Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wifi aan, geen verbinding na +- 10 probleemloze minuten

Pagina: 1
Acties:

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:19

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Ey daar, ik heb de search gebruikt, maar ik kon zo snel niks vergelijkbaars vinden.

De situatie is als volgt: Ik heb een UPC modem met wireless in mijn meterkast die zich helaas buiten mijn appartement bevindt. Er loopt een kabel van die kast naar mijn kamer, waar zich een gigabyte switch bevind. die takt af naar een poweline adapter die in mijn huiskamer weer aangesloten is op een wireless router. (sitecom 300N en cisco modem geprobeerd).

Die router geeft internet aan mijn TV(via kabel), mijn PC(via kabel) en mijn tablet en telefoon (wireless).

Beide devices op de kabel hebben nooit ergens last van, die functioneren 100% goed en stabiel. De apparaten op de wireless verbinding helaas niet.

Met de sitecom router moest ik bijna elke dag wel 1x de router resetten om weer verbinding te krijgen (de telefoon en tablet zeiden wel dat ze verbonden waren, maar ik had geen internet). Met het cisco modem (dit is dus eigenlijk een kabelmodem, maar ingezet als wireless AP) gaat het goed zolang ik actief bezig ben op mijn tablet of telefoon, maar wanneer ik een tijdje geen gebruik maak van de tablet en hem daarna weer probeer te gebruiken, ben ik de verbinding kwijt (het wifi icoontje is dan bruin/oranje op mijn tablet), en moet ik een disconnect/reconnect doen om weer verbinding te krijgen. Ik kan echter wel de modems bereiken in die staat. (192.168.0.1 voor het UPC modem, 192.168.0.23 voor het cisco kabelmodem, DHCP staat uit bij de laatste).

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Alvast bedankt!

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Even voor de duidelijkheid, in beide gevallen (sitecom 300N en cisco modem) blijft bedraad goed functioneren maar wireless niet?

verder heb je het over dat je wel de ip-adressen van je modem kunt bereiken. Zou je nog even uit kunnen uit sluiten dat het echt een internet probleem is of wellicht een dns probleem (al moet ik zeggen dat me dat vreemd zou lijken) maar zou je dus eens 8.8.8.8 of 8.8.4.4 willen pingen als je "internet" het niet doet.

• Xtinction
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-11 16:19

Xtinction

el cheapo gamer

Topicstarter
Jep, bedraad blijft werken. Zojuist geprobeerd te pingen, en dat geeft alleen maar timeouts.

Wanneer ik daarna naar 192.168.0.23 browse, en daarna weer ping, werkt het wel.