Hi all,
Dit probleem heb ik eigenlijk al 2 jaar, sinds dat ik mijn huidige pc heb. Of nou ja probleem, het is meer een irritatie. Mijn GPU wordt maximaal zo rond de 80 / 85 graden (in de zomer vwb laatsgenoemde), dat is volgens mij niet zo heel gek. Maar als ik bepaalde games speel, beginnen de fans te loeien als een gek, terwijl de games makkelijk gespeeld kunnen worden op very high / ultra met pak 'm beet 60 FPS.
Dan heb ik het over:
- FIFA 15 bij cutscenes
- Far Cry 3 als ik een tijdje bezig ben
- Bioshock Infinite, idem
- Skyrim zo nu en dan als ik flink wat mods aan het draaien ben
Wat zou dit kunnen veroorzaken, waar zit hem de kneep? Mijn setup is als volgt:
Intel Core i5 3450 (Socket 1155, Boxed)
MSI H77MA-G43 (Socket 1155)
XFX ATI Radeon HD7950 3GB DDR5 Black (PCI-e)
Seagate 2TB Barracuda ST2000DM001 (SATA-600, 7200RPM, 3.5")
Fractal Design Define Mini Zwart
Corsair 8GB PC3-12800 Vengeance Low Profile DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1600MHz, CL9)
LG GH24NS90 SATA DVD-RW Brander Zwart
XFX PRO550W Core Series voeding
Samsung 128GB Solid State 830 Series (SATA-600, 2.5")
Hier heb ik later, op aanraden van leverancier, een aantal Noctua fans (Noctua NF-P12 PWM ) laten installeren omdat deze stiller zouden zijn, dat klopt ook inderdaad wel. Daarnaast ook deze Scythe Mugen 3 Rev. B CPU Cooling PCGH Edition (Alle Sockets) laten installeren. Toch maakt het geheel me nog steeds wat teveel herrie.
Iemand een idee / aanknopingspunt? (of is er meer data nodig / moet ik het hiermee doen)
Dit probleem heb ik eigenlijk al 2 jaar, sinds dat ik mijn huidige pc heb. Of nou ja probleem, het is meer een irritatie. Mijn GPU wordt maximaal zo rond de 80 / 85 graden (in de zomer vwb laatsgenoemde), dat is volgens mij niet zo heel gek. Maar als ik bepaalde games speel, beginnen de fans te loeien als een gek, terwijl de games makkelijk gespeeld kunnen worden op very high / ultra met pak 'm beet 60 FPS.
Dan heb ik het over:
- FIFA 15 bij cutscenes
- Far Cry 3 als ik een tijdje bezig ben
- Bioshock Infinite, idem
- Skyrim zo nu en dan als ik flink wat mods aan het draaien ben
Wat zou dit kunnen veroorzaken, waar zit hem de kneep? Mijn setup is als volgt:
Intel Core i5 3450 (Socket 1155, Boxed)
MSI H77MA-G43 (Socket 1155)
XFX ATI Radeon HD7950 3GB DDR5 Black (PCI-e)
Seagate 2TB Barracuda ST2000DM001 (SATA-600, 7200RPM, 3.5")
Fractal Design Define Mini Zwart
Corsair 8GB PC3-12800 Vengeance Low Profile DDR3 SDRAM (2x 4GB, 1600MHz, CL9)
LG GH24NS90 SATA DVD-RW Brander Zwart
XFX PRO550W Core Series voeding
Samsung 128GB Solid State 830 Series (SATA-600, 2.5")
Hier heb ik later, op aanraden van leverancier, een aantal Noctua fans (Noctua NF-P12 PWM ) laten installeren omdat deze stiller zouden zijn, dat klopt ook inderdaad wel. Daarnaast ook deze Scythe Mugen 3 Rev. B CPU Cooling PCGH Edition (Alle Sockets) laten installeren. Toch maakt het geheel me nog steeds wat teveel herrie.
Iemand een idee / aanknopingspunt? (of is er meer data nodig / moet ik het hiermee doen)