Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welk device voor streamen van films?

Pagina: 1
Acties:

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:23
Ik zoek een?
Apparaat waarmee ik films vanaf mijn PC kan kijken, de desktop kan streamen zodat ik bijvoorbeeld Guitar Pro kan gebruiken op mijn televisie. Het apparaat zal in de woonkamer komen te staan en moet de bovengenoemde taken uit kunnen voeren via Wifi omdat ik geen zin heb om overal kabels te leggen. Ik zal GEEN TV gaan kijken met het apparaat. Eventuele TV-functionaliteit is dus volledig overbodig en eigenlijk zelfs ongewenst.

Wat is je budget?
Maximaal 500 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
  • Films te streamen vanaf PC via Wifi.
  • Remote desktop naar mijn PC te kunnen doen via Wifi.
  • Geen televisie te kijken.
Wat heb je zelf al gevonden?
Helaas heb ik geen apparaten kunnen vinden die deze functionaliteit bieden zonder ook direct TV-functionaliteit aan te bieden. Ik ben bang dat ik dus vast zit aan aan smart TV. Omdat volgens mij het smart TV systeem van Samsung het best werkt lijkt de Samsung UE40H6400AW het dichtst bij mij wensen te liggen. Ik heb alleen nog niet kunnen vinden of die films en remote desktop kan streamen via Wifi.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er andere apparaten waarmee ik dit kan bereiken zonder voor alle overbodige zooi van televisie te moeten betalen?

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Je zoekt gewoon een mediaspeler met WiFi? Of een vette HTPC.

[ Voor 18% gewijzigd door warhamstr op 09-11-2014 16:04 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Avalaxy
Ja, maar het moet wel een (groot) beeldscherm hebben. Bij een HTPC moet je nog los een monitor kopen? Even in de prijswatch kijkend zijn monitors van 40" of groter behoorlijk duur ten opzichte van TV's.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Een tv kun je toch gewoon als scherm gebruiken?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Cpt_ZakLamP
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-11 15:06
Avalaxy schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:14:
Ja, maar het moet wel een (groot) beeldscherm hebben. Bij een HTPC moet je nog los een monitor kopen? Even in de prijswatch kijkend zijn monitors van 40" of groter behoorlijk duur ten opzichte van TV's.
Ik neem aan dat je TV gewoon een hdmi of vga aansluiting heeft?
Of maak je nog gebruik van een zwart wit CRT?

Ik begrijp dat je nog helemaal geen tv/monitor hebt..
Een scherm van dat formaat zal waarschijnlijk een TV het goedkoopste zijn...
Echter is de kans groot dat de smart tv functie geen RDP mogelijkheden biedt, hiervoro zal je toch iets van een htpc bijv. nodig hebben..

[ Voor 24% gewijzigd door Cpt_ZakLamP op 09-11-2014 16:25 ]

• Avalaxy
Ik heb inderdaad nog geen TV/beeldscherm. Ik zoek dus iets in deze richting:
  • Een computermonitor die somehow via Wifi het beeld kan ontvangen -> probleem: kan waarschijnlijk niet, te duur, geen goede remote.
  • Een beamer die het beeld kan projecteren op m'n muur -> probleem: te duur, vereist bovendien nog losse speakers.
  • Een smart TV -> probleem: je krijgt een hoop zooi er bij, weet niet zeker of hij zaken kan als remote desktop.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:03
Remote desktop ga je sowieso niet krijgen met enkel een smart tv, beamer of monitor.

€500 vind ik wel érg krap als je óók nog een groot scherm erbij wilt. Op zich kan je voor €300 prima een systeempje samenstellen en er een leuke monitor van 23-24" bij doen. Wil je een tv of grotere monitor, dan zou ik zeggen, spaar nog even door.

The devil is in the details.

• Avalaxy
Hahn schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:39:
Remote desktop ga je sowieso niet krijgen met enkel een smart tv
Waarom niet? Ze hebben toch apps? Kun je geen logmein gebruiken, of Samsung's Smart View?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:30
Intel Nuc + een scherp geprijsde TV?

Anders gaat de combinatie HTPC+monitor nogal onmogelijk worden qua prijs

• Hahn
Avalaxy schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:41:
[...]

Waarom niet? Ze hebben toch apps? Kun je geen logmein gebruiken, of Samsung's Smart View?
Hangt af wat je van remote desktoppen verwacht, maar bijvoorbeeld dat Samsung Smart View is niks meer dan het streamen van je films, video's en muziek naar je tv, daar valt het streamen van je desktopbeeld niet onder.

Jij hebt het in je startpost over bijvoorbeeld een pc-programma streamen naar je tv, dat gaat je niet lukken met alleen een smart tv.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 09-11-2014 16:46 ]

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Is Miracast in Windows 8.1 niet wat je zoekt? Dan zou je gewoon een simpele dongle kunnen kopen die het ontvangt, hoeft niet veel duurder dan 100 dollar te zijn.

• Avalaxy
xh3adshotx schreef op zondag 09 november 2014 @ 16:51:
Is Miracast in Windows 8.1 niet wat je zoekt? Dan zou je gewoon een simpele dongle kunnen kopen die het ontvangt, hoeft niet veel duurder dan 100 dollar te zijn.
Interessant! Dat lijkt inderdaad wat ik zoek. Een dongle is niet eens nodig, er zijn ook TV's waar de Miracast support ingebouwd zit zie ik :)

• Hahn
Miracast kan een optie zijn, maar ik denk niet dat je kan verwachten dat het echt soepel zal lopen als je vanaf een pc gaat mirroren, zeker niet via wifi. Als je echt een goedlopende oplossing wilt dan is een systeem direct aan je tv/monitor gewoon het beste.

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-10 08:48
Mijn TV en Windows 8.1 laptop moeten het ook kunnen. Het is alleen verre van stabiel. Het is zelfs iedere keer maar de vraag of de verbinding tot stand komt. Vanaf mijn telefoon gaat dat een stuk beter eigenlijk.

• Avalaxy
Wat voor soort wifiverbinding gebruik je? 802.11AC? Of ligt het aan andere zaken dat het instabiel is?

Ik heb het even gecheckt, mijn PC ondersteunt helaas geen Miracast :( Maar ik neem aan dat dat makkelijk op te lossen is door een Wifi adapter eraan te hangen, ik draai wel Windows 8.1.
Pagina: 1