Toon posts:

er is een werkende external GPU!? Iemand bekend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.banggood.com/E...aphics-Card-p-934367.html

Kwam dit net tegen op Diy perks video en leek me wel interessant om eens mee aan de slag te gaan.

Aangezien ik weinig verstand heb van de aansluitingen (mini-pci-e etc) weten jullie mss of deze gaat werken op een clevo/bto 17cl58 uit 2013?

En er staan wat oudere kaarten tussen, maar ik wil weten of dit zou werken met een r9 290 of een gtx970 oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de filmpjes op de pagina al bekeken? Daarin wordt letterlijk gezegd dat de meeste wifi kaarten op laptops via mini PCI-E gaan, die loshalen en je kunt het aansluiten. En in een van de filmpjes, wordt volgens mij wel een recente nVidia kaart gebruikt, maar kan het mis hebben.

Leuk dat dit kan, maar ik vraag mij het nut af hiervan, je haalt op deze manier de mobiliteit aardig uit je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10 16:10
Ik zie zoiets wel zitten voor een iMac bijvoorbeeld, inbouwen Wifi eruit en vervolgens de kaart achter het scherm monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vraag is of je laptop zo'n mini-pci-e slot heeft, lijkt me het eerste om na te kijken.

Er zijn ook versies die werken met expresscard, PE4H bijvoorbeeld.

Daarbij moet je ook denken hoe je die kaart gaat voorzien van stroom, 290 op een simpel adaptertje gaat niet werken.

[ Voor 27% gewijzigd door SinergyX op 10-11-2014 12:08 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-10 16:10
Je zou dit heel mooie kunnen monteren onder een bureau met een standaard voeding etc waar je eigenlijk dus alleen nog het kabeltje overhoud die aan de laptop moet.

Ik ga er ook is 1 bestellen om te kijken hoe dit werkt met all in one machine's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:04:
Heb je de filmpjes op de pagina al bekeken? Daarin wordt letterlijk gezegd dat de meeste wifi kaarten op laptops via mini PCI-E gaan, die loshalen en je kunt het aansluiten. En in een van de filmpjes, wordt volgens mij wel een recente nVidia kaart gebruikt, maar kan het mis hebben.

Leuk dat dit kan, maar ik vraag mij het nut af hiervan, je haalt op deze manier de mobiliteit aardig uit je laptop.
Mijn laptop is al veels te onmobiel om mee tenemen, (zwaar, 17") en ik gebruik m al tijden als 'desktop'. Vandaar.

@Mektheb, als je 'm hebt laat me weten of het wat is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-10 10:37
CptChaos schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:04:

Stel je gaat naar school en je hebt een laptop nodig. Je koopt een redelijke 15 inch en werkt daar prima op. Je komt thuis en dan wil je eigenlijk ook gamen, maar je hebt alleen je laptop... Voor een "thuis dock" is dit een mogelijke middenweg om toch te kunnen gamen op je laptop.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Quadradial schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:12:
[...]

Stel je gaat naar school en je hebt een laptop nodig. Je koopt een redelijke 15 inch en werkt daar prima op. Je komt thuis en dan wil je eigenlijk ook gamen, maar je hebt alleen je laptop... Voor een "thuis dock" is dit een mogelijke middenweg om toch te kunnen gamen op je laptop.
Daarbij werkt de expresscard versie gewoon als 'dock', onderweg een normale laptop, thuis expresscard erin en gaan met die banaan. Zie dat die van banggood beide ondersteund.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quadradial schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:12:
[...]

Dat is het idee. Vandaar dat Alienware en anderen al zijn gekomen met bepaalde docks.

Nog iets waar ik niet helemaal zeker over ben is de mogelijkheid om toch het laptop scherm te kunnen gebruiken.

En in de filmpjes gebruiken ze 'oude' procs, waar mijne een i7@2.8ghz is, dus daar moet bijna geen bottleneck meer liggen, toch?

En wat bedoelen ze met het bovenste stukje? Geen Titan erin stoppen want het werkt niet?

