Gigantische FPS drops sinds een maand

Pagina: 1
Acties:

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-01 20:20
Hallo beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een groot probleem met fps drops en zou graag eens van jullie expertise gebruik willen maken om te identificeren waar het probleem zit. Ik kom er zelf niet uit.

Waar ik eerder makkelijk 200 fps in cs:go kon halen steady zit ik nu op 130 met drops naar 20. Het vreemde is, dat ik ook alleen stabiel kan draaien door onder "power options" in het configuratiescherm hem op "high performance" te zetten. Zodra ik die op standaard zet dan heb ik 30 fps in cs:go, diablo 3 etc.

Vreemde voor mij is dat dit is gebeurd sinds de laatste update van de AMD catalyst drivers 14.9. Ik heb die er per direct weer afgegooid en ben terug gegaan naar 14.7. Maar het is nu dus nog steeds zo dat ik op "high performance" moet blijven om uberhaubt een stabiele fps te hebben. Wat zit er in die power options, wat de doorslaggevende factor kan zijn voor mijn fps?

Ik heb de volgende comp specs;
Processor; Intel core i5 4430
Geheugen; 8 gig single channel
Moederbord: ASRock B85 Pro4
Videokaart: AMD Radeon HD 7850 series

Zou het iets te maken kunnen hebben met de koeling van mijn processor? Ik vind het wel heel vreemd dat dit is gekomen sinds de update van de AMD drivers, maar na uninstall niet meer weg is gegaan. Trigger voor de drops lijkt wel nog steeds de power settings te zijn.

Ik hoop dat mijn verhaal enigszins gestructureerd weer i gegeven.

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-01 15:52
Als ik jou was zou ik even naar de temperaturen gaan kijken. En even kijken of je virusen hebt

const { signature } = await fetchProfile()

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01 13:57

NoFearCreations

3DPrint the world!

Heb je al gekeken wat je temps zijn tijdens het gamen? OpenHardwareMonitor is hier een goed tooltje voor.
www.OpenHardwareMonitor.org

---RAWE CEEK!!!---

• DeBers
Ik gebruik CPUID HWMonitor.

Tijdens gamen geen hele rare temperaturen.. Wat is precies te hoog? Geloof niet dt ze boven de 40 C heen komen.

Edit: Misschien moet ik eens kijken naar de temp van mijn videokaart. Heb alleen naar processor gekeken.

[ Voor 27% gewijzigd door DeBers op 09-11-2014 15:51 ]

• DeBers
Ik heb de temperaturen bekeken. Hier zie ik niks geks. Behalve de temperatuur van mijn videokaart. Deze kan oplopen tot 55 graden.

Wat ik dus wel zie is hele hoge waarden op mijn net grapph.. Zie screenshot;
http://cloud-4.steampower...9634EF75C0FC8975D576AE41/

Maar wat ik mij dus voornamelijk af vroeg. Wat zit er in die standaard settings van die power options wat er voor kan zorgen dat ik in games hogere fps heb?

[ Voor 20% gewijzigd door DeBers op 09-11-2014 16:01 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14

Nemesizz

Untouchable

Vreemde voor mij is dat dit is gebeurd sinds de laatste update van de AMD catalyst drivers 14.9. Ik heb die er per direct weer afgegooid en ben terug gegaan naar 14.7.
Gewoon uninstall gedaan zeker? Dan blijft er vaak een hele boel 'rotzooi' achter.

Even goed met een drivercleaner erover (in safe-mode uiteraard) en dan nog een keer de oude driver installeren.

• DeBers
Nemesizz schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:23:
[...]

Gewoon uninstall gedaan zeker? Dan blijft er vaak een hele boel 'rotzooi' achter.

Even goed met een drivercleaner erover (in safe-mode uiteraard) en dan nog een keer de oude driver installeren.
Dat heb ik inderdaad niet gedaan. Ik zal het eens proberen met een drivercleaner.

Zal dit volstaan; http://driver-cleaner.nl.softonic.com/

• DeBers
Helaas, alles volgens het boekje gedaan. Kreeg zelfs bij herinstalleren van de 14.7 drivers de vraag of ik mijn product wilde registreren. Dus was wel echt clean installatie, maar heeft niks geholpen. Bij "balanced" in "power settings" nog steeds lage fps.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:14

Nemesizz

Untouchable

Kijk eens met GPU-z in de achtergrond (tabje 'sensors') wat je kaart doet tijdens die drops.

Wat doet de GPU snelheid, load % enz enz.

En zorg ook dat je geen browser op de achtergrond open hebt, en/of een mediaplayer met hardware versnelling. Die willen soms ook roet in het eten gooien.

• DeBers
Hmmm, Ik heb de power settings eens op advanced doorgelopen en daar stond bij balanced het volgende;

System cooling policy: passive
Maximum processor state: 5%

Toen heb ik eens gedrukt op settings terugzetten naar standaard. toen gooide hij beide settings naar Active en 100%.

Nu werkt deze modus dus prima.. Ik vraag me nu helemaal af hoe die settings in godnaam omgezet zouden kunnen zijn.. Malware oid?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Geloof je het zelf dat malware dat om gaat zetten?

Denk eerder dat een programma dat voor jou deed of je het per ongeluk geadan hebt.
Pagina: 1