speedtest, uptime rapportage tool

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
(jarig!)
Ik zit met het volgende. Ik woon nu een tijdje in Noorwegen en we hebben hier wat 'uitdagingen' wat betreft een goede internetverbinding. Het is een klein dorpje met tot nu toe geen mogelijkheid tot een vaste internet aansluiting in de vorm van ADSL of fiber. We hebben met een clubje mensen de koppen bij elkaar gestoken om er wat aan te gaan doen, maar dit soort zaken kosten hier veel tijd. :O

Nu is hier bijna iedereen aangesloten op een soort wireless/radiolink met een max van 4Mbit. Dit wordt in de praktijk nooit gehaald. Bellen met de provider, klagen en al dat soort dingen loopt een beetje op een dood spoor... Ook is er geen 3G/4G dus dat is ook geen alternatief. Tegenwoordig wort er ook een zogenaamd "parabool internet" aangeboden via de satteliet door de verschillende providers.

Wat ik wil doen zijn de volgende twee dingen:
- Aantonen dat de huidige provider niet levert wat ze beloven.
- De performance testen van een parabool aansluiting om te kijken of dat een alternatief is.

Ik zat te denken om op beide verbinding over een bepaalde periode een speedtest/uptime test te laten lopen op verschillende momenten en dan aan het eind een rapportje ervan bouwen.

Nu natuurlijk de vraag na dit lange intro. Is er een stukje software wat dat kan doen voor mij. Ipv dat ik alles bij elkaar moet gaan scripten etc. wat zeker niet mijn sterke kant is. :-)

Ondetussen Google ik verder... B)

BOINC stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Kun je niet iets als SamKnows proberen?
Let op, heb je wel een onbeperkt data abonnement voor nodig, gebruikt volgens de gegevens zo'n 4GB/maand.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 21:05

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
(jarig!)
Hey timmie1, dat is iets teveel van het goede denk ik. Misschien moet ik toch maar aan de slag met mrtg. Maar dat is al echt wat jaartjes geleden... :)

BOINC stats