Afbeeldingslocatie: http://img.banggood.com/images/upload/2014/07/SKU149984-33.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Ik denk dat dat met name met het stroom verbruik te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
spNk schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:23:
Ik denk dat dat met name met het stroom verbruik te maken heeft.
Dat maakt weinig uit aangezien er een PSU aan moet. Niet te maken met de max. bandwidth van mini-pci?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

m-PCI is afaik 2.0 max, waar die top kaarten op 3.0 zitten, dus bijna 2x zoveel bandbreedte nodig hebben. Soort van een USB3.0 device op een 2.0 zetten, werkt wel, maar niet op maximale performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 00:03

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ik gok dat de limitatie in het aantal de door de chipset ondersteunde pci-e lanes zit.
De laptop van de TS heeft een HM87 Chipset die maximaal 8 pci-e lanes ondersteund.

[ Voor 17% gewijzigd door Hippocampus op 10-11-2014 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nooit begrepen waarom er geen markt is voor dit soort externe videokaarten :
http://techreport.com/new...o-with-geforce-gtx-780-ti

Een Macbook met een externe videokaart d.m.v. thunderbolt is toch wel een wens die uitkomt voor veel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-10 00:03

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Een kastje voor een volwassen videokaart met koeling, voeding, geluidsdemping en aansluitingen gaat al snel veel geld kosten mede omdat er waarschijnlijk geen miljoen(en) van verkocht gaan worden. Als je dat kastje ook nog eens met een videokaart gaat leveren (omdat de meeste mensen niet willen schroeven) moet je zeer goede keuzes maken in welke kaart(en) je kiest en kan je er ook weer niet teveel op voorraad hebben omdat een half jaar later er weer betere kaarten uitkomen.
Kortom, een te kleine afzetmarkt waardoor het te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:45:
Een Macbook met een externe videokaart d.m.v. thunderbolt is toch wel een wens die uitkomt voor veel mensen.
Thunderbolt is ook bij verre weg de snelste 'mobiele connector' van de beschikbare versies, maar in de praktijk zit je al snel met het probleem: daarom koop je toch geen laptop? Wil je fullpower gamen zal je eerder bij een PC komen, videokaart is 1 aspect, maar CPU (en dus cooling) op een laptop is meteen probleem 2. (en SSD, geheugen, scherm etc etc). Kortom, afzetmarkt blijft marginaal klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hier is een heel topic over de eGpu, ziet er belovend uit. 980/970 halen wss niet hun volledige kracht, maar alles van 670/770 doen het goed hoor ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kijk anders hier eens : http://www.bplus.com.tw/Adapter/PE4H%20V3.2.html

Deze is met enclosure + mogelijkheid om 24pins ATX-PXU aan te sluiten.

Via mPCIe, expresscard (en zelfs PCIe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
o0SmOkE0o schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:38:

Gezien idd, ze hebben ook een nieuwere, de PE4C (2.1) zonder kastje maar das niet zo erg.

Ik ben er erg over aan het twijfelen, maar kan nergens info vinden over de echte performance gain van bijv. een 970 die veel mensen er mee gebruiken.
Daarnaast balen dat mijn laptop, bto 17cl58 2013, geen pci expresscard slot heeft, en het dus via de onderkant moet. Stukje lastiger om toch even de laptop als laptop te gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:56

Croga

The Unreasonable Man

o0SmOkE0o schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:38:

Je hebt ook gezien dat dat ding 1 PCIe 2.0 lane gebruikt? Het degradeert je PCIe X16 kaart dus naar X1 en je PCIe 3.0 kaart naar 2.0. De performance van dat ding gaat abominabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:46:
[...]

Je hebt ook gezien dat dat ding 1 PCIe 2.0 lane gebruikt? Het degradeert je PCIe X16 kaart dus naar X1 en je PCIe 3.0 kaart naar 2.0. De performance van dat ding gaat abominabel zijn.
Volgens mij is de EXP GDC wel 3.0 en x16? Uitleg? Erg nieuw met PCI enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al een voorbeeld van de PE4C-mPCIe opstelling met bijv. een GTX580?

Weinig echte gebruikerservaring en lastig aankopen (Taiwan) maakt dit voor mij toch wel een wat wazig plan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 00:46:
Is er eigenlijk al een voorbeeld van de PE4C-mPCIe opstelling met bijv. een GTX580?

