Kan mijn voeding een GT970 aan?

Pagina: 1
Acties:

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-02 09:50
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
300-400 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur is een nVidia GT970

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem heeft een Antec Earthgreen 380W voeding. Processor is een i5-2300 en P8H67-M PRO moederboard van Asus. Systeem zal gebruikt worden voor gaming op 1920x1080, en later misschien op 2560x1440.

Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om een nieuw systeem te halen, maar kan deze voeding een dergelijke videokaart aan? Zo niet, kan ik nog een nieuwe voeding overwegen. Lin naar review: http://www.anandtech.com/...hwatts-ea-380d-green-380w

• Joelw
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-02 09:02
Op deze site kun je na invoering van je specs een schatting krijgen van het benodigde wattage.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Qua watts wordt het denk ik wat krapjes, een i5 2300 is toch wat minder zuinig dan de moderne i5'jes. En ik weet zo 123 niet wat de kwaliteit is van die voeding. Antec had wat goede, maar ook minder goede voedingen.

People as things, that’s where it starts.

• Bonsaiboom
Bedankt voor de link - het wordt inderdaad wat krap. Ik ga er dan nog even over nadenken wat verstandig is. Bedankt voor het advies!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Als je vast aan je budget zit, en je 1440p wens redelijk serieus is, is een R9 290 ook intressant, het gat is op 1440p een stuk kleiner, en hij is veel goedkoper waardoor er zeker ruimte is voor een goede, nieuwe voeding.

People as things, that’s where it starts.

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:31
Waarom gaat je voorkeur naar een GTX970 (of waarom heb je een specifieke voorkeur voor een nvidia)?

Zoals VasZaitsev aangeeft is een 290 een goede optie waarmee op hogere resolutie het gat flink kleiner is. Daarnaast is een 290X ook goedkoper dan een 970 en heeft op hogere resolutie lichtelijk het voordeel.

Even een review bij de buren geleend:
http://nl.hardware.info/r...-benchmarks-battlefield-4

Hier kan je zien dat de 290(x) in uber mode eigenlijk in de meeste games op hogere resolutie een hoger FPS haalt.

Voor beiden geldt, hier heb je sowieso een sterke voeding voor nodig, 290(x) voedingen zijn lang niet zo zuinig als een 970.

• Bonsaiboom
Bedankt voor de feedback en links allemaal. 1440p gaming is langere termijn. Ik had voor de 970 gekozen omdat die meer toekomstbestendig zou zijn, maar ik zal eens goed kijken naar mijn usage scenario, want een mindere videokaart is misschien ook wel een goede optie.

Budget is niet zozeer het probleem, alleen ik zou liever niet de hele voeding moeten vervangen. Het liefst zou ik dus iets hebben dat 1080p gaming goed aankan, in deze powerenvelope.

Verwijderd

Een videokaart als de Asus Strix GTX 970 is geen enkel probleem met die voeding wat betreft vermogen. Wel heb je een verloopje van 6 naar 8 pins PEG nodig met die videokaart of je moet de 6 pins gebruiken en de over gebleven pinnen met elkaar verbinden.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:38
Ik zou het persoonlijk niet doen, met die voeding 380 watt is echt wel erg krap, de voeding zal op de tenen lopen, met als gevolg uitval met de kans dat je spul beschadigt. Als je zo'n bedrag uitgeeft aan een videokaart dan zou ik echt ook geld neerleggen voor een sterkere voeding. Hoef geen zware te zijn met ren GTX 970 maar wel minimaal iets van 500 watt, zodat de voeding wat ruimte heeft. En neem dan wel een kwaliteits voeding..

Verwijderd

Het piekverbruik van de gehele PC zal op 275W liggen, gemiddeld verbruik tijdens games ligt zo rond de 200W, dus waarom noem je dit krap? Daarnaast als de beveiliging in werking treed hoe kun je het dan beschadigen?

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Eigenlijk kan het wel...
http://www.techpowerup.co.../GTX_970_STRIX_OC/23.html
Maar ik denk dat de voeding nogal oud is en dat dit het over de streep gaat trekken :/
Wat gebruik je nu?

EA is prima spul trouwens, heb vorig jaar een 650W versie gedoneert aan mijn broertje en die draait priiima met een 280X, best wel knap na 5 jaar vind ik zelf.
http://www.hardwaresecret...W-Power-Supply-Review/526

[ Voor 44% gewijzigd door Thomg op 11-11-2014 06:59 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Thomg schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 06:52:
een 650W versie gedoneert aan mijn broertje en die draait priiima met een 280X, best wel knap na 5 jaar vind ik zelf.
Een voeding die het na 5 jaar nog doet best wel knap ?????

Een 650 watt voeding die een kaart trekt met een max verbruik van 230 watt best wel knap ????

Volgens mij ben je de weg een beetje kwijt. Ik weet ook wel dat een voeding slijt en na verloop van tijd wellicht minder goed is zijn piek te leveren, maar je moet nu ook weer niet overdrijven. Ik ken genoeg voedingen van 10+ jaar die het nog goed doen. Zelfs als er 1 kilo stof inzit (nu zal ik ook eens overdrijven).

Stof is wel een grote vijand van voedingen, en je kan er zo moeilijk -of niet- bij. Misschien dat gesloten trafos daarom wel zo veel langer meegaan.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-02 21:37

Thomg

Aww yiss

Reepje schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 09:12:
[...]

Een voeding die het na 5 jaar nog doet best wel knap ?????

Een 650 watt voeding die een kaart trekt met een max verbruik van 230 watt best wel knap ????

Volgens mij ben je de weg een beetje kwijt. Ik weet ook wel dat een voeding slijt en na verloop van tijd wellicht minder goed is zijn piek te leveren, maar je moet nu ook weer niet overdrijven. Ik ken genoeg voedingen van 10+ jaar die het nog goed doen. Zelfs als er 1 kilo stof inzit (nu zal ik ook eens overdrijven).

Stof is wel een grote vijand van voedingen, en je kan er zo moeilijk -of niet- bij. Misschien dat gesloten trafos daarom wel zo veel langer meegaan.
Nouja, daarvoor draaide die op een 4870x2 en een 480 voor ik naar een 7870 overging, die waren zeker niet de meest zuinige. Ik verwachtte wel dat de caps het wel zouden begeven na een tijdje.

Verwijderd

Dat is een hele andere voeding, dat is een Seasonic, die van hem is een iets betere Delta.
Pagina: 1