Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hallo dvd/audio experts,

Ik ben op zoek naar een home cinema set. Het gaat erom om dvds af te spelen(we maken geen gebruik van blueray) en om het geluid van de tv ook terug te kunnen sturen.

Het gaat niet om zo zwaar/hard mogelijk geluid(we wonen appartment), ik heb namelijk al mijn oude JBL Sub Control 10 verkocht omdat de bas veel te zwaar en de speaker te groot was. Omdat de tv opzet nu krap is ingedeeld mag de subwoofer ook max 25 cm breed zijn.

Wat wil je dus concreet?
- Ik wil geluid van tv erop afspelen -> ARC niet mogelijk op tv
- Dvd speler - Gewoon dvds afspelen. Blueray, 3D upscaling en al die onzin verder hoeft niet.
- Radiotuner mogelijkheid (wil geen extra versterker/tuner!)
- Bass moet instelbaar zijn! Via player of eventueel active subwoofer & max 25 cm breed
- 5.1 Surround is niet noodzakelijk, 2.1 is ook goed

Wat is het budget?
Budget max 150.

Wat heb je zelf gevonden?
Sony 5.1 home cinema systeem DAVTZ140 100,- Geen optical in
Sony 2.1 home cinema systeem BDV-EF1100 145,-
Philips HTD3510 89,- - (volgens review bass niet zachter te zetten) 30% thd, wordt hem niet
Samsung HT-H4200R 119,- bij Otto - (niet mijn design keuze, maar ook geen groot breekpunt)

Er zullen vast goede tweedehandse sets te koop zijn voor een mooie prijs, maar ik heb liever een nieuwe set i.v.m. garantie. Laatste dvdspelers waren redelijk snel kapot (3-4 jaar). Dus als jullie nog tips hebben hoor ik het graag.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:25

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat je met dit soort setjes ook kans hebt op een aanwezige "bass". De gekozen setjes hebben allemaal behoorlijk kleine speakers. Hierdoor is er geen ruimte voor grotere units dan wel klankkast om laag op te bouwen. Dit hoor je terug in het frequentiebereik van zo'n satelliet: ze gaan niet heel laag. De subwoofer moet hierdoor niet alleen het laag doen (waar de subwoofer voor is), maar ook het mid-laag. Je krijgt dus eigenlijk meer een losse middentoner die naast de bank of de TV staat dan een echte subwoofer. Juiste dergelijke subwoofers die (ver) buiten hun echte werk treden leveren mijn inziens overlast op. Zeker als je aangeeft de subwoofer krap neer te zetten kan dat effect vergroten. Een goed afgestemde set/subwoofer biedt weinig tot geen overlast. Naast dat kan je subwoofers die boven de 100 Hz werken op gehoor plaatsen waardoor het geheel lastiger te plaatsen is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Niet online
Ja, mijn voorkeur gaat ook naar active S.W. met fullrange speakers, of hoe je ze noemt, via een versterker, maar daar heb ik helaas geen budget voor.

Ik merk het basprobleem ook bij mijn T6100. Mooi geluid komt eruit bij films, maar ik moet soms de equalizer instellen op 'tweeter', dan is de bass wel weer weg. Ik heb n poos terug bij BCC al wel geluisterd en vond toen een LG set erg goed klinken. Maar weet echt niet meer welk type helaas.

Ik las trouwens bij de Philips een thd van 30%, ook niet bepaald geweldig... die gaat van de lijst.

• ByteMe_
  • Niet online
Hmm ik dacht de kabel & homeset ARC moesten ondersteunen, maar de tv moet het ook. En die laatste komt uit 2008/2009, dus dat kan ik dan wel vergeten.

Ik heb ondertussen deze gevonden: LG Home Cinema System DH4430P

Heeft lovende reviews (via Engels site).
Doorgehaald, heeft geen optical audio in helaas...

Om maar een compleet beeld te geven van de setup:

- Televisie: LG 37LH20
- Decoder: Samsung DCB-H360R
- WD Live tv Mediaplayer

De televisie heeft deze aansluitingen:

RF In (Antenna/Cable)
RGB In (D-Sub 15pin) - PC
HDMI™/HDCP Input (1.3 w/Deep Color)
L/R Audio/Composite Video In
Optical Audio Out
RS-232c In (Service Only)
USB 2.0 (Service Only)

De aansluitingen van home cinemaset:

Audio L/R
Composing of channel
Composite
FM
HDMI Output

Ik ben een echte leek op surround gebied, maar als ik 2 audio kabels op de wit/rode audio aansluitingen zet van de tv, krijg ik dan over alle kanelen stereo, of op 2 speakers geluid?
Ik lees over het stukje 'Audio in' heen van rood/wit. Heb ik wel enige opties :X

[ Voor 7% gewijzigd door ByteMe_ op 13-11-2014 14:03 ]