Weinig echte gebruikerservaring en lastig aankopen (Taiwan) maakt dit voor mij toch wel een wat wazig plan....
Op dat forum staan een hoop ervaringen, maar op de een of ander manier kan ik nergens echt concrete performance gain uithalen, niemand kan me vertellen of het ook écht zin heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 22:53
Het is wel een pcie-e x16 slot, maar daarvan is het meeste niet aangesloten.

mini-pcie en dergelijke aansluitingen hebben geen 16 lanes tot hun beschikking en kunnen ze dus ook niet doorgeven.
En de module kan misschien wel pci-e 3.0 ondersteunen, maar de meeste laptops zullen dat niet hebben op die poorten (vermoed ik) aangezien wifi kaartjes en dergelijke er geen baat bij hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou... we zijn inmiddels weer wat wijzer...

Het zal gaan om de ASUS ENGTX580 DCU2 icm met volgende specs:
i7 @ 2,6 ghz (turbo boost)
256 GB Kingston HyperX 3K
4*4GB Kingston DDR3 RAM

ACT voedingskabel CE7/7 - C13, 3m
Ewent Deluxe Voeding 550 W V2.2

PE4C-PM100C V2.1 kit

Die laatste dien ik dus in Taiwan te bestellen via:
http://www.bplus.com.tw/Adapter/PE4C%20V2.1.html#Web-Shop

Heeft er toevallig iemand ervaring hiermee? Via Amazon is het nl. niet in EU te leverenen E-Bay vertrouw ik al helemaal niet...

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-10 22:53
Op die pagina gebruiken ze trouwens gewoon een voedingsblok ipv een atx voeding. nevermind, is wel gewoon een pci-e connector

Heb je die voeding al? zo niet, koop hem alsjeblieft niet. Koop wel een goede kwaliteit voeding. En voor enkel een videokaart heb je ook niet heel veel vermogen nodig.

Ebay kun je juist prima vertrouwen imo. als de verkoper een goede rating heeft heb je gewoon kopersbescherming.

[ Voor 16% gewijzigd door timberleek op 10-12-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ASUS kaart is dermate zwaar dat dit niet op een notebook adapter zou kunnen draaien (peakverbruik 400W+), maar ik hoor graag een aanrader Timberleek.

Ik heb zelf geen verstand van voedingen, maar heb via mijn werk deze setup laten opstellen door Intronics.

Toch maar eens op Ebay kijken dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die voeding leveren ze niet mee anyway... Te zwaar voor verzenden vanuit china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: Ebay bestelling geplaatst, € 120,- en 6-18 werkdagen levertijd :(

Wel nog eventjes last minute van Graka gewisseld. Het wordt de:

MSI GeForce GT 740 2GB, nu is die kaart wellicht ietwat overkill, maar gezien dat de PE4C er maar 70% uit kan halen kan een beetje extra performance geen kwaad.

Nu geeft deze kaart een geregistreerd gebruik van 64W // 6Pins.

Enige aanraders wat de stroomvoorziening betreft? :/

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 15:16 . Reden: moaarrr info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar voor ga je het gebruiken?
Gamen? Dan zou ik heeel snel van die 740 afzien...

En een dell 220W voeding zoals ze vaker leveren naar andere landen, maar die vallen bijna niet te vinden in nederland.

Of een ATX voeding (250/450w) is meer dan voldoende. Moet je even een powerknop mod vinden om m aan te zetten.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Toch jammer dat je hier overheen gelezen hebt:
Croga schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:46:
De bandbreedte voor verkeer van en naar je grafische kaart is gelimiteerd tot 1 PCIe lane, op 2.0 standaard. Dat betekend maximaal 5Gbps. Een normale PCIe 16X 3.0 kaart heeft de beschikking over 32 keer zoveel bandbreedte. Een gemiddelde gaming kaart gebruikt hier 50-80% van.

Ofwel: Dit kastje is absoluut en totaal ongeschikt om iets met spellen te doen. Waarschijnlijk wordt zelfs de 740 die je er in wilt stoppen zwaar gebottlenecked door dit kastje. De GPU die in je processor geïntegreerd zit gaat alles wat dit kastje kan bieden aan alle kanten voorbij lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zou die performance opwegen t.o.v. de ASUS ENGTX580 DCU2?

Het zal een keuze tussen die 2 kaarten worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:33:
Toch jammer dat je hier overheen gelezen hebt:

[...]

