Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:40
Hallo Tweakers

komende week ga ik 2 esx host servers updaten
dit zijn 2 Hp Proliant DL380P machines waarop esx 5.5 staat. beiden wil ik gaan updaten naar esx 5.5 U2
met de laatste update van de HP esx image

ook wil ik de firmware van de servers binnenkort gaan upgraden met de HP proliant service pack(hp psp). maar ik twijfel nu welke van de 2 ik het eerst moet upgraden .
dus

VMware update> HP PSP update
of
of HP PSP > VMware update

• X-DraGoN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:30
Ik zou eerst de PSP doen en daarna de VMware update maar in principe maakt het niets uit.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

In principe maakt het niets uit, maar ik zou wel adviseren om niet beide wijzigingen in 1x door te voeren. Zeker niet als je geen valide testomgeving hebt.

Update eerst je PSP of je Vsphere installatie. Kijk even een week of twee of je ook issue's krijgt en rol daarna de tweede update pas uit. En wellicht is het nog verstandig om niet beide systemen gelijktijdig te updaten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 21:50
Question Mark schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:25:
In principe maakt het niets uit, maar ik zou wel adviseren om niet beide wijzigingen in 1x door te voeren. Zeker niet als je valide testomgeving hebt.

Update eerst je PSP of je Vsphere installatie. Kijk even een week of twee of je ook issue's krijgt en rol daarna de tweede update pas uit. En wellicht is het nog verstandig om niet beide systemen gelijktijdig te updaten.
Eens, begin met je PSP, en doe vooral niet beide systemen gelijktijdig.
Aanvulling; Heb je al gekeken of de update i.c.m. jouw servers/gelijkwaardige situatie probleemmeldingen hebben op het web en of deze al een oplossing hebben?

AdGuard Home

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-11 10:40
iedereen bedankt voor het advies. ik zal eerst de PSP update doen en daarna de vsphere update. ik heb bij hp nagevraagd of er issues zijn met de 2014.09 + 2014.10 supp bundle en die zijn er niet

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:33
Question Mark schreef op maandag 10 november 2014 @ 11:25:
En wellicht is het nog verstandig om niet beide systemen gelijktijdig te updaten.
Aan de andere kant is het zeker met dit soort cluster setups niet altijd verstandig om meer dan een paar uur verschillende versies naast elkaar te hebben draaien. Ik ben daar in ieder geval altijd voorzichtig mee (en daarbij, 5.5U2 is intussen al zo'n tijd uit dat alle echt dodelijke problemen [licentie fuckup anyone?] al wel aan het licht gekomen zouden zijn)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Klopt... Terecht punt... :) Dat "probleem" speelt eigenlijk bij elke cluster oplossing wel. Je wilt qua patchlevel zoveel mogelijk gelijk blijven, aan de andere kant wil je ook niet "blind" gaan patchen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• inimoek_XP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-01-2022

inimoek_XP

Sambal erbij?

Release notes blijven lezen. Over de Firmware van de 380g8, machine heft 2 roms waardoor je weer snel kan reverten naar de vorige versie.

Ook bij firmwares van HP ( Bios,raidcontroller etc ) release notes lezen! Ik heb een cluster van 3 van deze machines icm essentials plus. Tot nu toe nog geen gekke dingen gezien met de laatste firmware versies.

AMD athlon XP (AGOIA) 2000+ @ 2200+ 1781 mhz (12.5 x 142 2.5-3-5-3 1T Command) | Thermaltake Vulcano 7+| MSI KT3-Ultra | 512 MB DDR pc2700 cl 2.5 samsung/twinmos | Leadtek 250TDle MyVivo Geforce 4 4200 ti @300/544 128 DDR (3D mark 11111) | 20 gig maxtor |

Pagina: 1