Zinvol om videokaart te upgraden met dit systeem?

Pagina: 1
Acties:

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Beste Tweakers,

Ik wil graag wat meer frames per second bij de nieuwere spellen.
Nou is mijn systeem nogal verouderd. De vraag is of het zinvol is om alleen de videokaart te upgraden.
Of zeggen jullie dat dat te weinig winst oplevert omdat bijv. mijn CPU bottleneckt.
Als ik de CPU wil vervangen ontkom ik er niet aan ook het moederboard te vervangen ivm verouderde socket.

Ik ben niet iemand die per se op ultra wil spelen, maar ik wil wel redelijke fps (~60).
Momenteel speel ik BF4 op low, en in de toekomst wil ik graag The Witcher 3 kunnen spelen.

huideige specs:
Intel Core i5 750 @ 2.67GHz
P55-GD65 (MS-7583)
AMD Radeon HD 6850
12 GB RAM dual channel DDR3

Ik zit te denken aan een kaartje als
GeForce GTX 760 2GB

Is dit een zinvolle upgrade?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-02 08:09
Mijn eigen ervaring is dat bij battlefield 4 de i5 750 toch framedrops geeft tot onder de 40 fps, onafhankelijk van grafische instellingen. Bij andere games viel de bottleneck wel mee. Ik zou in ieder geval beginnen met een upgrade van je gpu naar een HD 7950. Deze is iets sterker dan de 760, goedkoper, en heeft 3 gig Vram itt 2 van de 760. Tegenwoordig wilt 2 gig al aan de krappe kant zijn, dus de 7950 (of 280) zal waarschijnlijk iets meer future proof zijn.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik ben het eens met Ardjee, een upgrade naar de Sapphire HD 7950 is een erg betaalbare en goede oplossing. Met die kaart kan je alle huidige games gewoon spelen! De extreem veeleisende games moeten wellicht op medium/high worden gezet voor 60 FPS maar door wat te spelen met video settings zoals AA en dergelijken zien games er vaak toch nog zeer mooi uit tegen goede frames :)

Kijk vooral eens bij Vraag&Aanbod voor een goedkoop kaartje: http://tweakers.net/produ...re-radeon-hd-7950/aanbod/

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