De bandbreedte voor verkeer van en naar je grafische kaart is gelimiteerd tot 1 PCIe lane, op 2.0 standaard. Dat betekend maximaal 5Gbps. Een normale PCIe 16X 3.0 kaart heeft de beschikking over 32 keer zoveel bandbreedte. Een gemiddelde gaming kaart gebruikt hier 50-80% van.

Ofwel: Dit kastje is absoluut en totaal ongeschikt om iets met spellen te doen. Waarschijnlijk wordt zelfs de 740 die je er in wilt stoppen zwaar gebottlenecked door dit kastje. De GPU die in je processor geïntegreerd zit gaat alles wat dit kastje kan bieden aan alle kanten voorbij lopen.
Jammer dat jij niks anders leest dan. Ik zie op de fora toch degelijk 70%+ scores van normale kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:43:
Hoe zou die performance opwegen t.o.v. de ASUS ENGTX580 DCU2?

Het zal een keuze tussen die 2 kaarten worden
Zoals al gezegd: In het kastje wat je gekozen hebt maakt het geen ruk uit aangezien het kastje zelf de bottleneck is. Beide kaarten gaan geen enkele performance verbetering zijn ten opzichte van je geïntegreerde videokaart.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:49:
[...]

Jammer dat jij niks anders leest dan. Ik zie op de fora toch degelijk 70%+ scores van normale kaarten.
In statische benchmarks mischien. Daar hoeft maar één keer data naar de kaart en daarna doet de kaart het werk. In real life omstandigheden ben je continue data naar de kaart aan het sturen. Dat kan dit kastje niet.

[ Voor 33% gewijzigd door Croga op 10-12-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, punt. Maar toch zie ik nog steeds enorm blije mensen die BF4 op fullhd ultra kunnen spelen etc... Verklaar dat dan?

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Croga; wat bedoel je exact met "kastje", want die PE4C module staat erom bekend om, zoals merryb al aangeeft, de grafische kracht van de kaart voor zo'n 60-70% over te brengen op je notebook (jaja via inderdaad 1-2 lanes, maar dan nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:52:
Waar baseer je dat op? ervaring? test resultaten? of een wilde gok rond wat specs? Je hebt deels gelijk, maar de resultaten laten toch een andere kant zien.
Ik baseer dat op specificaties en onderzoek.
De resultaten? Welke resultaten? Resultaten van de fabrikant zelf? "Wij van WC Eend" onderzoek? Of heb je ook cijfers van betrouwbare onderzoeken?

De fabrikant zegt zelf al dat het ding maar 1 PCIe 2.0 lane aan bandbreedte heeft. Daarmee zeggen ze zelf al dat je er van uit kunt gaan dat het ding niet zal performen.
Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 15:55:
@ Croga; wat bedoel je exact met "kastje", want die PE4C module staat erom bekend om, zoals merryb al aangeeft, de grafische kracht van de kaart voor zo'n 60-70% over te brengen op je notebook (jaja via inderdaad 1-2 lanes, maar dan nog...
Staan er om bekend? Bij wie dan? Heb je onafhankelijk onderzoek?
En nee, het is niet "via 1-2 lanes", het is gewoon, simpelweg 1 lane. Niet meer en niet minder. Dat is wat de specs zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://forum.techinferno....rsion-2-0%5D.html#scaling

en belangrijker: http://forum.techinferno....b-ec-mpcie.html#post89707

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Interessant spul.... Vooral de claims dat de grafische prestaties met behulp van dat ding HOGER zijn dan rechtstreeks in een PCIe 16X slot in een computer.... Ook het feit dat de poster blijkbaar banden heeft met eGPU is een rode vlag. Sorrie, ik kan deze posts op geen enkele manier serieus nemen.

Nando4 spreekt ook over een 1-lane, 2-lane, 4-lane versie terwijl er niets over de 2/4 versies te vinden is op Internet. Wellicht zijn er benchmarks uitgevoerd met versies die niet commercieel verkrijgbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:09:
[...]

Interessant spul.... Vooral de claims dat de grafische prestaties met behulp van dat ding HOGER zijn dan rechtstreeks in een PCIe 16X slot in een computer.... Ook het feit dat de poster blijkbaar banden heeft met eGPU is een rode vlag. Sorrie, ik kan deze posts op geen enkele manier serieus nemen.

