Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB2 controller op een USB3 Poort

Pagina: 1
Acties:

• Marcellll
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-10 07:22
Ik wil graag meerdere kinect for windows (v1) op een gigabyte BRIX aansluiten, vanwege inbouw mogelijkheden ( kleine behuizing)

Helaas heeft deze maar 1 usb host controller.

Nu ben ik aan het zoeken geweest naar een usb2 controller die je op een usb 3 poort kan aansluiten.
(Bestaan die wel?)

Of weet iemand een manier om een (of meerdere) virtuele usb2 host controller op een usb3 host controller kan maken.

USB3 heeft een grotere bandbreedte, dus je zou op een poort meerdere controllers kunnen hangen qua bandbreedte

[ Voor 12% gewijzigd door Marcellll op 10-11-2014 11:09 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Als je de snelheid van usb3 op die manier wilt blijven gebruiken zal je moeten beginnen met een usb3 hub. En daar dan meerdere usb2 controllers aan hangen. Dan kun je de extra usb snelheid aardig verdelen.

Ik denk dat er niet heel veel hubs zijn die van 1 usb 3 naar meerdere usb2 poorten gaan. Dat is namelijk zonde van de snelheid. Dan moet je al meerdere usb2 poorten dicht trekken om ook maar in de buurt te komen van de usb 3 snelheid. En in de praktijk gebeurt dat weinig.

En aangezien usb3 gewoon backwards compatible is, is het ook niet nodig. Je kan gewoon een usb3 hub pakken en die volstoppen met usb2 apparatuur.

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15:55
Beginprijzen van een paar tientjes in de PW de USB 3.0 HUB http://tweakers.net/categ...BVFlijpJVtJKxmaWFUmxtbS0A

[ Voor 3% gewijzigd door crypt0rr op 10-11-2014 11:38 ]

AdGuard Home

• Marcellll
Ok, maar de Kinects doen moeilijk omdat ze op dezelfde USB CONTROLLER zitten.
(Vraag microsoft waarom ze het zo geimplementeerd hebben, heeft met identificatie van de Kinects te maken volgens MSDN)

Daarom zoek ik een USB2 controller.

Kinect v1 is trouwens USB2.0 dus het snelheidsverlies maakt niet uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Marcellll op 10-11-2014 11:46 ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Oh nu snap ik de vraag ook pas.

Je wilt een tweede host controller toevoegen. Dat is op die manier niet mogelijk denk ik. Je kan geen host controller na host controller plaatsen. Zelfs als dat zou werken blijft de controller in de BRIX alsnog de enige echt host controller.

Na de host controller kun je vziw enkel hubs en slaves (devices) plaatsen.

• crypt0rr
Precies, al zit er natuurlijk in een hub gewoon een controller, je BRIX blijft je host controller.

AdGuard Home

• Marcellll
Ok bedankt!.

En een usb3 naar externe PCI-e behuizing?

• crypt0rr
Alles wat je via USB op je BRIX aansluit wordt via de host controller van de BRIX geregeld.

AdGuard Home

Pagina: 1