upgrade game pc

Pagina: 1
Acties:

• kevintjeb
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik zoek een?
ik wil mijn pc verder upgraden, de GPU wil ik wel veranderen, maar dit wil ik pas doen wanneer de 970-980 met wat maar Vram uitkomen. ik wil sowieso nieuwe opslag hebben omdat ik nu 1 ssd en 2 hdd's gebruik maar 1 hdd daarvan is een oude van mijn vorige build. deze moet sowieso worden geupgrade. zal ik hier een ssd voor gebruiken of een andere hdd? ook moet ik case fans hebben omdat ik nu standaard casefans heb en hier liever betere voor heb. geluid is geen probleem, kwaliteit een must.

Wat is je budget?
sky is the limit maar ik zou niet willen uitgeven voor tierlantijntjes oid. dus een fan met leds of mobo met 4 slots voor gpu's

Heb je bepaalde voorkeuren?
merk maakt me niet zo zeer uit, voor de cpu wel intel.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4570 Boxed€ 167,-€ 167,-
1MSI B85-G41 PC Mate€ 62,95€ 62,95
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 239,-€ 239,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 46,50€ 46,50
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 68,-€ 68,-
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 62,95€ 62,95
1Seasonic M12II 520W€ 71,70€ 71,70
1Samsung 840 EVO 120GB€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 819,-

het is mijn gamepc en wordt ook gebruikt voor school en andere taken.

einde van het jaar komt eraan, verjaardag ook weer.. wil mezelf trakteren op een leuke upgrade! post je ideeën en meningen!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Tja, behalve een krachtigere gpu is er niets dat je kan upgraden, behalve tierelantijnjes dat kan altijd.

Je hebt wel een erg krappe ssd, die kan wel wat ruimer.

• kevintjeb
@reepje bedankt voor de reactie!
wat voor ssd zou je aanbevelen? weer een EVO?

en kwa fans, enige ervaring?

• Reepje
  • Niet online
Aangezien je snel wil, zou ik een zo groot mogelijke ssd aanschaffen. Alles wat op de ssd staat gaat immers razendsnel. Als je het geld hebt, is 1 TB helemaal geen overbodige luxe. Het is natuurlijk alleen zinvol om alleen die zaken die je daadwerkelijk gebruikt op de ssd te hebben. Als je dus maar 300 GB aan actieve data en programma's hebt, kan je natuurlijk net zo goed een 500 GB exemplaar nemen. En zoals de meesten hier zou ik dan kiezen voor de Crucial MX100.

Fans, wat is het probleem? Zijn de huidige fans te luidruchtig? Is het te warm in je kast?

• kevintjeb
ik wil later gaan kijken hoe het zit met overclocken, ga hier dan wel een andere cpu voor halen.

wil alvast fans hebben voor later, en ook met de temperatuur in het achterhoofd inderdaad.

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Waarom wil je een GPU met meer Vram? 4GB is voor de meeste resoluties zat.

Deze SSD (serie) is wel leuk:
Crucial MX100 256GB
Crucial MX100 512GB

Wel jammer dat er van deze serie geen 1TB versie is :(

[ Voor 3% gewijzigd door Pwuts op 10-11-2014 13:39 ]

¯\_(ツ)_/¯

• Reepje
  • Niet online
Je kast is goed wat betreft geluidsisolatie, maar deze vangt ook veel warmte: de koeling is beperkt. Eigenlijk heb je niet de meest geschikte kast voor een high-end overklok systeem.

• kevintjeb
ik speel met veel plezier shadow of mordor nu, ultra vraagt al 6gb. om verder futureproof te zijn is meer altijd fijn!

als je me zou kunnen uitleggen waarom hier slecht over na is gedacht zou ik het graag horen!

• kevintjeb
welke kast zou jij dan aanraden?

• Pwuts

Pwuts

kevintjeb schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:41:
Ik speel met veel plezier shadow of mordor nu, ultra vraagt al 6gb. Om verder futureproof te zijn is meer altijd fijn!

Als je me zou kunnen uitleggen waarom hier slecht over na is gedacht zou ik het graag horen!
Je hebt denk ik niet heel veel opties momenteel. Als je per sé een Nvidia met 6GB+ Vram wil zul je nog een tijdje moeten wachten. Of natuurlijk €1.500 gaan betalen voor een GTX Titan, maar dat is weggegooid geld.

Je zou ook een Radeon kunnen overwegen. Hier heb je eveneens weinig opties.

