Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-09 14:29
Sinds een tijdje hebben we een nieuwe router (Asus rt-n66u) gekocht en deze aangesloten op de standaard Expria Box van KPN, nu wou ik proberen een poort open te zetten voor xbox live omdat dit niet helemaal lekker werkte. Dus ik heb de poort open gezet op de Asus router, port checker gedaan en hierop gaf de poort checker aan dat de poort niet open stond. Dus heb ik hem ook open gezet in de Expria box en nogsteeds geeft die aan dat de poort niet open staat. Ook krijg ik met de Asus router een intern IP waardoor ik sommige diensten zoals de NAS functie niet kan gebruiken buitens huis. Heeft iemand een idee hoe ik deze 2 problemen op kan lossen?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Ja, jouw router best zetten als acces point, dus ongeveer verlenging van jouw isp router. En dan via poort van de router xbox open zetten, probeer ook eens of het niet gaat zonder de poort van de tweede router,

En ben je zeker dat de poort ook aan staat, er is vaak een functie dat je hem kan open zetten maar dat hij niet op actief staat, dus dat hij eigenlijk nog niet op open staat.

[ Voor 69% gewijzigd door thibautb op 09-11-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Je hebt te maken met het alom bekende dubbele NAT probleem. Dit wordt veroorzaakt doordat je twee routers in je netwerk hebt.

Oplossing: De Asus instellen als Accespoint. Dat zal ergens in de settings kunnen.
Verder de Asus via een LAN poort op een LAN poort van de E-box aansluiten. Voor de zekerheid nog even controleren of op de Asus de DHCP-functie uit staat.

Wifi van de E-box uitzetten, want ik neem aan dat je de wifi van de Asus gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Masimo op 09-11-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Masimo schreef op zondag 09 november 2014 @ 21:07:
Je hebt te maken met het alom bekende dubbele NAT probleem. Dit wordt veroorzaakt doordat je twee routers in je netwerk hebt.

Oplossing: De Asus instellen als Accespoint. Dat zal ergens in de settings kunnen.
Verder de Asus via een LAN poort op een LAN poort van de E-box aansluiten. Voor de zekerheid nog even controleren of op de Asus de DHCP-functie uit staat.

Wifi van de E-box uitzetten, want ik neem aan dat je de wifi van de Asus gebruikt.
Ja, de Asus hangt naast de Ebox in de kast. Hij hangt ook al met een Ethernet cable aangesloten op een LAN poort van de Ebox. Maar is er geen manier waardoor de Ebox alleen nog voor telecom gebruikt word en de Asus direct op de glasvezel switch aangesloten wordt?

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:37
Nee, dat gaat helaas niet werken. Zover ik weet, doet KPN doet niet aan "bridgen" van E-Box'en.
Bij Ziggo bijvoorbeeld gaat dat wel. Dan kun je je eigen apparatuur alles laten regelen.

Maar de Asus in AP-mode werkt ook probleemloos hoor. Wellicht jammer van de router mogelijkheden van Asus. Ik "misbruik" een Netgear R7000 op die manier. Wel lekker snel en stabiel wifi-AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Masimo schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:51:
Nee, dat gaat helaas niet werken. Zover ik weet, doet KPN doet niet aan "bridgen" van E-Box'en.
Bij Ziggo bijvoorbeeld gaat dat wel. Dan kun je je eigen apparatuur alles laten regelen.

Maar de Asus in AP-mode werkt ook probleemloos hoor. Wellicht jammer van de router mogelijkheden van Asus. Ik "misbruik" een Netgear R7000 op die manier. Wel lekker snel en stabiel wifi-AC.
Maar kan die dan nog wel over de kabel of alleen over wifi?

Je moet connected zijn

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Ook kabel. Wat jij een router noemt, zijn eigenlijk drie onderdelen in een doos: een router, een gigabit switch, en een wireless access point. Als jij de router-functionaliteit (met name NAT en DHCP) uitzet, houd je gewoon een switch met wifi over.
Pagina: 1