Toon posts:

Grafische kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een computer waar 2x een 22 inch scherm op is aangesloten. Nu krijg ik, onafhankelijk of ik veel beeldbewerkingen doe, op een bepaald moment paarse pixelvlekken of strepen door mijn scherm, waarna ik een blue screen krijg en de computer opnieuw opstart. Vervolgens start ik de computer op in veilige modus en krijg ik dit tot dusver niet. In veilige modus kan ik dus werken, denk ik. 1 beeldscherm gebruiken geeft overigens dezelfde storing.

Heeft iemand enig idee of mijn videokaart aan het overlijden is? Of dat ik op een of andere manier een test kan laten draaien om te kijken of het wel echt aan mijn videokaart ligt?

Verder is mijn computer niet enorm oud. Ik heb nog een quad code en de videokaart is een Nvidia geforce 8800gs.

Bedankt voor jullie hulp!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Dit is de gpu deze gaan bij de 8800 serie allemaal kapot door slechte solderingen.

Tijdelijke oplossing om deze in de oven te "bakken" maar de kaart is terminaal.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:12

Nemesizz

Untouchable

Yup, bekend probleem bij die GeForce kaarten.
Bakken is inderdaad een tijdelijke optie, maar probleem keert hoe dan ook weer, en als je het bakken niet goed doet is je kaart ook helemaal kapot (tja, is ie eigenlijk toch al :P ).

Denk overigens dat een modernere mid/low range kaart het al veel beter zou doen dan die 8800 voor beeld bewerking (beetje ruim begrip eigenlijk).
Moderne kaarten hebben veel meer features en dergelijke dat ze bepaalde dingen beter kunnen dan een high-end kaart van een aantal jaar geleden.

Zo kan een instap kaart bijvoorbeeld makkelijker een 1080P filmpje afspelen dan een 8800 (waar een moderne videokaart bijvoorbeeld een H264 decoder heeft, en die een 8800 mist) om maar iets te noemen.

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-01 09:26

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Nemesizz schreef op zondag 09 november 2014 @ 12:55:
Yup, bekend probleem bij die GeForce kaarten.
Bakken is inderdaad een tijdelijke optie, maar probleem keert hoe dan ook weer, en als je het bakken niet goed doet is je kaart ook helemaal kapot (tja, is ie eigenlijk toch al :P ).

Denk overigens dat een modernere mid/low range kaart het al veel beter zou doen dan die 8800 voor beeld bewerking (beetje ruim begrip eigenlijk).
Moderne kaarten hebben veel meer features en dergelijke dat ze bepaalde dingen beter kunnen dan een high-end kaart van een aantal jaar geleden.

Zo kan een instap kaart bijvoorbeeld makkelijker een 1080P filmpje afspelen dan een 8800 (waar een moderne videokaart bijvoorbeeld een H264 decoder heeft, en die een 8800 mist) om maar iets te noemen.
8800 is nog best wel te doen, ongeveer hetzelfde als een geoverclockte GPU van een A10-7850K, maar jij hebt een GS, dat is eigenlijk meer een 8600GTS. Ook dikke prima, daar niet van.
Helaas is dat met die solderingen wel waar, mijn 8600GT van XFX leeft nog en ligt nu netjes in de vitrine om af en toe eens eruit gepakt te worden en een traantje los te laten om alles wat we samen hebben meegemaakt :X

[ Voor 3% gewijzigd door Kuusj op 09-11-2014 13:01 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74