Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Client Benodigdheden Toegang Tot server

Pagina: 1
Acties:
  • 519 views

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
Hey Tweakers!
Voor school moet ik opdrachten maken en deze gaat over Netwerken en Netwerkenbesturings Systemen.
De opdracht begon met het noemen van 3 netwerkbesturingssystemen en ik kwam uit op:

1. Red Hat Linux
2. Windows Server 2012
3. Mac OS x

Maar nu moet ik schrijven wat de benodigdheden zijn om te kunnen connecten als client met deze servers
en ik kom niet verder als een computer met internet verbinding. Dus mijn vraag is Wat hebben clients nodig om toegang te krijgen/maken met de 3 servers. Ook zou ik graag willen weten hoe je vershillende gebruikers (clients) toegang geeft tot een netwerk :)
Ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen.

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
Ahum..., dit zijn dingen die je hoort te leren op school en niet hier voorgekauwd hoort te krijgen...

• BitSec
ik zit toevallig in een les waarbij de leraar hier niet zoveel over kan vertellen...

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:24
Lees dan eens je boeken door, of struin het internet af.

• Lawwie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-11 15:14

Lawwie

Het beste bier, brouw je zelf!

In welke mate moeten ze kunnen connecten met de servers? Bedoel je een remote desktop sessie? Of in het geval van Windows Server 2012 active directory?

En dit zijn juist dingen waar je voor op school zit ja ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Lawwie op 10-11-2014 11:02 ]

• BitSec
Lawwie schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:01:
In welke mate moeten ze kunnen connecten met de servers? Bedoel je een remote desktop sessie? Of in het geval van Windows Server 2012 active directory?
ik denk met de remote desktop sessie maar er moeten wel meerdere mensen kunnen inloggen op de server teglijkertijd

En we hebben hiervoor geen boeken.

• Lawwie

Lawwie

Ga je dan maar eens inlezen over remote desktop, eventueel active directory. Toen ik 2 jaar geleden op MBO zat hadden we hier wel degelijk boeken over. Wij gebruikte bijvoorbeeld: http://www.bol.com/nl/p/n...network/1001004006521398/

Maar er zijn overal boeken voor, en anders internet als bron ;)

Zet deze zin eens om in een mooie engelse zoekterm in google en voila:
BitSec schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:03:
[...]

ik denk met de remote desktop sessie maar er moeten wel meerdere mensen kunnen inloggen op de server teglijkertijd

[ Voor 30% gewijzigd door Lawwie op 10-11-2014 11:08 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

BitSec schreef op maandag 10 november 2014 @ 10:54:
Ik hoop dat jullie mij hier verder in kunnen helpen.
Niet op deze manier... Er is in principe niks mis met wat ondersteuning voor een huiswerkopdracht, maar dit is met wat uitzoekwerk met behulp van Google redelijk eenvoudig uit te vogelen...

Als ik even snel op Google de zoekterm "connecting to Windows 2012" intoets, krijg ik legio sites, blogs en howto's over hoe je clientpc's hiermee verbindt, zie bijvoorbeeld:

Windows Server 2012 Essentials: Connecting Windows 7 and 8 Home Versions

Ik verwacht in de volgende posts van je wel iets meer inzet...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• BitSec
Question Mark schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:17:
[...]

Niet op deze manier... Er is in principe niks mis met wat ondersteuning voor een huiswerkopdracht, maar dit is met wat uitzoekwerk met behulp van Google redelijk eenvoudig uit te vogelen...

Als ik even snel op Google de zoekterm "connecting to Windows 2012" intoets, krijg ik legio sites, blogs en howto's over hoe je clientpc's hiermee verbindt, zie bijvoorbeeld:

Windows Server 2012 Essentials: Connecting Windows 7 and 8 Home Versions

Ik verwacht in de volgende posts van je wel iets meer inzet...
Maar het probleem is dat ik wou beginnen met Red Hat linux en later windows server 2012.

• Lawwie

Lawwie

BitSec schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:18:
[...]

Maar het probleem is dat ik wou beginnen met Red Hat linux en later windows server 2012.
Wat is hier een probleem aan? Dan wijzig je je zoekterm in google. Eigen inzet tonen, wij gaan je niet alles voorkauwen ;)

• BitSec
Lawwie schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:19:
[...]

Wat is hier een probleem aan? Dan wijzig je je zoekterm in google. Eigen inzet tonen, wij gaan je niet alles voorkauwen ;)
heb ik gedaan maar ik snap niet wat er staat aangezien er termen worden gebruikt die ik nog niet heb geleerd

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BitSec schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:25:
[...]

heb ik gedaan maar ik snap niet wat er staat aangezien er termen worden gebruikt die ik nog niet heb geleerd
Gooi die termen eens door Google heen. Want als je de vraag niet snapt, heb je aan het antwoord ook niks ;)

Ey!! Macarena \o/

• BitSec
RaZ schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:30:
[...]

Gooi die termen eens door Google heen. Want als je de vraag niet snapt, heb je aan het antwoord ook niks ;)
ik heb helaas nooit gezegd dat ik de vraag niet snap echter heb ik al wel dik 3 uur zitten googlen maar dan kom ik uit met dingen dat je moet programmeren en instellen terwijl ik alleen wil weten wat je nodig hebt om te connecten zelf weet ik al dat je Username Wachtwoord en misschien ipaddress en port nodig hebt

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:17

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ga even terug naar de basics... Een netwerkbesturingssyteem biedt een dienst aan, bijvoorbeeld een fileshare. Okay, dan gaan we uitzoeken hoe dat werkt...

Google -> "fileshare redhat"

Eerste hit: Sharing Files between RHEL 6 and Windows Systems with Samba

In dat artikel staat precies uitgelegd wat je nodig bent (kennelijk iets wat Samba heet), en hoe je dat in moet stellen. Lees dit door, en vertaal dit in je eigen woorden voor je opdracht.

Herhaal deze truc voor Windows 2012 en Mac OS X en je hebt je opdracht afgerond. Dat is toch niet zo heel lastig om zelf te verzinnen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dit topic heeft niets te zoeken in software algemeen. Het is een basic vraagje over netwerken.

Lees je even in, en als je concretere vraag hebt over een van de onderdelen kun je die stellen in het netwerkforum.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.