Hallo,
Ik heb een aantal probleempjes met mijn nieuwe set up. Hier is het verhaal.
Drie weken geleden was dit mijn set up:
i3-3220
msi gtx 650 ti
8gb ram
crucial m4 128gb ssd
500 gb western digital hdd
cooler master gx 650w
gigabyte h77-d3h
Ik wou graag upgraden. Nou heb ik er voor gekozen om de msi r9 280x gaming 3g te kopen. Het installeren ging vrij soepel. Ik had de nvidia drivers verwijderd en de 14.9 amd drivers geinstalleerd (niet de beta versie). De videokaart zelf deed het best goed, alleen was de i3 processor een bottleneck. Mijn vader had een i5 2500k. Na wat overleg hebben we besloten dat we een paar onderdelen onderling zouden ruilen. Wij hadden de processor, het moederbord en ram verwisseld. Voor de rest hield ik mijn kast, videokaart, ssd, hdd, en voeding. Hij kreeg dan ook mijn oude gtx 650 ti.
Mijn nieuwe set up is nu:
i5-2500k (Niet overclockt)
msi r9 280x gaming 3g
12gb ram
crucial m4 128gb ssd
cooler master gx 650w
gigabyte z68x-ud3h-b3
Deze wissel verliep vrij soepel. Al onze bestanden bleven op onze eigen opslag staan. Nou heb ik toch wat problemen ondervonden. Sinds de ruil zie ik dat mijn pc op verschillende games artifacts krijg. Getest op call of duty black ops 2, advanced warfare, battlefield 4 etc. Op advanced warfare kreeg ik ook crashes en fps drops, maar dat laat ik ff gaan want het is een nieuwe game. Ook krijg ik een soort screen tearing effect op battlefield 4. V-sync aanzetten helpt niet. Misschien helpt een hdmi kabel? Voor de rest is de performance zoals het hoort te zijn.
Wat ik al heb geprobeerd:
Mijn videokaart 100 mhz teruggeclockt (Hielp niks).
Beta drivers downloaden (Hielp ook niks).
Als ik battlefield 4 monitor krijg ik deze uitslag:
cpu temps: gemiddeld 65C, max 70C.
gpu temps: gemiddeld 55C, max 60C.
cpu en gpu verbruik: allebij rond de 97%. De videokaart ging soms wel wat lager, naar 80%.
Heeft een van jullie nog een idee? Laat het me alsjeblieft weten
Groetjes.
Ik heb een aantal probleempjes met mijn nieuwe set up. Hier is het verhaal.
Drie weken geleden was dit mijn set up:
i3-3220
msi gtx 650 ti
8gb ram
crucial m4 128gb ssd
cooler master gx 650w
gigabyte h77-d3h
Ik wou graag upgraden. Nou heb ik er voor gekozen om de msi r9 280x gaming 3g te kopen. Het installeren ging vrij soepel. Ik had de nvidia drivers verwijderd en de 14.9 amd drivers geinstalleerd (niet de beta versie). De videokaart zelf deed het best goed, alleen was de i3 processor een bottleneck. Mijn vader had een i5 2500k. Na wat overleg hebben we besloten dat we een paar onderdelen onderling zouden ruilen. Wij hadden de processor, het moederbord en ram verwisseld. Voor de rest hield ik mijn kast, videokaart, ssd, hdd, en voeding. Hij kreeg dan ook mijn oude gtx 650 ti.
Mijn nieuwe set up is nu:
i5-2500k (Niet overclockt)
msi r9 280x gaming 3g
12gb ram
crucial m4 128gb ssd
cooler master gx 650w
gigabyte z68x-ud3h-b3
Deze wissel verliep vrij soepel. Al onze bestanden bleven op onze eigen opslag staan. Nou heb ik toch wat problemen ondervonden. Sinds de ruil zie ik dat mijn pc op verschillende games artifacts krijg. Getest op call of duty black ops 2, advanced warfare, battlefield 4 etc. Op advanced warfare kreeg ik ook crashes en fps drops, maar dat laat ik ff gaan want het is een nieuwe game. Ook krijg ik een soort screen tearing effect op battlefield 4. V-sync aanzetten helpt niet. Misschien helpt een hdmi kabel? Voor de rest is de performance zoals het hoort te zijn.
Wat ik al heb geprobeerd:
Mijn videokaart 100 mhz teruggeclockt (Hielp niks).
Beta drivers downloaden (Hielp ook niks).
Als ik battlefield 4 monitor krijg ik deze uitslag:
cpu temps: gemiddeld 65C, max 70C.
gpu temps: gemiddeld 55C, max 60C.
cpu en gpu verbruik: allebij rond de 97%. De videokaart ging soms wel wat lager, naar 80%.
Heeft een van jullie nog een idee? Laat het me alsjeblieft weten
Groetjes.