Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi hotspot, risico's en verantwoordelijkheid?

Pagina: 1
Acties:

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 29-11 22:23
Hoi,

Ik zit erover na te denken een Wifi hotspot op te zetten zonder beveiliging, met een maximale bandbreedte van 5 Mbps in de buurt bij mij. Er wonen hier niet veel mensen die hier gebruik van zullen maken of veel mensen die langskomen hierbij, maar het lijkt me eigenlijk wel leuk en handig.

Ik weet hoe ik de hotspot opzet met openwrt etc. alleen ik vraag mij af, wat mijn verantwoording hierin is bij bijvoorbeeld misbruik of dergelijk?

Ik wil er dus een soort van algemene voorwaarden opzetten, net als je bij de NS trein WiFi hebt. Maar ik heb ook weer zoiets van, doe ik hier verstandig aan?

8)7 Wat zal ik doen?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou juridisch advies inwinnen. Dus eerst ga je zelf informatie opzoeken, en daarna ga je een idee vormen, en dan ga je ergens naartoe waar ze weten hoe de wet werkt, en dan vraag je het daar. Of je hoopt dat Arnoud langs komt hier ;)

Verwijderd

Nummer 1: Vraag je ISP of dit mag volgens voorwaarden. Wan tik denk dat een "consumenten" abonnement dat niet toelaat.

Waarschijnlijk moet je een (duurdere) zakelijk abonnement nemen, als het überhaupt toegestaan is.