[Gaming Headsets] Ervaringen & discussie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-07 17:32
Dit topic is bedoeld om medetweakers hun ervaringen met ''gaming headsets'' te delen en eventueel eentje aan te raden om aan te schaffen.

Inleiding

Met een headset communiceer je makkelijk met teamgenoten in een spel en geniet je van muziek, games en films zonder hiermee je omgeving te storen. Bovendien bieden headsets potentieel betere geluidskwaliteit én betere 3D-positionering.

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/5qe0sk8pz/image3.jpg Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/lef7zcobr/image4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/xf0o02vqf/image5.jpg Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/4f69k3d47/image6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/8j78cl92f/image7.jpg Afbeeldingslocatie: http://s15.postimg.org/ra4k90e93/image8.jpg

Bekende merken

Razer headsets
Turtle Beach headsets
Steelseries headsets
Sennheiser headsets
Sennheiser headsets
Logitech headsets
Astro headsets
* Mocht er eentje niet tussen staan? Stuur me een PM, en ik zorg dat het erop komt te staan.

Shops

Gamingheadsetshop (Coolblue)
Mediamarkt
Bol.com
Gamegear (belgische shop voor Astro's etc)

Tweaker ervaringen

NiGeLaToR over Turtle Beach P11"

Topic updates

Aan de topic wordt constant gewerkt;
10-11-2014 - Topic aangemaakt;
11-11-2014 - Shops toegevoegd;

[ Voor 73% gewijzigd door theduke1989 op 15-11-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 14:09
Ik wil een headset cadeau doen voor een vriend van me, budget 40-50 euro. Hij zal louter voor de PS4 gebruikt worden, via de Dual Shock graag. Ik heb echt geen idee wat te kopen, alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door PascalvE op 11-11-2014 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bol.com heeft een actie tot 20% korting op turtle beach headets
Je kan voor de ''turtle beach P11 €40,- prima headset , maat van me heeft hem ook aangechaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
bol.com heeft een actie tot 20% korting op turtle beach headets
Je kan voor de ''turtle beach P11 €40,- prima headset , maat van me heeft hem ook aangechaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 14:09
Die kan niet via de controller geloof ik?

* Voor volledige PS4-compatibiliteit is update 1.50 van de PS4 systeemsoftware en een stereo geluidsuitgang van TV of audioversterker voor gamegeluid nodig. Als je geen TV of audioversterker gebruikt voor gamegeluid is sommige functionaliteit beperkt (zoals game- & chatgeluid via USB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 14:57

Jumpiefox

Hoi ?

Heb altijd een turtle beasch gehad (X41 - Ear force Tango) Werkten altijd prima en geluid was top. Gisteren een Astro A50 in huis gehaald en vind de Astro toch net iets lekkerder zitten en het geluid is net wat "mooier". Met beiden merken kan je imo niet mis gaan. Voor mij was de Eis wireless dan kom je al snel op TB's of Astro's uit voor op de Ps4. (de A50's zijn volledig draadloos, gaat niks vanaf je headset naar je controller etc)

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpiefox op 11-11-2014 07:56 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Jumpiefox schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 07:55:
Heb altijd een turtle beasch gehad (X41 - Ear force Tango) Werkten altijd prima en geluid was top. Gisteren een Astro A50 in huis gehaald en vind de Astro toch net iets lekkerder zitten en het geluid is net wat "mooier". Met beiden merken kan je imo niet mis gaan. Voor mij was de Eis wireless dan kom je al snel op TB's of Astro's uit voor op de Ps4. (de A50's zijn volledig draadloos, gaat niks vanaf je headset naar je controller etc)
klopt, alleen een Astro zit je toch wel gelijk €200,- meer waarvoor je moet betalen.
gamegear.be heeft ze.

Maar een turtle beach zit je altijd goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-07 23:00
Ik gebruik zelf een Plantronics GameCom 780. Zeer prettige headset op USB.
Heeft 7.1 surround en knoppen op de headset om dolby in te schakelen.

Tot nu toe zeer tevreden.

pricewatch: Plantronics GameCom 780 7.1

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-07 21:11
De Astro A50 was een rib uit mn lijf maar is het zeker waard.
De geluiden zijn fantastisch goed, hij zit onwijs lekker en hij is draadloos.

het enige nadeel van de A50 vind ik is de laadkabel die maar 30cm kort is.
Ik vind voor zo'n prijs hadden ze er wat mij betreft een langere laadkabel bij mogen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:34
De A50 heb ik al een jaartje, wat een geweldig apparaat. Dat was zeker de beste headset die ik ook kocht.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-07 23:05
Ben voor de Turtle Beach P11 gegaan, voor 39,99 opgepikt bij die schreeuwerige winkel ;)

Is met een 'inline amplifier' en aparte regeling voor voice en game geluiden. Had mijn interesse, las alleen dat het vaak niet werkt. Nu ik hem even aan m'n mac heb hangen vallen een aantal dingen op:

- volume regeling op kastje voor chat en voice
- in OSX zie ik een input op de stereo uitgang en eentje op de USB
- USB = op de afstandsbediening 'voice'
- line out = op de afstandsbediening 'game'

Oftewel, in je OS moet je je chat software koppelen aan de USB uit en game geluiden gewoon op stereo output - dan kun je de ab precies zo gebruiken. Geinig en tevens doodeenvoudig. Mic werkt ook via USB, niet via een 3,5 mm stekkertje.

