LaFleche schreef op zondag 09 november 2014 @ 17:58:
Niet echt antwoord op zijn vraag :-) Ik denk dat de OP-er ook wel de voor en nadelen van plasma kent (ken ik nog wel een paar nadelen :-) )
Als ik zelf bij de MM sta te kijken bij TV's (voor het geval als mijn plasma het begeeft...ook een samsung maar gelukkig totaal geen last van burn-in en retentie is verwaarloosbaar...nog wel!!) dan wordt ik altijd naar de SONY hoek 'getrokken' .
De 800 en 900 series geven mij iedere keer een 'plasma-esque' gevoel qua contrast, zwartwaardes etc.
Ook de testen van de 800 en 900 series zijn wel goed.
Enige nadeel blijkt de kijkhoek te zijn. Die is beperkter dan de concurrentie (plasma heeft daar geen last van), Dus als iemand in je kamer schuin voor de tv zit dan is dat minder. Je zou dat bij een MM of BCC moeten bekijken of dat echt een issue is. Heeft natuurlijk ook met afstand te maken.
LG komt langzaam maar zeker van het budget imago af maar de testen zijn nog niet overtuigend (zelfs OLED tv's van LG krijgen wat negatieve aantekeningen)..... maar ik zou ze niet direct afschrijven
Ikzelf zou nooit voor Samsung gaan (kleuren zijn mij te 'zuurstok/gifgroen'') en als ik forums lees veel meer last van clouding, scherm uniformiteits issues,
Philips zou ik niet in mijn huis willen hebben...
my 2 cents,,,,
oke. het antwoord op zijn vraag. Er zijn zat Plasma bezitters die er met geen haar op hun hoofd aan denken om op LCd over te stappen en er zijn Plasma bezitters, die niet beeldkwaliteit gevoelig zijn, en met evenveel gemak een LCd kopen, en geen probleem met de overgang hebben.
Er is maar een LCd die plasma-esk is en dat is de Sharp Elite Pro. Om plasma-esk te zijn moet je toch op z'n minst vergelijkbare zwartwaardes hebben..En wat je in de winkel ziet zegt heel weinig over de beeldkwaliteit, en dus ook de zwartwaarden.
Sorry, maar vergeleken bij top-Plasma's is, geprocalibreerd in een donkere ruimte, is LCd nog net geen rommel. In Shootouts wint Plasma altijd. De OLEDs nemen langzamerhand die positie over. Er is echt maar een LED die ooit eens een keer gewonnen heeft. En nadat er een aantal problemen aan het licht kwamen is z'n ranking naar beneden bijgesteld.
Wat Plasma nadelen betreft, de enige die ik ken zijn IR en BI.
Er zijn mensen die vaak over phosphor trails beginnen maar dat is voor de meeste mensen geen probleem..op kijk afstand. Ook beginnen mensen vaak over Plasma performance bij daglicht. De 2013 Plasma's hebben voldoende filter in huis om dit Plasma probleem op te heffen. En dan nog het electiciteits probleem. Zolang het geen gas probleem is vind ik het prima aangezien gas veel duurder is dan elektriciteit. verder zou ik geen probleem weten. Misschien dat jij er nog een paar kent..
Dat een Sony Edge Lit betere zwartwaarden zou hebben dan een GT60 is flauwekul en kan ook niet met feiten onderbouwd worden. Alleen de Sharp Elite Pro heeft vergelijkbare zwartwaardes als de beste Plasma's.
Hier nog een link naar een engelse Shootout, bevestigd alleen maar wat ik zeg
http://www.cnet.com/uk/ne...lectronics-shootout-2014/