Ik zoek een?
CPU, mobo en GFX. (en wellicht meer, zie onder)
Wat is je budget?
Circa 500euro, afhankelijk van aantal onderdelen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het systeem staat in de woonkamer en moet dus stil zijn. Ik ga zelf geen graka koeler vervangen, dus deze moet al stil zijn en als het nodig is een nieuwe koeler voor de CPU.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een upgrade van mijn huidige systeem, wat een beetje ouderwets begint te worden. Voornamelijk gebruik is Diablo 3, maar in de toekomst ook wellicht GTA V en Overwatch. Voor Diablo is Single-task vrij belangrijk.
Het huidige systeem dat ik nu draai:
-AMD X4 955 (stock)
-Asrock 88GMH/USB3
-Be Quiet! Pure Power 530W
-Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
-XFX HD5870
-Crucial M4 128GB
-Samsung Spinpoint F3 (no bad sectors)
Op een 27" 1080p.
Waar de twijfel?
Om het systeem up to date te houden Wil ik in ieder geval de CPU, mobo en GFX vervangen. Bijkomende vraag is, wat moet ik echt vervangen? Gezien de PSU niet bijster betrouwbaar is lijkt mij, is het misschien handig deze ook te vervangen. Daarnaast wellicht het geheugen naar iets snellers. Beiden natuurlijk niet het geld, maar toch ruim 100euro meer samen.
Verder ga ik er vanuit de de M4 SSD nog goed meekomt? De HDD is al een aantal jaartjes(5?) oud, maar heeft nog nooit voor problemen gezorgd en heeft geen bad sectors. Deze gewoon beide dus houden?
Welke onderdelen denk ik zelf?
Denk dat de CPU redelijk voor zich spreekt.
Verder is alles gekozen uit BBG en populariteit.
Keuze uit mobo en GFX kan ik niet onderbouwen, maar wellicht zijn er betere alternatieven?
Mochten jullie advies/antwoord hebben over welke onderdelen ik het best kan vervangen en evt alternatieven hebben, dan hoor ik dat graag!
CPU, mobo en GFX. (en wellicht meer, zie onder)
Wat is je budget?
Circa 500euro, afhankelijk van aantal onderdelen.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het systeem staat in de woonkamer en moet dus stil zijn. Ik ga zelf geen graka koeler vervangen, dus deze moet al stil zijn en als het nodig is een nieuwe koeler voor de CPU.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het is een upgrade van mijn huidige systeem, wat een beetje ouderwets begint te worden. Voornamelijk gebruik is Diablo 3, maar in de toekomst ook wellicht GTA V en Overwatch. Voor Diablo is Single-task vrij belangrijk.
Het huidige systeem dat ik nu draai:
-AMD X4 955 (stock)
-Asrock 88GMH/USB3
-Be Quiet! Pure Power 530W
-Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
-XFX HD5870
-Crucial M4 128GB
-Samsung Spinpoint F3 (no bad sectors)
Op een 27" 1080p.
Waar de twijfel?
Om het systeem up to date te houden Wil ik in ieder geval de CPU, mobo en GFX vervangen. Bijkomende vraag is, wat moet ik echt vervangen? Gezien de PSU niet bijster betrouwbaar is lijkt mij, is het misschien handig deze ook te vervangen. Daarnaast wellicht het geheugen naar iets snellers. Beiden natuurlijk niet het geld, maar toch ruim 100euro meer samen.
Verder ga ik er vanuit de de M4 SSD nog goed meekomt? De HDD is al een aantal jaartjes(5?) oud, maar heeft nog nooit voor problemen gezorgd en heeft geen bad sectors. Deze gewoon beide dus houden?
Welke onderdelen denk ik zelf?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 162,95 | € 162,95 |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 66,- | € 66,- |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 159,90 | € 159,90 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 67,- | € 67,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 50,- | € 50,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 505,85 | |
Denk dat de CPU redelijk voor zich spreekt.
Verder is alles gekozen uit BBG en populariteit.
Keuze uit mobo en GFX kan ik niet onderbouwen, maar wellicht zijn er betere alternatieven?
Mochten jullie advies/antwoord hebben over welke onderdelen ik het best kan vervangen en evt alternatieven hebben, dan hoor ik dat graag!
Signature