Hier een lijstje van de kaarten die aan jouw eisen zouden voldoen: http://tweakers.net/categ...NBYNRksTUBZXs8-gtSVqO19gE

¯\_(ツ)_/¯

• kevintjeb
niet per se 6gb, maar ik dacht dat het verstandig was om hier aan te denken!

mede door alle vereisten van een aantal games .. 980 zou dan inprincipe gewoon perfect zijn?

• Reepje
  • Niet online
Ik zou de Fractal aanraden, en ik heb hem zelf ook. Gewoon een degelijke kast, makkelijk in te werken, en je kan er erg veel fans in kwijt. Door het deurtje hoor je de fans voor, en het binnengeruis, een stuk minder.

• Pwuts

Pwuts

kevintjeb schreef op maandag 10 november 2014 @ 13:51:
niet per se 6gb, maar ik dacht dat het verstandig was om hier aan te denken!

mede door alle vereisten van een aantal games .. 980 zou dan in principe gewoon perfect zijn?
Een GTX 980 heeft net zoveel Vram als een GTX 970. Voor de rest: de verschillen tussen de prestaties van de 2 zijn miniem: http://anandtech.com/bench/product/1355?vs=1351
Als je meer performance wil dan een single GTX 980 moet je gaan denken aan GTX 970 SLi.

Als je dit echter overdone vindt zul je het gewoon met een GTX 970 ook prima redden hoor :)

¯\_(ツ)_/¯

• kevintjeb
@masterprutser bedankt voor de toelichting!

ik vroeg me ook af, mijn mobo tegenover uw "gaming" mobo, wat is nu daadwerkelijk het verschil?

• Reepje
  • Niet online
kevintjeb schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:06:

ik vroeg me ook af, mijn mobo tegenover uw "gaming" mobo, wat is nu daadwerkelijk het verschil?
Zo snel uit mijn hoofd ongeveer 60 euro.

• kevintjeb
@reepje mijn held :')

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:28

br00ky

Moderator Harde Waren
En natuurlijk dat jouw bord wat mindere audio heeft etc, maar probeer dat maar eens te horen ;).

• Pwuts

Pwuts

kevintjeb schreef op maandag 10 november 2014 @ 14:06:
@masterprutser bedankt voor de toelichting!
Geen dank ;)
Ik vroeg me ook af, mijn mobo tegenover uw "gaming" mobo, wat is nu daadwerkelijk het verschil?
offtopic:
Ik ben een jij hoor ;)

Mijn moederbord komt met een hele zooi leuke extra's, heeft (wat mij betreft) een betere look, een nieuwere chipset (!!!) met mogelijkheid tot overclocken, etc etc...
br00ky schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:55:
En natuurlijk dat jouw bord wat mindere audio heeft etc, maar probeer dat maar eens te horen ;).
Dat is niet zo moeilijk hoor, met een 7.1 Surround Gaming headset :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pwuts op 10-11-2014 17:20 ]

¯\_(ツ)_/¯

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
[Mierenneuken] die nieuwe chipset zie ik niet hoor, z87 vs. b85 :p[/mierenneuken]

Tenzij TS op een ander bord doelt :X.

• Pwuts

Pwuts

offtopic:
Zegt de "gerespecteerde" moderator Broekie :9

Die tag moeten ze echt inbouwen ja :p
[mierenneuken]die nieuwe chipset zie ik niet hoor, z87 vs. b85 :p[/mierenneuken]
FTFY :*)
Ok, misschien niet nieuwer (die naamsystemen veranderen steeds O-)) maar in ieder geval overklok-capabeler :)

[ Voor 31% gewijzigd door Pwuts op 10-11-2014 17:48 ]

¯\_(ツ)_/¯

• kevintjeb
dus op mijn lijstje zou moeten komen :

betere cpu( i5 blijven of i7? (eigenlijk alleen gamen))
SSD voor vervanging HDD #2 (MX100 256gb)
betere gpu(970 dan, MSI weer of is er nu een duidelijke verbetering bij de concurentie?)
voor het overclocken de r4 pearl black case?

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

i5 natuurlijk, i7 is knap nutteloos voor gamen
SSD uiteraard MX100
GTX970 is een leuk ding voor fhd, R9 290 heeft ook een fijne prijs/kwaliteit en doet het intressanter op hoge resoluties.
Overclocken vind ik relatief zinloos voor gaming. Veel extra poen kwijt, nauwelijks winst.
Als kast ook uiteraard de R4: zeer stil, goed koel, ruim, degelijk, mooi, goede prijs/kwaliteit.

People as things, that’s where it starts.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
MasterPrutser schreef op maandag 10 november 2014 @ 17:45:
[...]

offtopic:
Zegt de "gerespecteerde" moderator Broekie :9
offtopic:
hè wat ;) ?

