Onverklaarbare weergave website [RASBIAN]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09 19:40

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Ik heb op een raspberry in kiosk mode een website/presentatie draaien in de chromium web browser

Tot voor kort werd alles netjes weergegeven. Nu ik net een nieuwe raspberry heb aangeschaft loop ik tegen een probleem aan.

Dezelfde site wordt op deze nieuwe raspberry verkeerd weergeven.

Ter voorbeeld:
Juiste weergave (1280x720)

Verkeerde weergave (1280x720)

Op alle andere pc's waar ik de resolutie 1280x720 instel gaat het wel goed. Ik heb al gekeken welke resolutie chrome gebruikt (1280x720) en gekeken naar het zoom niveau (overal 100%). Zover ik weet en heb kunnen vinden is het in chrome niet mogelijk de letter grote afzonderlijk aan te passen.

De installatie op de de beide raspberry's zijn identiek. standaard kaal raspbian met chromium web browser die bij opstarten van raspberry in kiosk mode gestart wordt.

Heeft er iemand suggesties?

(omdat het niet in de website lijkt te zitten heb ik het in NOS geplaatst en niet in het programmeren gedeelte)

[ Voor 5% gewijzigd door Sr_Ogel op 08-11-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:36

Cyphax

Moderator LNX
Het lijkt wel alsof ie op de foute versie terugvalt op een ander font, en op de juiste versie niet (ik ben er redelijk van overtuigd naar 2 verschillende fonts te kijken op je screenshots). Mijn suggestie is: kijk eens naar welk font er gebruikt wordt op die pagina. Daarna moet je nagaan of je dat font op een van je pi's mist. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Cyphax op 08-11-2014 17:06 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
De goede weergave is ook een screenshot van een windows installatie met chrome. De Pi die wel werkt heb ik even niet bij de hand. Die staat in een sportkantine hier ver ver vandaan.

Ik heb op de werkende pi geen nieuwe fonts geïnstalleerd dus zou die in principe exact hetzelfde moeten zijn. Maar ik zal eens kijken als ik met het font ga spelen wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het kan het verschil in installatie zijn dat je bij de Pi die wel goed weergeeft de recommends als dependencies hebt laten komen, en bij de nieuwe installatie dat hebt uitgezet. Dan kan je een paar fonts missen.
Zoals ik 't hoor van je, is dat ook je probleem. Er is geen andere reden waarom 't niet goed werkt, anders dan de videoadapter met bijbehorende driver of ander de versie van Chromium die iets anders doet met je fonts/resolutie of scherm.

Om te vergelijken, kan je een dpkg -l (kleine L) uitvoeren op beide PI's en de uitvoer vergelijken (met diff bijvoorbeeld). Om 't makkelijker te maken uiteraard naar een bestand wegschrijven (dpkg -l > packages.txt).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel

Sr_Ogel

Klop klop klop

Topicstarter
Hartelijk dank,

het font package liberation was inderdaad op de nieuwe pi niet geïnstalleerd. Geen idee waar dat verschil ontstaan is. Na het installeren van liberation is de weergave nu weer zoals het hoort.