Nando4 spreekt ook over een 1-lane, 2-lane, 4-lane versie terwijl er niets over de 2/4 versies te vinden is op Internet. Wellicht zijn er benchmarks uitgevoerd met versies die niet commercieel verkrijgbaar zijn?
Nope, plus dat de meeste benchmarks niet door nando zijn gedaan maar door forum gebruikers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Croga; ik zou zo zeggen, check Youtube over de PE4C/PE4L opstellingen en oordeel voor jezelf.

Zodra ik de opstelling werkend heb kan ik een benchmark vergelijking maken tussen mijn huidige ingebouwde Nvidia GT540m en de ASUS ENGTX580.

Tot die tijd zijn ook jouw punten puur gebaseerd op 1lane en aannames dat dit de bottleneck gaat vormen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lx waarom heb je trouwens voor de Pe4 gekozen en niet de EXP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Merryb, ik had gelezen dat de EXP lastiger op te zetten was en alleen overweg zou kunnen met een PCie 1.0. Daarnaast kon ik het meeste referentiemateriaal vinden over de PE4C.

Zojuist nog eventjes een Benchmark gedaan van mijn huidige setup:

Intell i7 2630QM @ 2.793 MHz (Turbo Boost)
Nvidia Geforce GT540M // 1024MB
256 GB Kingston HyperX 3K
4*4GB Kingston DDR3 RAM@ 667 MHz

3D MARK 11 demo
Factory (672MHz x 900MHz) = Graphics: 945 // Physics: 6139 = P1083
OC'd (775MHz x 1129 MHz) = Graphics: 1099 // Physics: 5991 = P1254

Verder ga ik benchmarken:
GTA IV
Far Cry 3
Alien: Isolation
TDU1 Modded
Shift 2 Unleashed.

Scores zullen worden gedaan bij gelijke settings voor zowel Factory als OC'd.

Zodra de P4EC binnen is, laat ik weer van mij horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 16:11:
Croga; ik zou zo zeggen, check Youtube over de PE4C/PE4L opstellingen en oordeel voor jezelf.

Zodra ik de opstelling werkend heb kan ik een benchmark vergelijking maken tussen mijn huidige ingebouwde Nvidia GT540m en de ASUS ENGTX580.

Tot die tijd zijn ook jouw punten puur gebaseerd op 1lane en aannames dat dit de bottleneck gaat vormen
Dat is alleen geen rare aanname, er zijn tig benchmarks beschikbaar van hoe kaarten zich gedragen met 16/8/4 lanes. Conclusie daaruit is steevast dat 16 vs 8 weinig uitmaakt, maar dat daaronder performance bij sommige spellen snel omlaag gaat.

Hier eentje van THG met zo ongeveer worst case:
http://www.tomshardware.c...480-x16-x8-x4,2696-5.html
Met 4 lanes zit je krap boven helft van performance van 16 lanes, iig in CoD-MW2. Als dat tussen 4 en 16 evenveel zakt zou je rond 1/3 van de performance van 16 lanes moeten zitten.

Nu schijnt dat BF4 minder bandbreedte-intensief is, maar het hakt er nog aardig in:
http://www.techpowerup.co...CI-Express_Scaling/7.html
Vooral op lage resoluties maakt het uit - ook niet gek want op hoge reso gaat de GPU zelf gewoon de bottleneck zijn. Hier gaan ze ook al niet lager dan 4 lanes. Als dat wederom doorschaalt naar beneden zou je op iets minder dan de helft uitkomen bij lage reso.

Dat laatste kan misschien verklaren waarom het met low-end kaarten meevalt: de GPU is gewoon niet krachtig genoeg om de bus vol te krijgen. Mooi, maar nog steeds niet speelbaar.

Ik lees hier van een GT740 voor BF4...
http://www.tomshardware.c...lefield-4-1080p,3608.html
Veel plezier met je 14.8 FPS zelfs zonder enige PCIe bottlenecking :X

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Heeft er iemand enig idee welke power supply ik zou moeten hebben voor de ASUS ENGTX 580?

