Problemen na overclocken videokaart

Pagina: 1
Acties:

• CoonSB
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-05-2025
Hallo,

Na 1 keer mijn video kaart te hebben overclocked (r9 280x) krijg ik nu steeds meer problemen met de kaart namelijk dat hij soms uit het niets crasht en dan meestal niet met zware games ofzo maar meestal als ik lang op youtube etc zit
ik heb net gpu-z gedownload om te kijken of die iets raars ziet maar ik ben nog een noob met die dingen dus snap het niet helemaal

p.s. ik had hem maar heel even overclocked om te kijken of arma er beter van zou draaien en toen heb ik hem terug geclocked

ik gebruikte het programma asus gpu tweak en mijn kaart is een Asus r9 280x DC2

Screenshots van GPU-Z : http://imgur.com/a/rhFGg

[ Voor 3% gewijzigd door CoonSB op 09-11-2014 00:48 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Ander topic had iemand ook al problemen met de 280X.

Die serie heeft een vrij hoge failure-rate dan andere Radeon kaarten.

Wat ik kon vinden (iemand op Tom's Hardware kwam daarmee), is dat de 280X eigenlijk overgeklokte Radeon 7970's en fabrikanten overklokken die chips vervolgens nog eens.
Als jij dan zelf ook nog eens een overklok probeert dan heeft die chip waarschijnlijk erg ver buiten z'n 'comfort-zone' gelopen.

Hier de quote van Tom's
And it seems the R9 280X has the highest failure rate because the R9 280X GPU is actually the same as the older HD 7970. Except that now the chips at 'reference' are essentially overclocked 7970s, so when manufacturers overclock beyond reference they are pushed to extremes and easily become unstable which is what you are seeing now.
Nu zijn er ook wel Radeon 280's die het wel gewoon doen, maar je ziet toch deze specifieke kaart/chip veel vaker langs komen dan alle andere modellen qua problemen.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Sinds ik asus tweak gebruik ipv afterburner start mijn graka "default" op 950Mhz.
De echte default waarde is 900Mhz.
Elke keer als ik window start moet ik eerst een profile klikken om de normale waardes te hanteren.
Op 1 of andere manier forceerd asus tweak die O.C.steeds weer, welke waarde zijn en horen bij jouw graka?

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• CoonSB
volgens gpu-z zijn de standaart waarde (met turbo erbij) 1000MHz en in gpu tweak staat deze ook op 1000MHz

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

En wat ik zo kan vinden is het AMD's eigen reference model met een Core van 850Mhz.

• CoonSB
dus ik zou op gpu tweak hem gewoon op 850 zetten ?

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

CoonSB schreef op zondag 09 november 2014 @ 18:26:
volgens gpu-z zijn de standaart waarde (met turbo erbij) 1000MHz en in gpu tweak staat deze ook op 1000MHz
Klopt idd

Je kan proberen op 850, maar ik denk niet dat dat het probleem is.

[ Voor 9% gewijzigd door evilweed op 09-11-2014 20:53 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• CoonSB
het beste is dus contact op te nemen met de leverancier en proberen of ik hem terug kan sturen of zo iets dergelijks ?
Pagina: 1