Videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:12
Beste medetweakers!

Ik zoek een?
Videokaart waarmee ik de komende tijd weer uit de voeten kan. Ter vervanging van een oude 3870X2,

Wat is je budget?
Liefst rond de 120€, max. €150.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel i5 3570k
Gigabyte z77x-d3h
Verder zit dit in een antec Performance one P190 met de bijgeleverde voedingen. (550+650 watt). Deze voedingen wil ik ook nog eens vervangen voor een zuiniger model, maar dat komt later.

Ik ga de videokaart voornamelijk gebruiken voor wat games, Fifa, af en toe call of duty o.i.d. en wellicht gta volgend jaar. Niet zo schokkend dus en hoeft dus ook niet high end te zijn, máar de huidige voldoet aan deze eisen niet eens.

Wat heb je al gevonden?
Ik lees hier en daar dat een 7950 of 7970 wordt aangeraden, of de 280 reeks. Ik heb geen idee wat de beste keus is wat betreft prijs en waarmee ik (met dx11) even vooruit kan. Tweedehands is geen probleem overigens.

Alvast bedankt!

Groetjes

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De ideale kaart voor jouw budget is wat mij betreft de Sapphire 7950 HD with boost! Voor dat prijssegment is er eigenlijk geen betere kaart, aangezien je liever 120 dan 150 spendeert. Wellicht kan je een goedkope, tweedehands r9 290 op de kop tikken maar met de stock, standaard koeler is dat toch wel af te raden; heethoofden die veel herrie produceren.

Ik zou daarom voor een tweedehands 7950 HD gaan, er staan er genoeg hier op het V&A gedeelte :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• TJRef
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-01 16:22
Welke resolutie wil je op spelen?
Ik zou zeggen, kijk eens naar een Nvidia GTX 750 Ti (maar dan een aftermarket versie). Deze zijn superzuinig en compact, maar kunnen toch aardig meekomen met full HD games. Kost niet veel en bespaart je ook nog eens geld bij een aankomende zuinige voeding (want je hebt nu eenmaal geen krachtige voeding nodig voor deze kaart)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
De voedingen voor die antec kast zijn volgens mij de antec neopower voedingen. Niet de beste en niet de slechtste. Moeten een 7950 boost kaartje wel kunnen draaien aangezien je systeem dan zo'n 350 watt trekt.

En idd wat stin00 zegt :

V&A aangeboden: Met garantie - Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost

Met garantie en verkoper krijgt 5 vijf sterren beoordelingen.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De GTX750ti is leuk, maar vooral intressant voor OEM pc's met OEM voedingen, prijs/prestatie van dat ding is vrij slecht vergeleken met wat AMD biedt.

People as things, that’s where it starts.

• danielrene
Top, dank heren! Dan ga ik opzoek naar een HD7950 with boost.

• danielrene

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik zou dan persoonlijk voor de eerste gaan, die met Arctic Twin II koeler. Dat is een erg goede aftermarket koeler waardoor de videokaart zowel stiller als koeler zal blijven :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Pagina: 1