• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11-2025
Mijn kleinzoon vond het zeer interessant om de touch-sensitive aan/uit knop van mijn Samsung TV meermalen achter alkaar te activeren.

Plots viel de stroom uit in de kamer en na een bezoekje aan de meterkast was er weer stroom.
De TV is echter dood als een pier.

Zou het kunnen zijn dat er alleen een zekering in de TV moet worden vervangen of is het einde verhaal.
Wie weet er iets meer van of heeft er ervaring mee.

Bij voorbaat dank!

grtz

Joop

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 18:26
Om wat voor TV gaat het? Wat heb je zelf al gedaan om tot de conclusie te komen dat de TV overleden is? Heb je zelf al research gedaan op het web naar eventuele oplossingen bij jouw specifieke TV?

Lees dit eerst even: Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 17% gewijzigd door crypt0rr op 10-11-2014 11:25 ]

AdGuard Home

• joop.hinke
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-11-2025
Tv staat bij mijn dochter in andere plaats. Kan dus alleen op afstand beoordelen.
Volgens zeggen helemaal geen leven meer in de TV.

Type is: Samsung, model LE32C530F1W
Heb op internet gezocht en er komen vaker problemen voor met de voeding, maar geen eenduidig oorzaak/gevolg.

Ben geen electronica deskundige, vandaar dus mijn vraag.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-01 18:26
joop.hinke schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:09:
Tv staat bij mijn dochter in andere plaats. Kan dus alleen op afstand beoordelen.
Volgens zeggen helemaal geen leven meer in de TV.

Type is: Samsung, model LE32C530F1W
Heb op internet gezocht en er komen vaker problemen voor met de voeding, maar geen eenduidig oorzaak/gevolg.

Ben geen electronica deskundige, vandaar dus mijn vraag.
Misschien dat je een Tweaker kan vinden die voor jou tegen vergoeding de TV wilt openmaken en alles doormeten zodat je weet of de voeding stuk is. Wat bij dit model en andere modellen(in deze reeks) naast het probleem van de voeding vaak voor komt is het system board dat stuk is.

Als het een simpel capacitor probleempje is dan laat je die door iemand met verstand ervan los solderen en dan heb je een werkende TV. Als het probleem dieper zit dan dat dan kost het meer tijd, moeite en geld en is het slimmer om een nieuwe te kopen.

AdGuard Home

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:08
Had een vergelijkbaar probleem. Als Tweakers heb je de 4 elcotjes (2EUR totaal) naas de voeding binnen een kwartier vervangen.
Het openschroeven van de TV is het meeste werk (8 schroeven).
Mijn TV werkt weer 8)7