Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Advies gevraagd om aanschaf surround geluidssysteem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi.

Tot nu toe heb ik genoten van mijn ingebouwde tv speakers. Vanaf mijn computer kijk ik vaak films en luister ik muziek op een 2.1 Logitech speakerset en soms ook door mijn headset tijdens het gamen.

Ik ben de laatste tijd zeer geintereseerd geraakt in een wat rijkere audio ervaring en heb vele reviews van talloze surround sets bekeken. Heel veel weet ik nog niet over alle mogelijke aanschaf keuzes. Kiezen kan ik echter niet en wil het me graag hier een beetje laten vertellen (adviseren)

Ten eerste de vraag natuurlijk hoeveel geld ik wil besteden. Maximaal €400,00 en geen cent meer.
De ruimte van de kamer is 470 x 315cm precies.

Ik wil een 5.1 surround systeem. Het liefst een setje dat muurbeugels meeleverd. Maar als er een audiosysteem bestaat dat muurbevestigings beugels inleverd tov aanzienbaar betere audio kwaliteit dan overweeg ik dat en kan ik altijd zelf iets inelkaar klussen.

Ik wil de surround set zowel vanaf mijn tv en mijn computer verbinden. En eventueel in de toekomst ook via een bluray speler aansluiten. Ik begrijp dat je hier een versterker voor nodig hebt met meerdere ingangen. Ik zie dat sommige surround sets met versterkers worden meegeleverd en bij sommige moeten ze los erbij worden aangeschaft.

Ik wil dat de surround set zowel populair mbt film (surround) kwaliteit is maar ook muziek zuiver afspeelt.
Ik heb te maken met buren en vaak kan ik savonds pas muziek/film afspelen vanwege mijn werk. En in sociaal buurt opzicht zal ik weinige keren het geluid hard kunnen zetten.

Maar op een vrije dag ben ik dat zeker wel van plan en ik wens dat het volume wel een zekere zin kan worden verhoogd zonder al te snel een of meerdere speakers op te blazen.

Natuurlijk zijn de wensen welliswaar idealistisch. En voor €400,00 wil ik de aankoop zo goed mogelijk uit voeren. Als niet alle eisen haalbaar zijn binnen het budget dan begrijp ik dat.
Ik hoop graag snel van jullie te horen.

EDIT: Kort samengevat zoek ik een soort van 5.1 home cinema set die ik met meerdere apparaten kan verbinden voor zowel games, films en muziek.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
My bad voor het posten in de verkeerde categorie. Ik kom hier niet elke dag :/
In iedergeval bedankt voor het verplaatsen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Grootste struikelblok in je zoektocht zal naar mijn mening het budget zijn van € 400. In deze prijsklasse ben je voor een 5.1 set dan eigenlijk zo'n beetje veroordeeld tot het kopen van een standaard home-theater-in-a-box oplossing. Met bijbehorende melkpakjes als speakers. Zulke setjes zijn prima om tv/films/series mee te kijken of te gamen. Maar als je muziek wil gaan luisteren wordt het lastig; daar zijn die setjes nu eenmaal niet zo goed voor. Dit is dus iets om rekening mee te houden. Verder heb je met deze oplossingen maar een beperkt aantal aansluitmogelijkheden. Deze Onkyo's komen nog het dichtst in de buurt van je wensen, denk ik. Voor een beperkte prijs krijg je dan toch een losse receiver met alle aansluitmogelijkheden en een 5.1 speakerset. Is het de beste oplossing, dat denk ik niet. Maar het komt een heel eind in de goede richting. Je zou eventueel nog kunnen overwegen om iets van Marktplaats te halen. Dan kun je waarschijnlijk wel meer kwaliteit in huis halen voor je geld.

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik er over peins om mijn budget te verhogen maar gewoon uit nieuwsgierigheid toch de vraag vanaf welk budget goede audio kwaliteit tot zijn recht komt?

Vergeet niet dat ik overstap van een 2.1 speakerset/headset naar een betere audio setup. Ben ik dan al een echte audiofiel dan moet ik daar nog achter komen en het beset van het beste kan ook nog even uitblijven. Wanneer ik spreek over zuivere muziek bedoel ik dan ook een vooruitgang op mijn momentele setup. Ook heb ik aangegeven dat ik vanwege mijn omgeving nauwelijks echt hard muziek zal kunnen draaien. Mijn vraag is dus ook of deze Onkyo's of eventueel andere home theater sets beter geluid leveren dan mijn 5 jaar oude 2.1 logitech speakers?

Zal ik daar gezien mijn huidige setup voordeel uit halen? Zo ja dan kan ik altijd later nog een JBL of Harman kardon setup installeren voor een hoger bedrag.
Tenzij jij en misschien ook andere aangeven dat behalve een uitbreiding van 2.1 naar 5.1 Onkyo luidsprekers geen aantoonbare betere kwaliteit leveren dan een paar logitech speakers.

Kort Samengevat: Zal ik erop vooruitgaan op de 3 categoriën (gaming, muziek en films) met zon home theater setup?

Als dat niet zo is dan moet ik inderdaad marktplaats raadplegen. Mijn max budget blijft zowiezo staan dus als jullie aankoop adviezen hebben die ik via marktplaats kan aanschaffen wat zouden jullie dan aanraden?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2014 12:09 ]

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Mijn vraag is dus ook of deze Onkyo's of eventueel andere home theater sets beter geluid leveren dan mijn 5 jaar oude 2.1 logitech speakers?
Het ligt er even aan welk Logitech-setje je nu hebt, maar wat je lijkt te gaan doen is vooral meer speakers kopen. Wil je erop vooruitgaan qua geluidskwaliteit, dan kun je beter minder speakers kopen zodat je meer geld uit kunt geven per speaker.

Dat gezegd hebbende, voor onder de honderd euro kun je op marktplaats al een heel redelijke 5.1-receiver op de kop tikken, heb je nog 300 over voor een setje gebruikte zuilen of boekenplankluidsprekers van redelijk formaat, er komen regelmatig gebruikte 5.0-setups voorbij voor zeer redelijke prijzen. Subwoofer zou ik dan gewoon even vergeten, een beetje fullrange luidspreker heeft genoeg laag en genoeg volume om lol mee te hebben en je hebt veel minder last van lekkende bassen waar je buren meer van horen dan jijzelf.
Pagina: 1