Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• Rooverz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:58
Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een 17 inch laptop als vervanging voor een desktop. Primair wil ik de laptop gaan gebruiken voor videobewerking (1080p avchd), medium gamen en verder office/internet. Voorkeur voor Windows.

Wat is je budget?
Budget ligt rond de 1200 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor merk. Ik ben na veel zoeken op intentie/tweakers wel inmiddels zover dat een i7 quad-core een must is. Maar in hoeverre is de videokaart ook belangrijk? Ik wil soepel video kunnen monteren. Ik heb een gtx860m op het oog, maar heeft deze wel echte meerwaarde tov een gtx850m voor videobewerking?

Graag hoor ik van jullie advies! BTO is ook een optie

Verwijderd

Met een budget van 1200 euro kun je een mooie laptop uitkiezen maar je zult denk ik wel concessies moeten gaan doen op de hardware. Zo heeft een 17 inch laptop vaak geen ips scherm wat bij videobewerking fijn is? Als je ook naar 15.6 inch zou kijken is er weer meer keuze. Een gtx8600m of gtx8500 zal met gamen meer invloed hebben dan op videobewerking. Ik denk dat een goede processor, ssd en veel werkgeheugen wel een must voor je zullen zijn? Koop je een systeem met al deze hardware erin ga je over je budget heen. Ben je bereid zelf wat te upgraden dan kan je voor 1200 euro best een leuk systeem maken. De meeste producenten staan zelf upgraden van werkgeheugen en hdds toe zonder garantie verlies. Ga lekker rustig te werk op een schone tafel met een handdoek als bescherming en maak foto's als je denkt dat je dingen gaat vergeten. Op YouTube staan van alle merken en modellen wel upgrade video's die je vooraf even kan bekijken, zo ben je helemaal voorbereid.
Voorbeeld:
Asus N551JK
http://www.centralpoint.n...M34o5X478ECFRMatAodMH8ACQ
Dan hou je nog 350 euro over voor 8 werkgeheugen(75-140 euro), 512 gb(200 euro) ssd en waarschijnlijk een ander netwerkadapter(25 euro)
Dit kan je ook met een lenovo, acer etc doen hoor kijk wel even of je makkelijk bij de hardware kan komen, bij sommige modellen moet je het hele toetsenbord verwijderen enz dan word lastig. Misschien was dit niet helemaal je vraag maar vind zo zonden als mensen veel te dure laptops halen terwijl ze het makkelijk zelf kunnen doen en dan leren ze meteen ook de laptop kennen, ze moeten in de toekomst toch vaak los voor onderhoud van fans etc.

• Rooverz
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ben met name benieuwd of er hier tweakers zijn die ervaring hebben met de gtx850m of gtx860m mbt videobewerking.

16 gig werkgeheugen en snelle ssd is inderdaad een must.

Zijn er nog mensen met andere suggesties voor een latop of samenstelling?

[ Voor 15% gewijzigd door Rooverz op 10-11-2014 12:59 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je hebt niet verteld welke software je gebruikt

specs

• Rooverz
Hallo maratropa,

Tot op heden nog geen keuze gemaakt mbt software, alleen dat het onder windows bij voorkeur moet.
Zijn er suggesties mbt software??

• maratropa
  • Niet online
Tja dat kan ik moeilijk zeggen, dat is zo persoonlijk en budget afhankelijk.

En dat heeft ook weer effect op je keuze, want als je bijv. besluit om met Premiere Elements te editen dan is een GPU niet belangrijk, en zo zullen er nog wel meer goedkope apps zijn die weinig met de gpu doen.. Premiere Pro of Sony Vegas kunnen wel weer heel veel baat bij een gpu hebben, maar ook daar hangt het weer af van wat je doet.

Op zich zul je zo te horen met een asus oid met i7 en een 850m wel een heel eind komen in de meeste applicaties. (heb verder geen ervaring met die laptop)

pricewatch: Asus N750JK-T4171H

Vaak heeft die wel een trage HD, altijd geld apart houden voor een SSD er bij.

[ Voor 31% gewijzigd door maratropa op 10-11-2014 20:35 ]

specs

• Rooverz
Hallo Maratropa,

Het gaat in eerste instantie om het simpele knip en plakwerk (familie video's in een leuk jasje).
Heeft bijvoorbeeld Sony Vegas/Premiere Pro meerwaarde mbt de snelheid van het werken/knippen/plakken van de video's? Heb namelijk een hekel aan lang wachten tijdens inladen en verwerking van de opdrachten ;)

Verwijderd

Ik doe voor de rest weinig videobewerking maar je kan dit zelf simpel opzoeken. Zo worden de nvidia gpu kaarten juist ondersteunt voor gpu acceleration zoals dat dan heet. Dat betekent dat je extra snel kan werken in veel gevallen door de gpu er bij te betrekken. De gtx serie word zeker ondersteunt, ik lees dat het soms wel drie keer zo snel kan gaan als dat het gaat bij alleen een high end processor! Maar of de gtx 8600m of gtx 8500m nou veel verschil maken bij premier pro? Ik denk dat dat erg klein gaat zijn, omdat ze beide niet veel verschillen en zeker niet als het om videobewerking gaat. Wil je echt de full power van gpu hebben bij videobewerking dan zal je een nvidia quatro gpu moeten overwegen. Die heeft nadelen, prijzig(high end modellen) en niet zo geschikt voor gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 22:53 ]

• maratropa
  • Niet online
@manuskate. Quadro's zijn vaak voor het geld minder krachtig qua compute. Het zijn primair visualisatiekaarten, of soms nuttig in dit soort situaties als je speciale features nodig hebt (extra SDI poorten of gen/framelock etc.)

@Rooverz: Een GPU helpt bij bijv. een programma als Premiere Pro vooral bij effecten (transities, kleur, etc) resizen, framerate conversies, frameblending, etc. Puur knippen en plakken en coderen is nog altijd veel cpu werk. Snelle cpu is eigenlijk altijd fijn hierbij, snelle gpu afhankelijk van wat je doet.

Daarom is denk ik voor jou het niet heel belangrijk om perse de snelste gpu er in te willen, 850m is dus ok. Zorg voor een snelle i7 met 8Gb of meer en een snelle SSD.

specs

• Rooverz
Bedankt Maratropa en manuskate.

Zou het nog veel uitmaken of ik een 4710hq of 4810 hq neem? Scheelt maar 0,3 in snelheid.
Dus nu op zoek naar een mooie 17 inch met 16gb en rappe ssd. 840 van samsung een optie?
En is de asus n serie aan te raden?

• maratropa
  • Niet online
Aangezien wat je doet goed gebruik maakt van de cpu zou ik altijd proberen te gaan voor de snelste, 4810MQ in dit geval.

Ik zou geen Samsung EVO nemen in deze context, stelt je schrijft een keer een dot GB's continu naar de ssd dan zakt na een paar GB de writespeed in. samsung 850 pro of crucial MX100 ofzo.

specs

Pagina: 1