zijn.Ik zal hem morgen eens uitproberen er zijn hier in de buurt enkele ronde punten bijgekomen dus zal ik het direct zien.
Intussen weet ik wat WN is
Pagina: 1