[ Voor 9% gewijzigd door br00ky op 10-11-2014 18:08 ]

• kevintjeb
VasZaitsev schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:04:
i5 natuurlijk, i7 is knap nutteloos voor gamen
SSD uiteraard MX100
GTX970 is een leuk ding voor fhd, R9 290 heeft ook een fijne prijs/kwaliteit en doet het intressanter op hoge resoluties.
Overclocken vind ik relatief zinloos voor gaming. Veel extra poen kwijt, nauwelijks winst.
Als kast ook uiteraard de R4: zeer stil, goed koel, ruim, degelijk, mooi, goede prijs/kwaliteit.
i5, en dan de 4690k? dit was de laatst nieuwe? ben er niet meer zo bij haha..

kwa gpu ben ik echt een nvidia fanboy haha.. al mijn kaarten niks mis mee en de amd van vrienden hadden altijd problemen..

overclocken wil ik juist doen omdat je er zoveel winst aan hebt! of zie ik dit verkeerd? heb namelijk een custom koeler.. dacht ik maak er gebruik van haha

• Pwuts

Pwuts

kevintjeb schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:53:
[...]

i5, en dan de 4690k? dit was de laatst nieuwe? ben er niet meer zo bij haha..

kwa gpu ben ik echt een nvidia fanboy haha.. al mijn kaarten niks mis mee en de amd van vrienden hadden altijd problemen..

overclocken wil ik juist doen omdat je er zoveel winst aan hebt! of zie ik dit verkeerd? heb namelijk een custom koeler.. dacht ik maak er gebruik van haha
Voor overklokken moet je inderdaad de i5-4690K hebben :) met non-K-processors gaat het je niet lukken :+

Dat AMD minder goede drivers + stabiliteit heeft is bekend, daarom zijn we ook zo blij dat de performance van de laatste Nvidia kaarten nu hoger is dan die van de laatste AMD's :*)

Overclocken van je CPU zal je misschien een paar extra FPS opleveren, maar van "zo veel voordeel" is geen sprake. Bij een overklok op je GPU heb je dat dan weer wel, veel games zijn namelijk GPU-limited ;) Als je echter zo'n krachtige GPU-set hebt dat je CPU echt gaat bottlenecken, dan kan het je echt voordeel opleveren om 'm flink te overklokken :9

[ Voor 18% gewijzigd door Pwuts op 10-11-2014 19:05 ]

¯\_(ツ)_/¯

• kevintjeb
@masterprutser wat was dan jouw reden om hem naar 4.0 ghz te overclocken?

• Pwuts

Pwuts

1. Omdat het kan :*)
2. Het levert wél extra prestaties op bij applicaties die veel rekenkracht vereisen, zoals FL Studio, en CPU-benchmarks. d:)b
3. Hobby :)
4. Ik ben nou eenmaal een meester in het prutsen :9

¯\_(ツ)_/¯

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En een meester in onzin praten, want de drivers van AMD zijn niet slechter dan die van Nvidia [al slechts 5 jaar] en stabileits problemen is helemaal bullshit, tenzij je een hele mooie bron daarvoor hebt dat het een systematisch probleem is waar Nvidia geen last van heeft.

Overigens is de prijs/prestatie van Nvidia nogsteeds niet heel tof, de R9 290 is echt flink goedkoper, en niet heel veel trager.

Overclocken is voor gaming 99% zinloos als je een i5 hebt. Er zijn maar heel weinig spellen waar een i5 een bottleneck bij is, vaak zijn het oude singlecore simulators zoals FSX die slecht draaien. Die draaien hooguit minder slecht op een overclocked i5.

En ja, voor benchmarks, leuk als je een cijferfetisj hebt, minder leuk als je zowaar nuttige dingen wilt doen met je pc.

Een Intel rig overclockbaar maken is een slordige 100 euro duurder dan eentje niet overclockbaar maken. 50 euro extra voor de cpu, minimaal 50 euro extra voor het mobo en je moet sowieso een leuke aftermarket koeler hebben, die is vaak een tientje duurder dan bijv. een Gelid Tranquilo.

En zeker omdat jij een nieuw mobo + nieuwe cpu moet kopen, totaal plaatje 350 euro ongeveer, is het totale waanzin om te willen overclocken. Als je 5% winst weet te boeken in zeg FC4, mag je in je handjes wrijven

Kan het? Zekers. Is het waanzin? Zekers.

People as things, that’s where it starts.

