Toon posts:

Hulp Bij Mijn Gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mede "Tweak genoten"

Ik hoop dat jullie mij een goede tip/helpende mening kunnen geven over mijn nieuwe game PC.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral Gamen, maar multitasken (muziek luisteren /videos bekijken / videos eventueel bewerken(zelden) meerdere vensters open all the time etc...).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1200-1300 euro (uiteraard liever 1200 dan 1300 maar mocht 1300 een doorslaggevend verschil in componenten geven dan is 1300 ok..).

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord + muis + Grafische kaart mits deze nog mee komt..(MSI 3GB D5 X HD7970 OC Twin Frozr BE R ) pricewatch: MSI R7970 TF 3GD5/OC BE

Eventueel mijn monitor..(Acer S243HLAbmii 24'')
pricewatch: Acer S243HLAbmii Zwart

OS Windows7 64 bit.. :) :)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Minstens 8gb ram.
1 videokaart misschien wel mijn oude als die goed genoeg is..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een CPU van Intel.
Maar sta open voor andere tips mits goed onderbouwd waarom.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluids niveau als mogelijk niet al te hoog.
En ik zou graag een kast willen met een zij window..
Zoals bijvoorbeeld
pricewatch: Thermaltake Chaser A71

Ga je overklokken?
Ik heb hier geen verstand van wil er daarom mijn vingers niet aan branden.

Waarom een nieuwe PC?
Me PC is nu al zon 5 jaar oud.
Wat opzich nog wel mee valt..maar me moederbord heeft pci 1 ofzo heb het gevoel dat dit mijn GPU misschien wat terug houd..
Tevens maakt hij wat vaker rare geluiden etc.. en is gemiddeld zo 8+ uur per dag gebruikt en daarom denk ik dat ie langzaam aan zijn einde van zijn leven komt.

Tevens kan ik niet meer alle spellen vloeiend aan.. omdat ik denk dat er wat onderdelen zijn die me sterk belemmeren.

Zelf samen gesteld TOT NU TOE
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 309,95€ 309,95
1MSI Z97 GAMING 5€ 125,50€ 125,50
1MSI R7970 TF 3GD5/OC BE€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Thermaltake Chaser A71€ 110,44€ 110,44
1Acer S243HLAbmii Zwart€ 0,-€ 0,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,38€ 15,38
1be quiet! Pure Power L8 530W CM€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,21

Slot woord

Ik bedank mij alvast voor alle hulp en tips die ik hier hoop te krijgen en voor jullie tijd gestoken in het vinden van mijn game pc.

GR
Melon

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 20:44 ]

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bijna goed!

Het is wel de bedoeling dat je met een eigen lijstje/voorstel komt.
En hoe maak je nu zo'n leuk lijstje?

De Best Buy Guide is een goed uitgangspunt.

Scherm kan prima mee, net zoals je 7970 (wordt nog steeds verkocht als een 280X).

Succes!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Verwijderd

Topicstarter
Sorry MK1998NL..

Ik heb even een wensenlijst toegevoegd aan de startpost..

Echter ik weet me geen raad met welke koeler aan te raden is met deze setup.

Tevens wil ik eraan toevoegen dat mensen vrij staat aanpassingen te doen aan mijn setup.

Misschien dat geleerden bottlenecks etc zien of verbeteringen.. zoals gezegd budget 1200-1300..

Wie weet kom ik daar niet eens aan...

Wederom mijn dank alvast aan jullie,

Melon.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 20:46 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 08:55
Ik zie dat je absoluut niet wilt overklokken. Dit terwijl de gekozen CPU en moederbord dit beiden wel ondersteunen. Een niet overklokbare setup scheelt je aardig wat geld.

Een Gigabyte G1.Sniper B5 icm. een Intel Core i5-4460 Boxed past denk ik beter bij je wensen en scheelt je zo'n 200 euro.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Een Z97-bordje is onnodig als je niet gaat overclocken. Daarnaast is een i7 voor jouw taken vrijwel nutteloos, hypertreading word in games niet gebruikt.

CPU dus vervangen door een i5, de 4460, 4590 of de 4690(niet de -k versie). Verschil tussen de 3 ga je misschien alleen merken bij videobewerking, en dan nog maar een klein beetje.

Bordje kan ook goedkoper, een luxe wat ouder bordje maar zeer interessant is de G1.Sniper B5. Een wat nieuwer bordje, met M.2-aansluiting is een MSI H97 Guard Pro.

De voeding blijkt niet zo'n geweldige caps te hebben, er zijn slechtere maar ook betere. Een voorbeeld ervan is de Seasonic S12ii, 520W is voldoende. Dezelfde voeding in een ander jasje is de XFX TS 550E Bronze 550W.

Daarnaast mis ik een SSD, wat het verschil is tussen een snel en soepel systeem, en een traag systeem. De MX100 256GB is prima, goede prijs/kwaliteit, snel, caps die je data beschermt bij stroomuitval en een verwachte langere levensduur dan Samsung SSD's.

