Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alternatief voor buggy MySQL Workbench

Pagina: 1
Acties:

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 19:51
Voor een nieuw project wil ik een database-ontwerp maken. Vanwege goede ervaringen in het verleden heb ik MySQL Workbench geïnstalleerd. Echter crasht dit gedrocht de nieuwe versie 6.2.3 voordat er ook maar een splashscreen verschijnt en bieden workarounds die her en der te vinden zijn geen soelaas. Na twee uur patchen, proberen en klooien vind ik het wel mooi geweest. :(

Nou heb ik verschillende alternatieven gevonden, waarvan HeidiSQL de beste kandidaat lijkt. Ik wil voornamelijke database-ontwerpen maken en hoef daarvoor geen directe verbinding met een server te hebben.

Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende aanbieders van software voor database-design?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Even een gek idee misschien, maar als 6.2.3 crashed, heb je dan ook al eens een (ietwat) oudere versie geprobeerd? Scheelt weer wennen aan / zoeken naar een nieuwe tool...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Ptiel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11 19:51
@NMe:

Excuseer, heb in de startpost in de link over CSA heengelezen.

@Roblll:

Heb de oudste versie (5.2.47) op de officiële site eens geprobeerd en deze lijkt goed te werken, toch niet zo'n gek idee. :)

Blijft staan: Zowel versie 5.2.47 als 6.2.3 zijn door Oracle als GA-releases bestempeld.

Generally Available (aka Production) release
Generally Available (GA), also know as Production releases, are stable, having successfully passed through all earlier release stages and believed to be reliable, free of serious bugs, and suitable for use in production systems

Gezien het aantal bugs en crashes die gerapporteerd worden over 6.2.3 zou je eerder denken aan een RC-release. Naast dat het misleidend is, nodigt het ook niet uit om andere GA releases te proberen.

Desondanks ga ik even proberen een model in elkaar te schroeven, zal nadien even terug rapporteren.