Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe android tablet en een 8" versie lijkt mij een mooie aanvulling op mijn huidige bestand: Galaxy Tab 2 10.1(die verboden versie), een Nexus 7 2012 en een Asus T100.

Wat mij aanspreekt in de Yoga is: Full HD, de vormgeving(schijnt lekker in de hand te liggen), is wellicht te wijzigen in windows 8.1(maar hangt nogal wat van af gok ik) en bovenal de accuduur: ca. 15 uur!!!! en de prijs is prettig.

Maar, ik zie nog niet echt een community ontstaan zoals die er wel is voor de 3 modellen die ik nu in bezit heb. En daar hangt toch wel een stukje toekomstbestendigheid vanaf. Ligt dit aan het merk? Of zie ik iets anders over het hoofd? Of is dit model gewoon ondergewaardeerd?

Ik overweeg ook nog wel een Nvidia Shield, zeker geen Nexus 9 maar ik wil het in dit topic dan ook vooral over de Yoga 2 hebben.

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
De Yoga is echt ondergewaardeerd. Ik heb de Yoga 8 zelf vergeleken met de Nexus en iPads. En de accuduur en ergonomie is veruit superieur. Maar, ook het geluid is echt enorm veel beter, en audio is een ondergeschoven kindje bij telefoons en tablets.

Over de ergonomie: ik gebruik hem echt in alle standen, soms "hang" ik heb zelfs over iets heen, en dan werkt de uitklapbare stand als een soort haak.

Het is wel zo, dat de Yoga echt een aantal specifieke gebruiksdoelen voor ogen heeft: bijvoorbeeld film/video kijken, tekst typen, audio luisteren, documenten lezen, dat zijn bijvoorbeeld de dingen waar hij in uitblinkt.

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
oheng schreef op maandag 10 november 2014 @ 12:48:
Het is wel zo, dat de Yoga echt een aantal specifieke gebruiksdoelen voor ogen heeft: bijvoorbeeld film/video kijken, tekst typen, audio luisteren, documenten lezen, dat zijn bijvoorbeeld de dingen waar hij in uitblinkt.
:9 Volgens mij noem je alles op wat je met een tablet kunt doen :*)

Maar heb je de Yoga 2 serie of de 1e? Ik lees wel klachten over de Lenovo schil op android, nog niet gezocht maar zijn er al andere rom's te krijgen voor de Yoga 2 serie?

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 19:53
ebk71 schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:19:
[...]

:9 Volgens mij noem je alles op wat je met een tablet kunt doen :*)

Maar heb je de Yoga 2 serie of de 1e? Ik lees wel klachten over de Lenovo schil op android, nog niet gezocht maar zijn er al andere rom's te krijgen voor de Yoga 2 serie?
Ik heb de 1e serie. Die schil is inderdaad waardeloos, maar die kun je in 3 seconden vervangen door de Nova Launcher app. Andere ROMs ga ik (nog) niet installeren.

En deze tablets zijn niet geschikt voor zware 3D spellen. En bijvoorbeeld de GPS duurde lang om een fix te krijgen (Mediatek SoC), maar hopelijk is dat bij deze anders. En ze zijn iets zwaarder dan andere tablets, maar het voordeel is dan wel weer, dat je geen hoes nodig hebt om hem normaal neer te zetten!