• Reepje
  • Niet online
Overklokken doe je voor de hobby. En zoals Masterprutser zegt, voor apps waar de cpu wel de bottleneck is, maar dan kijk je ook vooral naar programmas die baat hebben bij een i7.

Er is een groep apps die wel baat bij overklokken hebben, en dat zijn de verschillende benchmarks. Ik ken mensen die een erg dure bak hebben voor overklokken met blijkbaar als enige doel zoveel mogelijk punten te behalen in benchmarks. Als je iets normaals op een dergelijke bak gaat doen, patsboem krijg je een bluescreen :X . Lekker handig.

Je hebt al een mooie cpu die in games niet gaat bottlenecken. Zie mijn eerste post, je kan alleen je gpu uppen, game-wise.

• Pwuts

Pwuts

VasZaitsev schreef op maandag 10 november 2014 @ 19:28:
En een meester in onzin praten, want de drivers van AMD zijn niet slechter dan die van Nvidia [al slechts 5 jaar] en stabileits problemen is helemaal bullshit, tenzij je een hele mooie bron daarvoor hebt dat het een systematisch probleem is waar Nvidia geen last van heeft.
Dank u _/-\o_

Dit is zeker gegrond. Ik heb vele reacties op vele fora gelezen waarin de instabiliteit (bluescreens, blackouts, game crashes, driver crashes etc) en de slechte software van AMD's Radeons werd afgezet tegen de goede stabiele drivers van Nvidia. Je zou natuurlijk ook kunnen gaan stellen dat iedereen die dat zegt onzin praat, maar dan zou het meer gaan lijken op inperking van de persvrijheid ;)
Overigens is de prijs/prestatie van Nvidia nogsteeds niet heel tof, de R9 290 is echt flink goedkoper, en niet heel veel trager.
Dat is waar, maar bij sommige games gaat het dan om nét wel of nét niet ultra, of nét wel of nét niet vloeiend op goeie instellingen. Dan zullen velen uiteindelijk toch voor de nét wel gaan. Zo blijkt uit de enorme populariteit van de GTX 970 boven de R9 290 momenteel. Bovendien heeft de GTX 970 nog als extra voordeel dat 'ie zuinig, koel en dus stil(ler) is. :)
Overclocken is voor gaming 99% zinloos als je een i5 hebt. Er zijn maar heel weinig spellen waar een i5 een bottleneck bij is, vaak zijn het oude singlecore simulators zoals FSX die slecht draaien. Die draaien hooguit minder slecht op een overclocked i5.
Het is bijna jammer om te zeggen :p maar ik ben het hier wel helemaal met je eens. Voor enkel en alleen gamen is CPU-overclocken flauwekul. Punt.
En ja, voor benchmarks, leuk als je een cijferfetisj hebt, minder leuk als je zowaar nuttige dingen wilt doen met je pc.
:Y
Een Intel rig overclockbaar maken is een slordige 100 euro duurder dan eentje niet overclockbaar maken. 50 euro extra voor de cpu, minimaal 50 euro extra voor het mobo en je moet sowieso een leuke aftermarket koeler hebben, die is vaak een tientje duurder dan bijv. een Gelid Tranquilo.
[...]
En zeker omdat jij een nieuw mobo + nieuwe cpu moet kopen, totaal plaatje 350 euro ongeveer, is het totale waanzin om te willen overclocken. Als je 5% winst weet te boeken in zeg FC4, mag je in je handjes wrijven
Jap. Je hebt gelijk. En toch zijn er van die idioten (waaronder ik) die het doen. 8)7
Kan het? Zekers. Is het waanzin? Zekers.
:Y)

¯\_(ツ)_/¯

• kevintjeb
prachtig om verschillende beelden te zien van jullie :,)

kwa GPU welke 970 komt echt bovenaan de test?
ik denk om weer een msi te halen, omdat ik die nu ook heb..

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
De MSI kan, al zou die last hebben van coil whine (eerlijk gezegd heb ik dat niet uitgezocht, dus het van "horen" zeggen). Daarnaast is coil whine een reden voor RMA, dus tja. De Asus Strix daarentegen zou daar een stuk minder last van hebben.

• Pwuts

Pwuts

De MSi is een prima optie (zolang je 'm terug kunt sturen voor coilwhine en daar ook toe bereid bent mocht je er last van hebben). Wil je een kaart die gewoon werkt zonder al te veel risico's, haal dan de Asus. Wil je de GPU lekker overklokken (waar je dus wel voordeel van hebt in games!!!), neem dan de Gigabyte. Niet fluisterstil, maar wel een heel krachtige koeler waar je dus flink mee kan overklokken. Wat je kiest is aan jou :) (logisch toch :Y))

¯\_(ツ)_/¯

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-02 20:41
MasterPrutser schreef op maandag 10 november 2014 @ 21:35:
[...]