Het systeem heeft een power supply van 600W nodig voor optimal performance (aldus verpakking en ASUS site). Ook op volgende site staat een load onder de 600W :
http://www.overclockerscl...gtx580_directcu_ii/16.htm

Nu ken ik 2 Power merken: Coolermaster en Corsair, maar verder geen ervaring mee..

Kan iemand mij een aanrader geven?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoek de TPD van je graka op, en dan koop je een psu die daar aan voldoet, veel meer dan 350w kan het niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 16:46
Ik ben ook heel erg geinteresseert in dit onderwerp. Wel vraag ik me of er bandwidth verschil is tussen expresscard 2 en mPCI? Zijn ze allebei gewoon 4 Gbps? Wat levert een moderne pci x16 3.0 slot tegenwoordig eigenlijk en hoeveel wordt hiervan werkelijk van benut tijdens het gamen?

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw resultaten LXotico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:10

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:48:
Heeft er iemand enig idee welke power supply ik zou moeten hebben voor de ASUS ENGTX 580?

Het systeem heeft een power supply van 600W nodig voor optimal performance (aldus verpakking en ASUS site). Ook op volgende site staat een load onder de 600W :
http://www.overclockerscl...gtx580_directcu_ii/16.htm

Nu ken ik 2 Power merken: Coolermaster en Corsair, maar verder geen ervaring mee..

Kan iemand mij een aanrader geven?
pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 430W + Paperclip

pricewatch: be quiet! System Power 7 300W + Paperclip als je het aandurft te kloten met converters

[ Voor 11% gewijzigd door Thomg op 16-12-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Heb trouwens een handige/leerzame youtube video gevonden waar crysis3 vergeleken wordt met egpu en gpu in een desktop. https://www.youtube.com/watch?v=V-HGD7q9n2A (rond 8:00)
Conclusie: je loopt redelijk snel tegen de bandbreedte limit.

[ Voor 3% gewijzigd door RusFighter op 16-12-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou.. alle benodigde zaken zijn binnen, mijn pakketje via Ebay van M-Factors.com _/-\o_

Inhoud is geheel conform beschrijving, maar als bonus een volledige Dell AC/DC adapter (DA-2 series // D220P-01) met US stekker |:(

Nu kan je normaliter die adapter gebruiken om de eGPU kaart te poweren, maar deze gaat niet afdoende zijn voor mijn ASUS ENGTX580. Hiervoor heb ik de Cooler Master G600 ATX 600W >:)

Vanavond dus aan de hobby om dit systeem draaiend te krijgen. Wordt flink wat lezen via http://forum.techinferno.com/

Ik meld mij met de bevindingen, keep your fingers crossed :|

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2014 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Ben benieuwd, zou je de website waar je PE4C hebt besteld kunnen delen. Wil waarschijnlijk ook iets dergelijks proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTW, een 970 zou wel moeten werken met die dell adapter, mocht iemand daar naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-10 07:09

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je niet beter zoiets met een thunderbolt maken?

http://www.anandtech.com/...780-ti-over-thunderbolt-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rusfighter; die PE4C heb ik via eBay gekocht: http://www.ebay.nl/itm/22..._trksid=p3984.m1439.l2649

Deze wordt dan weer geleverd via MFactors.com (kwam ik later achter....)

:( Zo, tegen wil en dank ook nog even een clean Win7 X64 install mogen doen... :(
BIOS/MBR records werden overschreven en daaag boot sector, weer wat geleerd, najah, in ieder geval wel weer een brandschoon systeem! }:O

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 00:57 ]

• RusFighter
Is het nog gelukt om te benchen?

Verwijderd

Topicstarter
Niet als jee geen tb2/3 hebt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondagavond gaat het "feest" beginnen. Afgelopen dagen een clean WIN7 x64 install gedaan, games erop, meuk eraf en MSI Afterburner erop.

Eerst wordt het zaak om de opstelling uberhaupt werkend te krijgen, maar daarover zondag hopelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RusFighter
Is het nog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-10 10:24

BLACKfm

O_o

Tromgeroffel...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8Jylf33.gif

[ Voor 7% gewijzigd door BLACKfm op 29-12-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03

nexhil

BAM!

:'( :D :'(

Tis nu wel heel spannend hier.... voelde een beetje plas lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die plas liep afgelopen week ook aardig in Huize LXotico....