Leuke koeler voor een niet overclock systeem is een Gelid Tranquillo Rev. 2, meer heb je niet nodig :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 04:04

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Je zou eventueel een 2e 7970 kunnen kopen en dan in CFX zetten, dat is ook een leuke setup. Verder kan de CPU eventueel omlaag naar een i5 4460 aangezien je volgens mij niet gaat overklokken? Die namelijk snel zat voor jou denk ik. Dan kan het mobo ook naar een H97 chipset toe. Voeding zou ik zelf een cooler master V550S of een Seasonic G-serie 550W van maken. Misschien wel een 600W voeding doen als je er een CFX setup van maakt.

Dan heb je toch weer flink wat bespaart. Als je CFX niets vindt kan je ook je huidige kaart verkopen en upgraden naar een GTX 970.

In elk geval blijf je onder de 1200 euro denk ik zo.

Oja, de case, neem een Fractal Design R4 met window zou ik zeggen, kan niet missen.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Aller eerst mijn dank voor de snelle reacties!

2: Ingaand op de kritiek tot kiezen i7..
Mijn gedachten gang was dat deze processors sneller zijn.. en ik met mijn oude PC 5 jaar gedaan heb...
Ik me zelf voor de toekomst wilde bewapenen zogezegd..

Dus een PC maken met onderdelen die hem eigenlijk weer minstens een 5 jarig gaming leven gunnen.
Natuurlijk snap ik dat ik met deze GPU waarschijnlijk aan een upgrade ga toekomen maar toch...

Heb me jullie kritiek te harte genomen en een nieuwe configuraties gemaakt zie hier:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 199,90€ 199,90
1MSI H97 GUARD-PRO€ 82,43€ 82,43
1MSI R7970 TF 3GD5/OC BE€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,-€ 69,-
1Thermaltake Chaser A71€ 110,44€ 110,44
1Acer S243HLAbmii Zwart€ 0,-€ 0,-
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,40€ 22,40
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,38€ 15,38
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 75,95€ 75,95
1Crucial MX100 256GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 730,45

Om op Scorpions opmerking in te gaan: "" Als je CFX niets vindt kan je ook je huidige kaart verkopen en upgraden naar een GTX 970.""

Is het ook een optie om voorlopig met deze GPU te spelen en later een andere te kopen.

En heb ik dan nog genoeg Watts vermogen up de PSU om nieuwere kaarten te voeden?..

Alvast bedankt voor een hoop info en voorlopig veel veel zuur verdiende centen..
En wil nogmaals iedereen op het hart drukken dat ik wil dat deze gaming pc.. weer makkelijk 4 a 5 jaar mee gaat met toch minstens de mid to > high end.(weet niet of dat voor mijn budget haalbaar is...

Vriendelijke Groeten,
Melon

Verwijderd

Topicstarter
Srry voor dubbelpost.. Maar iemand anders nog reacties over deze samenstelling.. ook lezende mijn bovenstaande opmerkingen en aangepaste wenslijst..

Alvast bedankt!
Melon,.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
Kicken binnen 24 uur is niet toegestaan.

Verder vind ik persoonlijk je case vrij duur voor je budget. Uiterlijk speelt natuurlijk altijd een rol, maar is er niks goedkopers dat je mooi vindt? Er zijn er genoeg met een window...

Voeding zou ook goedkoper kunnen, maar is wel een prima ding.

Verwijderd

Topicstarter
Kicken? ik verwacht.. dat je bedoeld dat ik dubbelposte. excuses. anyway..

Naja ik vind het wel een mooie case... er zijn er wel genoeg met window ja..Maar bij deze zitten er weer wat ventilatoren standard bij en wat belichting etc...

Naja de voeding werd mij aangeraden dus :x die heb ik dan ook maar op aanraden geselecteerd.

Zoals gezegd sta open voor andere meningen ideeen.

Wilde gewoon een game pc proberen samen te stellen die weer wat jaartjes er tegen kan.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-03 16:37

br00ky

Moderator Harde Waren
offtopic:
Dubbelposten is twee keer achter elkaar hetzelfde posten. Kicken is (hier op Tweakers) binnen 24u nogmaals in je eigen topic posten, zonder iemand te laten reageren. Kicken van omhoog kicken in het lijstje.

Ventilatoren hebben andere cases natuurlijk ook. Er zijn er maar weinig die dit niet hebben. Maar als je deze case erg mooi vindt, ben ik de laatste de zegt dat je het niet moet doen. Het is alleen zonde van de prijs.

Qua voeding zou je ook kunnen kiezen voor een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W / pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W / pricewatch: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze. De eerste en derde zijn eigenlijk hetzelfde, de tweede is modulair. Alledrie wat goedkoper, maar nog steeds prima voedingen.

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 21:09
deze kast heeft ook een window pricewatch: Cooler Master N300 (KWN1, windowed) en is een stuk goedkoper
Pagina: 1