Dank u _/-\o_

Dit is zeker gegrond. Ik heb vele reacties op vele fora gelezen waarin de instabiliteit (bluescreens, blackouts, game crashes, driver crashes etc) en de slechte software van AMD's Radeons werd afgezet tegen de goede stabiele drivers van Nvidia. Je zou natuurlijk ook kunnen gaan stellen dat iedereen die dat zegt onzin praat, maar dan zou het meer gaan lijken op inperking van de persvrijheid ;)
Voor de andere kant vind je dat soort topics ook wel, heb er in ieder geval genoeg gezien. :P

Heb hier zelf fikse problemen gehad met mijn oude GTX670, waarbij ik zo'n 10 nieuwe versies van drivers niet kon installeren omdat mijn PC dan constant blauwe schermen gaf. Één bepaalde oude versie (314.22) was prima, maar had dan weer allerlei leuke moderne extra's en snelheidsverbeteringen er niet in zitten. Ook leuk was een probleem tijdens de eerste paar maanden van Windows 8, waarbij een driver-installatie dusdanig fout kon gaan dat het hele besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd mocht worden. Conflictje met de ingebouwde driver, maar daar heb ik nog een paar installaties aan verloren toen destijds.

Overigens is het andere kamp uiteraard ook niet altijd perfect, zo heb ik bij mijn 290X nog wel eens een BSoD als ik een Flash-filmpje aanklik. Wat mij betreft is een aankoop dan ook gewoon een kwestie van kijken welke kant op dat moment het beste aansluit bij de wensen. Als ik op dit moment zelf een kaart zou kopen zou ik een lichte voorkeur hebben voor NVIDIA (minder stroomverbruik, PhysX), maar ik vermoed dat een 290(X) voor de TS ook prima zou voldoen. ;)

• Pwuts

Pwuts

XpanD schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 16:11:
Als ik op dit moment zelf een kaart zou kopen zou ik een lichte voorkeur hebben voor NVIDIA (minder stroomverbruik, PhysX), maar ik vermoed dat een 290(X) voor de TS ook prima zou voldoen. ;)
Zolang de TS behoefte heeft aan een leuk kacheltje en een stofzuiger (reference koeler dan hè) in één, jaa doen! ;)

¯\_(ツ)_/¯

• kevintjeb
zoals ik al zij, ik ben een NVIDIA fanboy... dus een r9 290X of iets anders van het rode kamp komt er toch echt niet in haha..

denk dat ik ga kijken na de 970, tempting om te kijken na de 980. maar vind de prijs/kwaliteit van de 970 toch wel heel mooi vergeleken met de 980.

• Pwuts

Pwuts

Verstandig d:)b

Ben je van plan om gewoon een kaart te halen en die op de standaard instellingen te draaien of ga je de GPU overklokken? Dit is wel belangrijk bij het overwegen van een kaart..

¯\_(ツ)_/¯

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Tja, je gaat toch ook geen 290 met reference koeler nemen... Wat is dat nou voor advies :P? Een 290 met TRI-X koeler is een prima ding, vrij stil en prima gekoeld. Ja hij is niet passief onder de 65 graden, ja is ietsje minder krachtig dan een 970, maar wel 65 euro goedkoper.

Begrijp me niet verkeerd, een Strix is een topkaart, maar na de prijsdaling van de 290 is die momenteel toch prijstechnisch wel een betere keus.

• kevintjeb
heb eigenlijk nog nooit een GPU overgeclockt, weet dus ook niet hoe ik dit zou moeten doen.. denk dat ik er echter wel mee wil spelen haha!

amd gaat het echt niet worden >.< fanboy daar te hard voor...

• Pwuts

Pwuts

kevintjeb schreef op woensdag 12 november 2014 @ 07:53:
heb eigenlijk nog nooit een GPU overgeclockt, weet dus ook niet hoe ik dit zou moeten doen.. denk dat ik er echter wel mee wil spelen haha!
Tegenwoordig is het vooral een kwestie van een cijfertje intypen of een slider verschuiven ;)
MSI Afterburner is goed om mee te beginnen :)
AMD gaat het echt niet worden >.< fanboy daar te hard voor...
Dat dacht ik eerst ook, maar als je een beetje weet wat de verschillen zijn zul je een aantal situaties ontdekken waar AMD toch echt voordeel heeft ;)

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1