Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Beyerdynamic DT 770 Pro

Wat is je budget?
Max €150,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken voor......
In de radio studio. Gezien ik als DJ werk bij de lokale omroep ben ik op zoek naar een goede hoofdtelefoon. Thuisgebruik zal ook mooi meegenomen zijn.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Beyerdynamic DT 770 Pro

Welke vragen heb je hier nog over?
Weet eigenlijk wel 100% zeker dat ik deze hoofdtelefoon wil. Mijn vraag is alleen ik ga hem gebruiken voor een radio studio, maar als hij geschikt is voor thuis gebruik dan is dat mooi meegenomen, maar welke ik nu moet hebben. Er zijn dus drie varianten de 32 Ohm, de 80 Ohm en de 250 Ohm, welke ik dus moet hebben is voor mij onduidelijk. De 32 ohm variant is wel iets duurder dan de andere.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij kan uitleggen welke ik het beste kan kopen, alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:32
Wow, 3 versies zelfs. Ze zullen alledrie vergelijkbaar (waarschijnlijk identiek, er vanuitgaande dat je ze aanstuurt met een passende hoofdtelefoonversterker) klinken, welke je moet nemen hangt af van de apparatuur waarmee je hem gebruikt. De 32Ohm zal het hardst klinken en het makkelijkst aan te sturen zijn, vooral geschikt voor mobiele apparaten zoals telefoons en mp3-spelers. Bij studioapparatuur met een krachtigere versterker zal de 32Ohm het in principe ook prima doen, alleen zul je de volumeknop niet zo ver open kunnen draaien omdat hij al vrij vlot te hard zou staan, en je hebt iets meer kans op ruis op versterkers die gemaakt zijn voor hoofdtelefoons met een hogere impedantie.
De 250Ohm is juist meer bedoeld voor versterkers met veel vermogen, op bijv. een telefoon zul je het volume verder open moeten draaien (en op een mobiel apparaat mogelijk moeite hebben om hier genoeg volume mee te krijgen), op een versterker met meer vermogen heb je hier meer bereik met de volumeknop waardoor je het volume wellicht wat beter af kunt stellen. Maar je hebt dan dus wel een hoofdtelefoonversterker met genoeg vermogen nodig. De 80Ohm zit er mooi tussenin en zal waarschijnlijk de breedste compatibiliteit bieden.

Samengevat: voor je iphone neem je de 32Ohm, voor je dure boutique-hoofdtelefoonversterker neem je de 250Ohm, de 80Ohm is de veiligste keus voor brede compatibiliteit. Voor het scenario wat jij schetst, lijkt mij de 80Ohm het meest geschikt.

Het kan echter geen kwaad om even een rondje langs je apparatuur te maken en te kijken wat de impedanties zijn die je apparatuur opgeeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Solarsparc op 09-11-2014 16:18 ]