Resultaat van een hoop testen is 1 succesvolle installatie van de GTX580 waarna ik moest rebooten ivm een driverupdate. Het systeem werkt dus!

Helaas ging het vanuit daar vrij rap berafwaarts. Het blijkt dus dat je de Pe4c moet hotpluggen )met een draaiende laptop connecten dat liep helaas uit op een doorgebrand moederbord.... EINDE EXPIRIMENT....

Nu ben ik ervan overtuigd dat het doorbranden eerder aan mijn incompetentie ligt dan de pe4c zelf. Deze werkte nl. geheel naar behoren.

Voor de geinteresseerden, PM me voor de overname van de PSU, PE4C (met mpcie module), GTX580 en kabels, ze zijn ter overname....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das balen man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
AH man, wat een teleurstellende conclusie. :(

Zelf ook na gekeken (heb een simpele Intel HD 5000?) IGP, maar streamen met steam gaat net iets te langzaam.

Denk toch eerder dat we moeten wachten op Tb of misschien USB4.0.

Dat hotpluggen, waarom moest dat dan? Ik neem toch aan dat 'vastzetten' met NB uit en dan starten prima had gewerkt?

Anyway, hopelijk heb je niet al te veel geld verloren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:03

nexhil

BAM!

HollowGamer schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:24:

Dat hotpluggen, waarom moest dat dan? Ik neem toch aan dat 'vastzetten' met NB uit en dan starten prima had gewerkt?
http://forum.techinferno....e1-pe4c-1-2-win8-1-a.html

Onderaan de OP van het topic na de link lees ik volgens mij ook zoiets (dat het dus wel nodig is)

Sterkte TS! Thanks for the update ;( :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
nexhil schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:25:
[...]

http://forum.techinferno....e1-pe4c-1-2-win8-1-a.html

Onderaan de OP van het topic na de link lees ik volgens mij ook zoiets (dat het dus wel nodig is)

Sterkte TS! Thanks for the update ;( :-(
Hmm.. Lijkt me nou niet echt ideaal. Zeker doordat de PCIe poort daarvoor eenmaal niet geschikt is.

Nog een vraag: kon je met deze kaart nou je (interne)LCD gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HollowGamer schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 10:28:
[...]

Hmm.. Lijkt me nou niet echt ideaal. Zeker doordat de PCIe poort daarvoor eenmaal niet geschikt is.

Nog een vraag: kon je met deze kaart nou je (interne)LCD gebruiken?
Alleen als je een HMDI/dvi etc. input hebt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 11:32
Ik heb sinds twee weken een setup met de EXP GDC Beast V6 i.c.m. een Gigabyte GeForce GTX750Ti (Low-Profile).
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/content_link/inVKfo2bTWEgl5UtGg681Lu4270vI2t4SSbIDDPqp6jwQGTBedoZ3BR6nczPPGbZ?dl=1

Werkt als de brandweer.
Ik heb een Dell Latitude 6430u (SSD, 16 GB RAM)

Ben nog opzoek naar een case, zodat het geheel wat meer beschermt op m'n bureau staat.

Unigine Heaven Benchmark 4.0 (Extreme settings met een flinke overclock met OC GURU)
FPS:21.0
Score:529
Min FPS:11.6
Max FPS:41.8
System
Platform:
Windows NT 6.2 (build 9200) 64bit

CPU model:
Intel(R) Core(TM) i5-3437U CPU @ 1.90GHz (2392MHz) x2

GPU model:
NVIDIA GeForce GTX 750 Ti 9.18.13.4752 (2048MB) x1
Settings
Render:
Direct3D11

Mode:
1920x1080 8xAA fullscreen

Preset
Custom

Quality
Ultra

Tessellation:
Extreme

[ Voor 74% gewijzigd door Mickman op 08-03-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-10 14:39
Ik heb er zelf ook maar een aangeschaft, het begon toch erg te kriebelen. Gaat hier om een GDC EXP Beast v8 - deze geprobeerd icm GTX460 GTX470 en GT610 - alle 3 onmogelijk werkend te krijgen in nvidia optimus mode. Andere laptop geprobeerd: Continu bluescreens mbt. ACPI wanneer de externe gpu is aangesloten. Ben er intussen een beetje klaar mee - al zeker 20 uur in gestoken alles bij elkaar.

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Pagina: 1