Toon posts:

beste mobo??

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is eigenlijk het beste moederbord als je kijkt naar
prijs/presatie(kwaliteit)/overclock mogelijkheden?

tnx

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Voor intel processoren is de asus p3v4x het beste moederbord. Hij heeft een via chipset, maar evenaart de bx. Hij is door allerlei computerbladen en -sites tot het beste moederbord uitgeroepen. Hij kost ongeveer fl320,-.
Verder heeft hij standaard 16 busspeeds en na een biosupdate had ik er ineens 32!
Van 66 tot 166mhz!

Verwijderd

Topicstarter
en voor de athlon?? (das waarschijnluk de proc die ik ga kopen, tenzij iemand me op andere ideeen bregt..)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
de be6-2 heeft 120 verschillende busspeeds. nee dat is geen typefout. hij kan tot 200 mhz bus. hij is ook heel snel (in ieder geval sneller als de p3b-f van asus) en heeft ata66. hij is 337 piekjes

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:11
Asus P2B natuurlijk. The godfather of BX boards :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Nee... P2B is een goede mobo maar te oud om de beste te zijn.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Jaaaah de P2B , 7 (!!!) verschillende FSB's en dan niet zo onhandig in het Bios weggewerkt , maar lekker praktisch met jumpers klooien op je moederbord . :+ :+

• smokey
kun je nog beter de p3b-f nemen de opvolger van de p2b. maar beter dan de p3b-f kun je de be6-2 nemen. 120 verschillende busspeeds en sneller dan de p3b-f

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht altijd dat de Abit KA7-100 het best was...das dus niet zo

ok, nu weet ik in ieder geval dat ik zo'n Be6-2 neem...

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Als je een nieuwe Athlon (Thunderbird) of (in mijn ogen) nog beter een Duron dan kan je het beste een mobo als de Asus A7V kopen, stabiel en met goede overclock (FSB EN Multiplier) mogelijkheden ...

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• Macaco
  • Laatst online: 09-03-2022
Ik heb pas de Abit BE6 II rev1.1 gekocht met de opzet dat ik ook kan gaan overklokken.
Maar nu draai ik nog met het Asus P2B bord en laat een Pent III 650e slt1 op 133 FSB draaien verder gaat niet want AGP begint te zeuren.Als ik kijk naar de AGP spec's van beide borden dan zijn die het zelfde.Daarom vrees ik dat verder O'cen met BE6 II niet zal lukken.Of een andere Video kaart erin is misschien een optie.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:37

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hier een testje van videokaarten op 133mhz BX bordje: http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1270

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Macaco
Sorry:Mijn Pent III 650E slt1 draait nu op 140Mhz dat is volgens Sandra 910Mhz :)met een Golden Orb er tegen.3DMark 2000 loopt ie door als ik SBA Disabled en transfer rate op 1 zet.Ik weet niet of dit ook telt.
Maar ik haal maar iets van 3830 3DMark dat vindt ik niet veel.Bij een rate van 2 nog minder.Ik denk dat ik hem toch maar weer terug schroef. :)

• Toewan
  • Laatst online: 29-07 19:17
Hee Newbie, vraagje, die PIII 650e is een Coppermine, en die draait op 1,65 volt. Hoe krijg jij jouw P2B op 1,65 volt ??
Vriend van mij had een PIII 600e op een Asus P2B-LS, maar hij kreeg 'm niet aan de gang.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:11
Toewan: Hangt van de revisie af. De oudste revisies kunnen niet lager dan 1,8 volt. Vanaf 1.12 oid. kan je wel lager.

Verwijderd

Wisler, jij gaat nu een oud mobo kopen, de Abit Be6-2 en daarop een Athlon prikken?? Ik wens je HEEL VEEL succes.. :)

• Macaco
Hee Toewan,antwoordje,Ik heb ff gekeken mijn bios geeft een VCore aan van 1.7 V.
Volgens SiSoft Sandra 1.68 V. ik heb verder niks aan voltage tweaking gedaan.Heb wel een van de laatste bios updates 1012 er zijn wel al weer wat beta versies op een duitse asus site maar ik weet de url niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
welk moederbord is dan het beste voor een athlon??

• smokey
die voltages zijn nooit precies altijd hetzelfde als je instelt de ene keer zit je 0,02 volt erboven dan eronder het schommelt.

Verwijderd

Het beste bord vond ik de Abit KA7 (100?) voor las je een tweaker bent, als je deze altenatief kun je de ASUS K7V nemen, dit zijn volgens mij de twee "top" Athlon borden.

Ik heb dus de KA7, ben er tevreden over.

Veel Succes!!

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid, je KAN geen Athlon op een Abit BE6-2 prikken..het past gewoon niet en als het wel zou passen heb je er toch niets aan..

Verwijderd

FF voor de duidelijkheid, je KAN geen Athlon op een Abit BE6-2 prikken..het past gewoon niet en als het wel zou passen heb je er toch niets aan..

Verwijderd

ok volgende :)

• Reiko
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:08
Als je een Athlon koopt pak je best een Asus K7V. Op de meeste sites en in de meeste tijdschriften is dit moederbord tot het beste moederbord voor de Athlon verkozen.

Ik ga mij in augustus ook een nieuw pc'tje kopen. Ik pak de Asus k7v + Athlon 700.

5800X3D | 32GB 3466C16 | RTX4080

Verwijderd

<truth>
oke, dan zal ik maar even de waarheid spreken ok?

Wil je een Athlon, ga dan voor de de Thunderbird socket A, en dan neem je daarbij de nieuwe Abit KT7!

check it out! http://www.abit.com.tw/english/product/kt7.htm
</truth>
Pagina: 1