Dan het geluid, waarom een amplifier. Nou, om een soort subwoofer geluid effect te produceren. Voor 39,99 effectief en indrukwekkend. Oké, ik hoor kwaliteitsverschil tussen usb en 3,5mm, dus daar kun je nog mee spelen (simpelweg koppeling in je favo OS omdraaien ;) ). Overall kwaliteit is goed, ik had een Creative Fatality headset en deze is beter. Laatsgenoemde was overigens ooit net zo duur of duurder, maar inmiddels voor 27,- te krijgen zag ik. Tenslotte is er de komende paar maanden 10,- cashback via turtle beach op deze headset, dus betaal je effectief 30,- (zie sticker op de doos).

Kom nog niet aan gamen toe, maar ik denk dat het wel goed zit voor dat doel (en daar is deze voor gekocht), nog even horen of voice ook knap werkt. Aparte regeling lijkt me ideaal in ieder geval.

Edit: gamen is het geluid aanzienlijk beter dan de oude Creative headset. Verschil is groot, stuk ruimtelijker en helderder. Geluid is erg vol en kan flink luid, mede dankzij het 'versterker' deel. Voor games dus top. Voice nog niet getest, wordt vervolgd.

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 14-11-2014 17:42 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Op Spotify, Apple Podcast en anderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triumph-Design
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-03-2024
Ik ben naarstig op zoek naar een gaming headset.

Mijn oog was gevallen op een Steelseries Siberia V2 USB Zwart. Helaas is deze niet meer verkrijgbaar en zijn alle andere Steelseries Siberia V2 USB's in kleuren die ik niet prefereer.

Nu is kleur niet het belangrijkst, ik ben een brildrager en zit soms lange periodes achter de PC (ook voor werk) met de headset. Heel erg belangrijk is dus dat de headset lekker zit voor lange periodes.

Ook belangrijk is dat de headset een USB aansluiting heeft (2.0)

De Razer Kraken 7.1 was een goede volgende optie alleen daar hoorde ik van meerdere kanalen dat zodra er iets tegen de draad aankomt dat ruis geeft. Dit lijkt mij erg irritand.

Budget is alles tot 125 euro.

Heel erg bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Ik ben op zoek naar een gaming headset, niet al te prijzig, en mag gewoon stereo zijn. Nu denk ik aan bv de turtlebeach px22, echter is er iets waar ik niet helemaal uit kom, net als de 3 'verkoopadviseurs' bij de mediamarkt die het ook niet wisten 😞

Ik wil graag een headset die ik zowel op de ps4 als ook op de xbox one kan gebruiken. Bij de px22 zit een jack-plug aansluiting en ook een USB aansluiting meegeleverd. Volgens de heren van mediamarkt is de USB alleen voor de ps3, maar bij de ps4 gebruik je gewoon de jack aansluiting in de controller. Ik heb echter het vermoeden dat de usb aansluiting gebruikt wordt ivm het regelen en versterken van je audio, en dan dus beter geluid hebt. Kan iemand mij hier uitleggen hoe het zit?

En natuurlijk, hoe zit het met de xbox one, als ik bv de stereo headset-adapter gebruik? Kan dat met de px22?

Suggesties voor andere goede headsets zijn natuurlijk ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:02
Je kan astro headset ook kopen bij coolblue.nl niet al meer dan een jaar,voor degene die hem niet willen kopen via gamegear.be.

Ben vooral benieuwd of iemand de a50 2gen heeft...heb al sinds de release a50 en vraag me af of er veel verschil is met de 1st gen 2gen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:34
Ik heb mijn a50 ook sinds release, besteld bij gamegear. Tussen 1 & 2 zit niet heel erg veel verschil. Vooral het nieuwe design wat ik wel zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04:02
De mic is ook beter lees ik...heb zelf geen problemen met de mic bij mijn a50.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-07 22:34

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

ik heb jaren de A40 van astro gehad, fijne headset. Toen ben ik naar de combi gegaan van Astro mixamp en Beyerdynamic MMX 300, beste combi ooit!!!

Ben nu aan het kijken naar de Steelseries H of toch maar de Astro A50, ik wil gewoon volledig draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

ik heb nu een x360 met het bluetooth halo oortje en zoek iets vergelijkbaars voor de ps4.

nu kijk ik al een tijdje rond, maar er lijkt weinig te vinden. behalve natuurlijk de grotere varianten met twee schelpen. hebben jullie mischien ergens iets voorbij zien komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Layumi
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:14
Ik heb een headset van Plantronics, de Gamecom 780. Bevalt me prima. Past goed over de oren en het geluid is voor mij goed genoeg. Je kan dolby zelf in of uitschakelen. Voor ong €55 euro een prima set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1shot1kill
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-07 02:25
Ik gebruik al zo'n anderhalf jaar de G35 van Logitech, ik vind het een geweldig ding en Logitech geeft geweldige service dus voor mij niets anders.

Zo was er een barst ontstaan (nooit gevallen ofzo) in het plaatje aan de binnenkant boven de oorschelp waar de schroefjes in zitten, toen heb ik gevraagd of ze een nieuw plaatje wilden opsturen zodat ik die kon vervangen, desnoods wilde ik er voor betalen. In plaats daarvan kreeg ik gewoon gratis een nieuwe G35 zonder de oude te hoeven terugsturen.
Pagina: 1